❥Furukawa

Alla inlägg den 20 maj 2013

Av furukawa - 20 maj 2013 21:17

Denna låten har jag lyssnat på ikväll, väldigt lugnande och perfekt nu när man ska börja göra sig i ordning för sängen ^^

Tipsa mig gärna om fler japanska artister eller grupper i DET HÄR inlägget!


Nu ska jag kolla på ett eller några avsnitt av Soul Eater och sedan läsa vidare på volym 3 av Love Hina.


Godnatt♥





Glöm inte bort att besöka:

mobilfotografen.bloggplatsen.se

Av furukawa - 20 maj 2013 19:17

B-Gyaru är en stil inom Gyaru där målet är att efterlikna den afroamerikanska R&B/HipHop stilen. En B-Gyaru solar regelbundet för att alltid ha en jämn mörk solbränna till skillnad från Ganguros, Manbas och Banbas (kommer ta upp det i bloggen senare och länka dessa orden till inläggen) som delvis solar men som också använder sig av smink såsom foundation och bronzer för att uppnå ett jämnt resultat. Hur mörk solbränna som en B-Gyaru har varierar, det är en smaksak.


Den huvudsakliga med B-Gyaru är att se ut som en R&B/HipHop stjärna hellre än att se ut som afroamerikansk tjej, men eftersom att R&B/HipHop sångerskor ofta har detta ursprung har detta blivit et utav de mest karaktäristiska dragen inom stilen B-Gyaru.


En B-Gyaru gillar färgstarka klädesplagg, ofta mönstrade i prickigt, randigt och textade tryck. De som föredrar R&B bär oftast sexiga figurnära klänningar, leggings, denimshorts och tighta linnen. Medan de B-Gyarus som föredrar HipHopstilen bär lösa hoodies, cardigans och jeans. Mycket glam och bling ses också i denna stil.


Den mest vanligaste accessoaren är "truckkepsen". Hattar och mössor är också vanliga. B-Gyarus använder också mycket smycken. Löshår i blonda, röda och lila toner är mycket populärt. Att fläta så flätor i olika frisyrer är också väldigt vanligt. En basic sminkning hos en B-Gyaru är sotade ögon, eyeliner, highlighter och lösögonfransar.


       





Glöm inte bort att besöka:

mobilfotografen.bloggplatsen.se

Av furukawa - 20 maj 2013 16:32

 


Jag  bara måste ta upp detta på bloggen..

Fick denna kommentaren igår kväll.


Alltså.. Jag trodde att bloggar var till för att läsas? Jag tror att de flesta som driver en blogg gärna vill ha en välbesökt blogg. Det är nog många som tänker på hur många läsare de har, även jag gör det! Jag är inte annorlunda eller konstig eller något annat som tycker så. Om man kämpar hårt med sin blogg så är det väl ganska självklart att man vill få lite tillbaka? Lite fler läsare kanske? Fler kommentarer etc..


Jag vet om att jag har lagt ut rätt ofta att jag har haft besöksrekord hit och dit. Det är inte för att skryta om ni tror det! Dessutom är det inte så mycket att skryta med ändå om man jämför med toppbloggarna. Men tycker ni att jag skriver för mycket om det eller om ni tycker det är tråkigt och inte bryr er så lägger jag självklart inte upp det fler gånger! Jag läser ju era kommentarer och tar åt mig vad ni skriver och försöker anpassa mig efter era önskemål. Men självklart blir jag glad av att få fler besökare, vem blir inte det? Jag tror inte att det finns någon som blir ledsen eller arg när man ser att statistiken går högre och högre upp!


Och det är faktiskt svårt att inte tänka på att får nya läsare. Jag börjar alltid tänka "Hur ska jag göra för att hålla kvar dem?" "Vad ska jag blogga om?" "Hur ska jag göra min blogg intressant för de som klickar in för första gången?". Och jag kan lova att jag är inte den enda som tänker så.


Så nej. Jag tänker inte sluta tänka på alla läsare jag får!

 





Glöm inte bort att besöka:

mobilfotografen.bloggplatsen.se

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards