❥Furukawa

Alla inlägg under mars 2014

Av furukawa - 31 mars 2014 17:17

Ni har säkert redan hört denna, men jag har faktiskt inte lyssnat på den så mycket ^^

Vad tycker ni om den? Jag tycker den är så söt och glad, som alla andra hennes låtar :D

:O

Av furukawa - 28 mars 2014 22:20

Började kolla om på Mirai Nikki förra veckan. Den är en av de bästa anime som jag har sett hitills verkligen!

Har bara ett avsnitt kvar nu och även om jag vet vad som ska hända så tycker jag det är sjukt spännande! :o

Hahah, det var ungefär 1 år sedan som jag såg den så hade glömt en del grejer + att man förstår den mycket bättre nu när man ser den igen när man ve hur allt ligger till  c;

NÄ nu ska jag kolla klart på den, vi höres! :D


 

Ni som inte sett den BORDE verkligen se den!

Av furukawa - 28 mars 2014 20:54

Ibland kan jag tycka att det är kul att bara sitta och redigera och leka lite med bilder ^^

Här har ni 2 stycken jag gjorde nyss :)


   


Gjorde de bara lite snabbt, inte suttit flera timmar och arbetat osv så de är inte så jättevälgjorda ;)

Blev så sugen på att göra en ny design och header! Men vet inte hur jag vill ha den :c

Får ta och söka runt på lite inspiration så får jag väl se vad det blir ^^

Av furukawa - 26 mars 2014 16:51

 

I tisdags kväll kollade jag äntligen klart på sista avsnittet av Inuyasha!

Tog mig ca 10 månader att kolla klart på den! :o

 


Favoritopening: Opening 3



 

Efter att Higurashi Kagome har dragits ner i en brunn av en demon, till feodala Japan, får hon veta att en kraftfull juvel har återfötts i hennes kropp. När juvelen splittras i ett försök att hämta den från en av de många demoner som var efter dess kraft måste Kagome gå samman med halvdemonen Inuyasha (som också vill åt juvelens kraft) för att spåra upp de skärvor av juvelen innan dess starka krafter faller i orätta händer.

 


GENRE: Action, Adventure, Comedy, Fantasy, Magic, Romance, Shounen, Slapstick, Super Power, Swordsplay, Violence, Supernatural.

ANTAL AVSNITT: 167

 

 

   

Så som jag har fattat det så ska Inuyasha tydligen vara en klassiker som alla har sett eller måste se. Och det kan jag förstå att det är om många har varit uppväxta med det och så, jag tror att det är samma sak med Naruto. Jag var väldigt tveksam om jag skulle kolla på Inuyasha eller inte. Jag kollade typ 1 minut på första avsnittet och stängde ner det och tänkte: "NEJ jag tänkte inte kolla på detta! Verkligen inte min smak den verkar jättedålig!" Meeen ett tag senare så gav jag den en chans ändå, och nu har jag kollat färdigt på den.

Fast så himla bra var den inte.. Det fanns många avsnitt som var väldigt bra och som gjorde att jag bara ville kolla vidare. Men för det mesta fick jag tvinga mig igenom avsnitten som jag egentligen inte ville kolla på.. Men jag visste att slutet säkert skulle vara sååå värt det så jag fortsatte att kolla!

Men VAD VAR DET DÄR FÖR SLUT?! Blev verkligen så himla besviken på slutet. Det var ju inte ens ett slut, det var typ som slutet på ett avsnitt och att det skulle fortsätta i nästa. Det var verkligen inte värt att kolla igenom hela 167 avsnitt för detta.

MEN jag har kollat upp en del saker och tydligen ska det finnas en fortsättning som heter Inuyasha: The Final Act som kom ut 2009. Jag har inte spånat vidare så noga på det, men jag kollade lite grann på första avsnittet och det verkar som om det är en fortsättning! Så nu finns det en liten glädje inom mig och jag vill kolla vidare för att se vad som händer.

Men inte nu, inte än på ett tag. Är rätt så mätt på Inuyasha nu så får se när det blir av.

 

 

   

♥5 av 10 hjärtan♥

 

             

Kirara är ju så otroligt söt!

 

   

Av furukawa - 26 mars 2014 16:43

 

Nu är det såhär att jag behöver en massa bloggar att följa!

De flesta som jag följde innan har antingen slutat blogga eller inte uppdaterat på flera månader.. ;p

SÅ vet du någon blogg som är bra eller vill du tipsa om din egen? :D


Vill helst att det ska vara en blogg om; anime, manga, japan etc...

Ni förstår? ^^

Men det får gärna vara om annat också men det är främst det jag är ute efter c;


Bara skriv ner alla du kommer på, kan vara hur många som helst! :D


Hörs senare! ^^

Av furukawa - 25 mars 2014 17:49

Jag vet att det knappt är någon som läser min blogg..

Och jag vet att jag sa för ett bra tag sen att jag skulle börja blogga igen och det ÄR påväg!

Håll ut bara, måste ta itu med lite saker som händer i mitt liv just nu ^^

Ska även göra lite recensioner på anime filmer jag sett + så har jag snart sett klart på en anime med 100+ avsnitt som jag också ska göra en recension på aaaaah jag är så taggad! :D


Nej men jag känner att jag gärna vill komma tillbaka till bloggandet nu, behöver lite saker att göra nu och komma på andra tankar efter vad som hänt.

Ska berätta det i bloggen senare också, det är inget som är JÄTTEhemskt precis men det har gjort mig väldigt ledsen :)


Nog om sorgliga saker!

Ville egentligen göra det här inlägget för att berätta en sak! :D

Idag är det ju våffeldagen som säkert många utav er redan vet om ;)

MEN det händer nämligen en annan sak varje år på just denna dag!

Kan ni gissa vad det är....


Nananananana


♥♥♥ DET ÄR MIN FÖDELSEDAG IDAG! ♥♥♥

 

 

 

Fyller hela 19 år idag! ^_^

Mitt sista år som tonåring börjar nu!

Jag älskar att fylla år och den här dagen har inte gjort mig besviken, tvärtom!

Hade en lååång sovmorgon imorse, började klockan 13:00 nämligen c;

Så då kunde man ligga och dra sig ett väldigt långt tag ;D

Fick fina presenter som var behövliga, kommentera om ni skulle tycka det var intresssant om jag la upp det ^^

Så ja, den här dagen var väldigt lyckad och jag har fina vänner och härlig släkt som gjort dagen ännu bättre!


Sååå ja, nu blev jag typ taggad till att börja blogga igen ;D

Håller på med ett litet "hemligt" inlägg för att komma igång med bloggandet + att jag ska göra lite recensioner som sagt ;)

Kanske kommer ta ett tag innan jag kommer in i det ordenligt och jag kanske inte kan vara lika aktiv som innan då jag går länge i skolan och jag börjar tidigt nästan alla dagar och är hemma runt 5 på kvällen ;o

Och då ska man hinna sitta med läxor och annat..

Men just nu har jag inte så mycket så kanske kan sitta och skriva lite, vi får se vad som sker och händer ^^


Näe men hörni nu känner jag att det blev väldigt mycket text, ni kanske inte ens kommer läsa såhär långt xD

Och det förstår jag för det är egentligen inte så mycket intressant som står här ;)


Och jag kan FORTFARANDE INTE FATTA att min statistik fortfarande håller sig över nollan trots att jag aldrig uppdaterar! Har haft 0 besökare typ 1 dag sen jag "slutade"!

Helt sjukt alltså, ni är verkligen trogna läsare ni som är kvar än!

Det är jag som har svikit er, ska försöka gottgöra er med lite inlägg :')


Näää men nu får jag ge mig med skrivandet alltså!!

Hahahah, när jag väl börjat så kan jag inte sluta! xD


Ni får ha det så bra så hoppas jag att vi hörs snart igen sötnosar! :*


Hoppas att ni har haft en lika bra dag som jag har haft, ni alla förtjänar det! ^^


♥Puss och kram och godnatt!♥


 

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards