❥Furukawa

Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

Inuyasha

Av furukawa - 26 mars 2014 16:51

 

I tisdags kväll kollade jag äntligen klart på sista avsnittet av Inuyasha!

Tog mig ca 10 månader att kolla klart på den! :o

 


Favoritopening: Opening 3



 

Efter att Higurashi Kagome har dragits ner i en brunn av en demon, till feodala Japan, får hon veta att en kraftfull juvel har återfötts i hennes kropp. När juvelen splittras i ett försök att hämta den från en av de många demoner som var efter dess kraft måste Kagome gå samman med halvdemonen Inuyasha (som också vill åt juvelens kraft) för att spåra upp de skärvor av juvelen innan dess starka krafter faller i orätta händer.

 


GENRE: Action, Adventure, Comedy, Fantasy, Magic, Romance, Shounen, Slapstick, Super Power, Swordsplay, Violence, Supernatural.

ANTAL AVSNITT: 167

 

 

   

Så som jag har fattat det så ska Inuyasha tydligen vara en klassiker som alla har sett eller måste se. Och det kan jag förstå att det är om många har varit uppväxta med det och så, jag tror att det är samma sak med Naruto. Jag var väldigt tveksam om jag skulle kolla på Inuyasha eller inte. Jag kollade typ 1 minut på första avsnittet och stängde ner det och tänkte: "NEJ jag tänkte inte kolla på detta! Verkligen inte min smak den verkar jättedålig!" Meeen ett tag senare så gav jag den en chans ändå, och nu har jag kollat färdigt på den.

Fast så himla bra var den inte.. Det fanns många avsnitt som var väldigt bra och som gjorde att jag bara ville kolla vidare. Men för det mesta fick jag tvinga mig igenom avsnitten som jag egentligen inte ville kolla på.. Men jag visste att slutet säkert skulle vara sååå värt det så jag fortsatte att kolla!

Men VAD VAR DET DÄR FÖR SLUT?! Blev verkligen så himla besviken på slutet. Det var ju inte ens ett slut, det var typ som slutet på ett avsnitt och att det skulle fortsätta i nästa. Det var verkligen inte värt att kolla igenom hela 167 avsnitt för detta.

MEN jag har kollat upp en del saker och tydligen ska det finnas en fortsättning som heter Inuyasha: The Final Act som kom ut 2009. Jag har inte spånat vidare så noga på det, men jag kollade lite grann på första avsnittet och det verkar som om det är en fortsättning! Så nu finns det en liten glädje inom mig och jag vill kolla vidare för att se vad som händer.

Men inte nu, inte än på ett tag. Är rätt så mätt på Inuyasha nu så får se när det blir av.

 

 

   

♥5 av 10 hjärtan♥

 

             

Kirara är ju så otroligt söt!

 

   

 
 
Ingen bild

HellGirl

29 mars 2014 11:59

Synd att du inte gillade den, själv tycker jag mycket om den. The final act tycker jag du borde titta på, är roligt att se hur det slutar. Har du tittat på filmerna? De är ganska bra.

furukawa

29 mars 2014 15:55

Ja jo men alla har vi ju olika smak ^^
Jag ska kolla på The Final Act, får se när det blir :)
Filmerna har jag faktiskt inte sett, det är något som jag kanske borde kolla på då!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av furukawa - 7 februari 2017 21:02

Godkväll fina!♥   Kan inte fatta att jag fortfarande har några ynka läsare som tittar in då och då.  Att ni inte ger upp hoppet?! Jag hade gjort det x'D   Bloggen ekar lika tomt som vanligt. Tiden till bloggen finns liksom aldrig...

Av furukawa - 29 oktober 2015 17:00

- VARNING FÖR SPOILERS! -   INLÄGGET INNEHÅLLER SPOILERS FRÅN MY CANDY LOVE EPISODE 6! LÄS PÅ EGEN RISK!   Jahaaaa, då hade jag tänkt försöka mig på att spela My Candy Love igen! Mitt minne sen jag spelade det senast är inte så bra, men j...

Av furukawa - 28 oktober 2015 15:15

 Det var ett väldigt väldigt väldigt långt tag sedan som jag gjorde någon recension på denna bloggen.. Men under tiden som jag inte har bloggat så har jag hunnit kolla på en del! (Inte alls många men ett par stycken!) Mitt minne är lite suddigt...

Av furukawa - 27 oktober 2015 16:59


HUR i hela världen kan jag fortfarande ha typ 5 läsare??? Har inte uppdaterat bloggen på evigheter och ändå så finns det några få som läser min blogg, det är helt sjukt x'D Fina ni är♥   Jag hade tänkt försöka (har jag säkert redan sag...

Av furukawa - 19 november 2014 19:41


Hahah loggade in för första gången idag på typ ett halvår! ;o Sjukaste är att jag fortfarande har läsare kvar! :O Några ynka kvar, typ 8 stycken xD Vilka äääär niiii och vad gör ni på en blogg som ekar tomt??? Fått en del kommentarer med, ska...

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards