❥Furukawa

Direktlänk till inlägg 6 maj 2014

27 tecken på att du är uppvuxen i Sverige!

Av furukawa - 6 maj 2014 17:29

Tänkte slänga in ett litet svenskt inlägg sådär random bland allt japanskt.

Kan vara kul att bryta av det lite i mellanåt ^^

Här kommer en lista som jag hittade i den senaste SOLO tidningen, så det är alltså inte jag som kommit på dessa C;

Hur som haver här har ni listan :D


1. Du slänger av dig samtliga kläder och solar i bikini så fort den första vårsolen visar sig.


2. Termen "svensk massage" gör dig konfunderad. Vad är det liksom?


3. Du kan för ditt liv inte förstå hur man kan blana ihop Sverige och Schweiz.


4. Du tycker på allvar att det är spännande när Sverige, eller något svenskt, nämns i en engelsk eller amerikansk film eller teveserie.


5. Du tycker att allt över femton grader är sommar.


6. Du säger att du hatar jantelagen... men i hemlighet hatar du människor som framhäver sig själva.


7. Du kan se en kvinna med brinnande ljus i huvudet utan att få en oemotståndlig lust att släcka dem.


8. Du bryr dig faktiskt om hur det går för Sverige i Melodifestivalen (och tar för givet att det är en lika stor grej utomlands).


9. Du firar jul och påsk en dag innan övriga världen.


10. Och under en dag i juni dansar du runt en gigantisk penissymbol och sjunger om grodor. Det är en av årets bästa dagar.


11. Midsommar innebär för övrigt klänning trots arktisk iskyla (även kallad "svensk sommar"), vilket leder till förkylning och urinvägsinfektion. Det är ändå en av årets bästa dagar.


12. Du fikar på uteserveringen invirad i en filt och hackar tänder, men vägrar ta ett bord inomhus istället.


13. Du tycker inte att Norge, Finland eller Danmark "känns som utomlands".


14. Du har minst fem Ikeamöbler i ditt hem.


15. Påsk- och julmust är två viktiga inslag i ditt högtidsfirande.


16. Du har en favoritfärg på Ahlgrens bilar och hävdar bestämt att de alla INTE smakar likadant.


17. Du tror att du förstår danska. Danskarna tror att du förstår danska. Sedan åker du till Köpenhamn och och tvingas prata engelska hela resan eftersom du inte förstår någonting...


18. ... Tills det blir kväll och du dricker några öl (ganska många) och plötsligt är du grym på danska. Och engelska. Och diverse shotslekar. Och att danska på bord.


19. Du har en förmåga att upprepa ord. Tack tack, hej hej, oj oj.


20. Du tar alltid av dig skorna när du kommer hem till någon, trots att du ägnat en kvart åt välja ut de skor som matchar din outfit bäst.


21. Du tycker att Astrid Lindgren borde få Nodelpriset i litteratur.


22. Du har en uttalad åsikt angående Ullared. Antingen är du för, eller emot. Du försvarar denna ståndspunkt vildsint.


23. När du åker utomlands vill du absolut fika på Starbucks (och instagramma dig med muggen) och handla på Victoria's secret (och fota påsen efteråt).


24. Men just Starbucks känns inte alls lika exotisk längre sedan de öppnae i Malmö, Göteborg och Stockholm.


25. Du tycker det här med dricks i Sverige är ganska svårt. Hur mycket ska man lägga? Måste man dricksa? Och viktigast: Hur mycket dricksar alla andra?


26. Du börjar använda halsduk i augusti. Inte för att det är kallt utan för att du "längtar efter hösten" och tillfälligt helt ha glömt bort att det är kallt åtta månader av tolv i det här landet.


27. Det känns som en bra sak att pricka in så få grejer som möjligt på den här listan.



Jag strök under de siffrorna som passade in på mig.

20 punker av 27 stämde in på mig!

 


Haha, vet inte vad jag ska tycka..

Lite kul kanske ^_^


Hur många stämde in på dig?

 

So rad

 
 
Mitzumi

Mitzumi

6 maj 2014 19:56

15 av 27. Vet inte riktigt om det är positivt eller negativt...

http://yohiomadness.bloggplatsen.se

furukawa

6 maj 2014 21:21

Haha nää inte jag heller faktiskt ;o

 
saga-rin-chan

saga-rin-chan

6 maj 2014 21:21

ojj...
alltså, FINNS det folk som tycker att alla ahlgrens bilar smakar lika dant o.o
ca 20 /27~ men jag håller liksom med delvis på flera punkter...

http://saga-rin-chan.bloggplatsen.se

furukawa

6 maj 2014 22:01

Eller hur?! De HAR ju faktiskt olika smak!! :O

 
cute-life

cute-life

6 maj 2014 21:31

Haha väldigt rolig lista! :D
Jag fick också 20/27 ♥

http://cute-life.bloggplatsen.se

furukawa

6 maj 2014 22:01

Visst? Tyckte jag med! :D
Ååh wie! ^_^

 
On'nanoko

On'nanoko

6 maj 2014 21:37

Hade 25 av 27 tror jag c:

http://nattstad.se/onnanoko

furukawa

6 maj 2014 22:02

Hahah ååh riktig svenne du då! ^^

 
Ellie

Ellie

7 maj 2014 18:45

HAHHAHAHAHHAHHAHAHHAHAHAHAHA Penissymbolen XD

http://simsvegas.blogg.se

furukawa

8 maj 2014 11:19

HAHAHH jag dör! x'D

 
Ellie

Ellie

7 maj 2014 18:48

10 av 27, inte bra ...
Fast idunno, mitt urpsrung är marockanskt och tunisisk :P

http://simsvegas.blogg.se

furukawa

8 maj 2014 11:20

Hahah, äsch :D
Jag har finskt urspung ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av furukawa - 7 februari 2017 21:02

Godkväll fina!♥   Kan inte fatta att jag fortfarande har några ynka läsare som tittar in då och då.  Att ni inte ger upp hoppet?! Jag hade gjort det x'D   Bloggen ekar lika tomt som vanligt. Tiden till bloggen finns liksom aldrig...

Av furukawa - 29 oktober 2015 17:00

- VARNING FÖR SPOILERS! -   INLÄGGET INNEHÅLLER SPOILERS FRÅN MY CANDY LOVE EPISODE 6! LÄS PÅ EGEN RISK!   Jahaaaa, då hade jag tänkt försöka mig på att spela My Candy Love igen! Mitt minne sen jag spelade det senast är inte så bra, men j...

Av furukawa - 28 oktober 2015 15:15

 Det var ett väldigt väldigt väldigt långt tag sedan som jag gjorde någon recension på denna bloggen.. Men under tiden som jag inte har bloggat så har jag hunnit kolla på en del! (Inte alls många men ett par stycken!) Mitt minne är lite suddigt...

Av furukawa - 27 oktober 2015 16:59


HUR i hela världen kan jag fortfarande ha typ 5 läsare??? Har inte uppdaterat bloggen på evigheter och ändå så finns det några få som läser min blogg, det är helt sjukt x'D Fina ni är♥   Jag hade tänkt försöka (har jag säkert redan sag...

Av furukawa - 19 november 2014 19:41


Hahah loggade in för första gången idag på typ ett halvår! ;o Sjukaste är att jag fortfarande har läsare kvar! :O Några ynka kvar, typ 8 stycken xD Vilka äääär niiii och vad gör ni på en blogg som ekar tomt??? Fått en del kommentarer med, ska...

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards