❥Furukawa

Alla inlägg under juni 2013

Av furukawa - 17 juni 2013 18:43

Jappjapp, nu när jag har kommit hem från Rhodos så är det ju dags att svara på frågestunden som jag ordnade innan jag åkte iväg! :D

Jag kommer även ta och länka era bloggar i fall ni hade några, så då kan ni ju kika in på dem och se om ni hittar någon ny favoritblogg! ^_^

För jag menar, alla som läser min blogg måste ju ha helt awesome bloggar! O.O


Nu kör vi! :D

 


Emilia:


Vilken är den första anime-serien du kollade på?


SVAR:

 

Jadu, jag skulle nog vilja säga Pokémon eller Digimon. För det är också anime, men det visste jag ju inte när jag kollade på det. Men det första anime som jag kollade på som jag visste om var en anime är Naruto! Men den har jag inte kollat klart på än, så den första anime som jag kollade klart på var Clannad. Jag har sagt det 10000 gånger förut och jag säger det igen, SE DEN! :'D

 

 

 


Nån random potatis.:


Kommer känna mig som världens största peddo nu meen..


1. Vad heter du irl? xd .w.

2. Varför valde du bloggplatsen.se ist för alla andra blogg-saker som finns? (Blogg-saker = Blogg.se, devote.se osv.) .w.

3. Vad är din favo-anime c: (Venne om du har sagt det men aa.

4. Potatis eller pasta? .w.

5. Hur fixar du så fina heders? (heders, stavar man så? owo)


Och uhm.. Aa det var allt jag ville fråga.. Så uhm.. .A.


SVAR:

 

Hallå där random potatis! :'D Du är inget peddo, frågestunder är till får att fråga saker, och jag väljer själv vilka frågor jag vill svara på. Så jag svarar inte på frågor som är för personliga och så ^_^

 

1. Jag heter Lisa! :D

 

2. Jag har haft typ 4932st bloggar på blogg.se redan (nä men typ 4 st), så jag ville testa på något nytt ställe, och så följe jag några bloggar på bloggplatsen.se och jag tyckte det verkade kul att blogga här! c:


3. Jag har sagt det många gånger men jag säger det gärna igen! Clannad är min absoluta favorit än så länge och ni borde verkligen ta och se den om ni inte redan har det!♥

 

4. PASTA FOR THE WIN!

 

5. Ja juste, det var ju en som frågade om jag kunde visa er hur jag göra mina headers ^_^ Och ja det kan jag, ska försöka fixa något sådant program så fort jag kan! :D Jag gör mina headers på pixlr.com, gratis och enkelt när man väl lärt sig det! (Det stavas header, men det är inte så lätt att veta. Ett rätt svårt ord! :3)

 

 


Jag, bara jag.


Jo hej! Vad kul att du kunde göra en frågestund, har så många frågor i huvudet just nu men får typ inte fram några? Men hmm.. fråga 1:

Hur gammal är du?

Fråga 2:

Har du sett "Fairy Tail"? Och kan du göra en recension och åsikt om den då? :)

Sayonnara! ^w^


SVAR:

 

Hihih, men du fick ju fram några frågor i alla fall! ^_^

 

1. Är 18 år, så är alltså född 1995! ^^

 

2. Nej det har jag inte! Men jag vet att den är bra så den står med på min sjukt långa lista med maaassa anime som jag ska se! :D

 

 

 


Sora:

 

Hur skulle det låta när du beskrev dig själv utifrån dessa saker: hårfärg/längd, ögonfärg, din längd, personlighet, intressen, annat du skulle vilja berätta...?


SVAR:


Nu ska vi se här.. Jag har brunt hår, och jaa.. Alltså jag kan verkligen inte beskriva min hårfärg så ni får en nytagen bild på mig från Rhodos så får ni se! Och så ser ni också längden där, över halva mina bröst i alla fall c:  Och jag har blåa ögon och är 160cm lång, jag är ganska kort då alltså! cx

Hmm.. Personlighet, den var rätt svår! Jag och mina kompisar hade ett litet skämt om mig på Rhodos, de kom på 3 saker som beskrev mig; Vit, långsam och oorganiserad! (skämt alltså). För i början av veckan var jag så blek! De kallade mig för vitlök (fattar ni? VIT-lök!), och så tycker de att jag är så långsam när jag går, ska fixa mig osv... Och så är jag oorganiserad! Jag sprider alltid ut mina saker överallt när jag är borta någonstans, även denna gången.. Men ni ska veta att jag är noga med att ha ordning bland mina spel! Bokstavsordning ska det vara!

Nej men om jag själv skulle beskriva mina personlighet så.. Jag är lite blyg när jag träffar nytt folk, men jag har blivit mer framåt nu på senare tid :) Jag är för det mesta glad, och jag försöker se det positiva i allting hur dåligt det än verkar vara. För det mesta i alla fall c;  Åh, det är så svårt att beskriva mig själv.. Jaja, där har ni lite i alla fall! ^^

Ett av mina intressen är självklart att kolla anime, läsa manga och Japan. Men det visste ni förmodligen redan! :3  Men jag tycker väldigt mycket om att spela piano och det gör jag ofta! Och nu kom jag på ett jag lovade en tjej som ställde en fråga för lääääänge sen om jag kunde lägga upp en video där jag spelar piano.. DET KOMMER! JAG LOVAR JAG SKA FÖRSÖKA KOMMA IHÅG DET!  Och sen så älskar jag att gå på bio! :D  När jag har pengar till det i alla fall.. Och så brukar jag hänga på Youtube rätt mycket också c;  SEN SÅ ÄLSKAR JAG ATT SPELA! Helst Xbox men även annat också ^^  Och så tycker jag om att vara med mina bästa vänner, för de är bäst♥

Något annat som jag vill berätta.. Jag kan berätta en ointressant sak som typ ingen av er bryr er om. Men från och med i morgon och 3 veckor framåt så ska jag sommarjobba på en förskola! Ska väl bli kul, men är inte lika taggad på att jobba nu längre, vill tillbaka till Rhodos..♥

 

Hoppas att du gillade mitt (alldeles för) långa svar!

 

 

Bild på mig med en stor rosa cirkel över ansiktet. Näst sista kvällen i Rhodos vad det, saknar!♥

 

 


Jojjohanna:


Tja! Jag har några frågor:

1. Ska du på några konvent i år? Isåfall vilka?

2. Gillar du Kuroshitsuji/Black Butler? Om du inte sett den så titta!

3. Vilken/Vilka (japanska) klädstilar gillar du mest?


Tacksam för svar! :D<3


SVAR:

 

Hejhej! Kul att du frågade något! :D

 

1. Nej det ska jag inte, för jag har ingen att gå med :c  Men det skulle varit sjukt kul!

 

2. Jag har inte sett den än, men den finns med på min extremt långa anime-lista, så förr eller senare kommer jag att kolla på den! ^_^

 

3. Jag älskar Classic Lolita! Och så tycker jag om Fairy Kei :3 Den är så färgglad och söt!

 

 

 


shanni:

 

1:hur gammal e du? c:

2.Favorit anime? ^^

3:vilken årskurs? :D


SVAR:

 

1. Återigen, 18! ^^

 

2. CLANNAD! Alltså OMG se den! *__*

 

3. Jag skulle egentligen ha börjat 3:an på gymnasiet till hösten. Men jag bytte program så jag fick gå om 1:an så nu ska jag börja 2:an medans mina vänner ska börja 3:an :3

 

 

 


Mitzumi:


Hur länge har du varit intresserad av Japan?


Och vad hade du för intressen INNAN du började gilla Japan? Har du kvar nåt av de intressena nu?


SVAR:


1. Typ sen Januari i år! xD Så det är ju inte alls länge! Nästan pinsamt att erkänna..!

 

2. Jag hade ungefär samma intressen förutom Japan, anime etc. Typ spela piano, hänga på Youtube, spela xbox, följa massa bloggar... Ja ungefär det!

Piano spelar jag fortfarande som en tok! Jag är inte på Youtube lika ofta men går in där så ofta jag kan, det enda jag gör där just nu är att kolla på PewDiePie och CutiepieMarzia och leta efter nya Vocaloidlåtar att lyssna på. Har inte mer tid på Youtube än det. Jag spelar fortfarande mycket med det har också minskat. Innan följde jag alla bloggar såsom Kissie, Dessie, Paow osv osv osv osv osv och MASSA andra. Men det har minskar med åren. Men det var typ 1,5 år sen som jag slutade följa sådana bloggar för jag hade aldrig tid. Läser bara mina vänners nu. Men nu så följer jag en himla massa bloggar som bloggar om det som jag gör, tycker det är kul! ^_^

 

 


Tove:



Varför gillar du just Japan? Vad gillar du mest av det?


SVAR:


Mitt intresse för Japan kom lite efter att jag hade kollat på anime. Jag började gillar Japan för att det är ju liksom där som animen är född! Utan Japan skulle inget sånt bra funnits! ^_^

Det jag gillar mest med Japan är ju då animen och mangan. Men jag är ett stort fan av deras mode!

 

 


ME 8DD ♥:


NU SKA JAG STÄLLA EN RANDOM FRÅGA 8DD ♥ OM DU SKULLE KASTA POTATISAR ELLER ROSOR PÅ NÅGON ANIME/MANGA KARAKTÄR VEM SKULLE DU KASTA ROSOR PÅ ^^ ? OCH VEM SKULLE DU KASTA POTATISAR PÅ ? C:< xD ♥


SVAR:


DET VAR EN VÄLDIGT RANDOM FRÅGA SOM JAG GÄRNA SVARAR PÅ!

JAG SKULLE NOG TA OCH KASTA LITE POTATISAR PÅ SUNOHARA FRÅN CLANNAD, FÖR HAN HAR EN SÅDAN OTUR ÄNDÅ SÅ HAN KAN FÅ LITE MER, MOHAHAH >:3

SEDAN VET JAG INTE VEM JAG SKULLE KASTA ROSOR PÅ.. KANSKE PÅ TOMOYA FRÅN CLANNAD FÖR HAN ÄR SÅ SNÄLL! ELLER KANSKE PÅ KEITARO FRÅN MANGAN (OCH ANIMEN, MEN DEN HAR JAG INTE SETT ÄN) BARA FÖR ATT HAN HAR KÄMPAT SÅ MYCKET FÖR ATT KOMMA IN PÅ TODAI SÅ HAN BEHÖVER DET VERKLIGEN!

 

 

 


Mitzumi:


Kan man ha ett japanskt körsbärsträd i Sverige(i Medelpad). Eller är det för kallt?


SVAR:


Jag är faktiskt rätt så osäker på den frågan! Jag tror att det finns vissa körsbärsträds-arter som går att odla i Sverige men är som sagt inte säker!

Förlåt för att jag inte kunde hjälpa dig med den frågan :'c  Hoppas att du hittar svar någon annanstans, och om du gör så meddela mig med för jag vill också veta! :3

 

 

 


Owlbite:



Är du asiat?

Vart kommer du ifrån? ^w^


SVAR:

 

Hahah, nej jag är inte asiat! Jag är så långt ifrån asiat som man kan bli!

Jag är helfinsk! ^_^

Jag är född och uppväxt i Sverige, men jag anser mig själv som finsk för att mina båda mina föräldrar är helfinska samt min mormor, morfar, farfar och farmor och hela släkten upp!

Så, jag är finsk! :D

 

 

 

 


Det var allt för den här gången! ^_^

Det är som vanligt kul att svara på era frågor!

Hoppas att ni tyckte om detta, puss!♥

Av furukawa - 17 juni 2013 17:30

Jag känner mig LITE bättre idag :)


Jag måste berätta en sjukt klantig sak jag gjorde..

Andra kvällen i Rhodos tappade jag min mobil!

Och den blev aldrig mer återfunnen!

Det som var mest konstigt var att jag hade typ inte panik alls när jag vaknade nästa dag och mina kompisar bara "Du vi hittade inte din mobil inatt i din väska när vi kom hem.." utan jag bara "Gjorde ni inte? Nähä, då får vi fråga runt lite då sen"

Hahah, men jag var ändå jättearg och besviken på mig själv, men jaja!

Det löser sig, köpte ny mobil idag så nu väntar jag bara på att SIM-kortet ska komma ^-^.

 
 
Men nu ska jag börja svara på frågorna på frågestunden, är förvånad att jag fick in några!
Fast jag är alltid förvånad om jag bara ens får 1 kommentar xD
 
Och ni har varit SJUKT duktiga på att kommentera medans jag har varit borta!
 
Hela 17 kommentarer och 1 fråga!
 
Tack så sjukt mycket för att ni följer min blogg, jag är evigt tacksam!
Önskar att jag kunde visa min tacksamhet på något sätt..
Om ni kommer på något så får ni gärna säga det i kommentarerna!
 
 
Av furukawa - 15 juni 2013 12:00

Det ska ni också göra!!

 Lyssnar på dem hela tiden!


Jag vet att det inte är Miku som sjunger denna, originalartisen heter Yuki Kimura för er som vill veta)

 

 

 

Av furukawa - 14 juni 2013 12:00

Rokku Gyary är ännu en genre inom Gyaru och betyder Rock Tjej på japanska. En Rokku Gyary gillar bomullstoppar och tees med råare punkliknande tryck. Denim shorts som är fransiga eller till och med trasiga är mycket populärt.


En kombination av svart och starkare färger bärs för det mesta av en Rokku Gyaru. Plagg och accessoarer har ofta nitar och är i läder. Nätstockings, smalare bälten, höga stövlar med snöring eller höga platåboots förekommer ofta. Rokku Gyarus gillar långa halsband, kors och breda armband.


Sminket är likt Gyaru fast mörkare. En Rokku Gyaru byter ut de ljusare nyanserna i ögonskuggan till en kraftigare svart sotad look. Dessutom gäller det att ha mycket svart eyeliner, cirkellinser och lösögonfransar. Håret är som en vanlig Gyaru fortfarande lockigt men ibland högre uppsatt och lite mer tillrufsad och ibland med tofsar.


       

Av furukawa - 13 juni 2013 12:00

Tänkte göra en lista med mina favoriter från Vocaloids och även lägga in min favoritlåt med just den Vocaloiden!



PLATS 5: Megpoid Gumi

LÅT: KiLLER LADY




PLATS 4: IA

LÅT: A Realistic Logical Ideologist

(ÅH jag älskar verkligen denna!)

 

 

 


PLATS 3: Yuzuki Yukari

LÅT: Goodbye Chainsaw





PLATS 2: Tone Rion

LÅT: Thousand Regrets





PLATS 1: Hatsune Miku

LÅT: World Is Mine

(Kanske inte var så svårt att lista ut?)



Vilka är era top 5? c:



Av furukawa - 12 juni 2013 12:00

- VARNING FÖR SPOILERS-

 

INLÄGGET INNEHÅLLER SPOILERS FRÅN MY CANDY LOVE EPISODE 5!

LÄS PÅ EGEN RISK!

 

 

 

När rektorn äntligen hade försvunnit så visade Nathaniel mig vägen till lärarrummet.




 

Jag började med att leta i arkivskåpen.




 

När hittade jag Lysander's dokument! I vanliga fall skulle jag inte läst det (så lydig som jag är) men jag kunde inte låta bli den här gången! Men det stod inget intressant O.o




 

När jag sedan fick valet att stanna och leta mer eller gå tillbaka så valde jag att gå tillbaka för jag var så rädd för att bli upptäckt! Självklart kom rektorn in och jag blev upptäckt ändå! Men den nya historieläraren (Ni som inte kommer ihåg vem han är så kolla HÄR) kom till undsättning och räddade mig! :'D



Av furukawa - 11 juni 2013 12:00

 

     

Tänkte ta och skriva lite m Kyary Pamyu Pamyu eftersom att det är många som faktiskt inte vet vem hon är!



Kyary Pamyu Pamyu är hennes artistnamn, hennes riktiga namn är Kiriko Takemura och är född den 29 januari 1993. Hon är alltså 20 år. Hennes fulla artistnamn är egentligen Caroline Charonplop Kyary Pamyu Pamyu. Kyary är en modell, bloggare och artist som är sammanhörande med Harajuku i Tokyo. Hennes framgång som artist har oftast förknippats med asiatiska länder och har då fått namnet "J-Pop Princess" eller "Harajuku Pop Princess" på grund av hennes popularitet och utbredd inflytande i Japan och andra asiatiska länder tillsammans med hennes musikaliska image som associeras med det kawaiiska och Decora-kulturen.


Hon började som en modebloggare men bestämde sig sedan för att gå ut i en musikalorienterad karriär. Hennes första singel "PonPonPon" blev en enorm hit över hela världen och hennes musikvideo fick 50 miljoner visningar. Låten nådde top 10 i hennes hemland, Japan, tillsammans med framgång runt om i världen. Efter detta släppte Kyary följande singlar "Candy Candy" och "Fashion Monster" och släppte så småningom sitt hellånga studioalbum Pamyu Pamyu Revolution (2012). Efter detta fortsatte hon med singlarna "Ninjya Re Bang Bang" och "Invader Invader" som fick mycket uppmärksamhet.


Att vara känd i Japan och andra asiatiska länder så är Kyary Pamyu Pamyu några av de japanska och asiatiska artister som har fått stor uppmärksamhet i den västerländska marknaderna. Hon har blivit intervjuad runt om i Europa och fått utmärkelser som "Den coolaste personen i världen" och blivit fotograferad för tidningar, inklusive Elle och andra tidningar.



Det var lite fakta om henne! ^_^

Hoppas ni gillade det, och nedanför har ni hennes låtar som jag har skrivit om i texten:




Av furukawa - 10 juni 2013 12:00

-VARNING FÖR SPOILERS-

INLÄGGET INNEHÅLLER SPOLERS FRÅN MY CANDY LOVE EPISODE 5!

LÄS PÅ EGEN RISK!

 

Efter att jag hade hittat nyckeln så kom jag och Nathaniel överens om att vi skulle smyga oss in någonstans (kommer inte ihåg vart!) för att hitta bevis på vem som har tagit dokumenten!

Det enda jag får göra just nu är att hålla på på (den väldigt arga) rektorn tills hon försvinner ut från skolan..

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards