❥Furukawa

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2015

MCL - Att sno någons pojkvän, eller inte!

Av furukawa - 29 oktober 2015 17:00

- VARNING FÖR SPOILERS! -

 

INLÄGGET INNEHÅLLER SPOILERS FRÅN MY CANDY LOVE EPISODE 6!

LÄS PÅ EGEN RISK!


Jahaaaa, då hade jag tänkt försöka mig på att spela My Candy Love igen!

Mitt minne sen jag spelade det senast är inte så bra, men jag kollade igenom mitt senaste inlägg på bloggen då jag spelade så har fräschat upp det lite :3


Jag är bara på Episode 6, alla andra som spelar har säkert kommit mycket längre än mig.

Jag hade också varit långt fram om jag inte hade tagit en paus på hur många månader som helst.

Men nu är det så c;


 

Idag hade jag 107 AP's att spela för.

Tackar jag verkligen inte nej till!


 

Och då fick jag sätta igång med Episode 6!

Hmm.. Hjälpa ett par att bli ihop igen... Eller inte?

Min första tanke var: "ska lätt inte fixa ihop dem igen! Ska sno honom ifrån henne, jajamänsan!"

För det går så dåligt för mig med alla andra killar så någon måste jag väl ändå få komma på god fot med, tänkte jag.

Precis när jag började med avsnittet fick jag lite tips!

Om jag försöker få dem tillsammans igen så kommer min mätare att höjas med tjejen.

Gör jag tvärtom så kommer min mätare att höjas med killen.

OCH jag kommer få ett val senare som kommer innebära att jag kan slösa massa pengar..

Det är inte tvunget men det kunde gynna mig senare i spelet.

Så det valet väl kommer sen så planerar jag att slösa massa pengar.

För pengar kommer och pengar gå, och om det kan gynna mig så är det bara bra!


 

Och så uppenbarar han sig för mig, Leigh.

Och ja, han ser ju rätt bra ut! 

Verkar något för mig. 

Han är ihop med Rosalya som jag träffade på tidigare här

Och båda kan ju bara glömma att de ska få vara med varandra något mer för jag ska se till att det inte blir så >:3

Jag vet jag är ond, men vadå då? :(


 

Pratade lite med Rosalya och hon tyckte han Leigh för en gångs skull skulle visa lite uppskattning till henne.

Ja det är synd om henne, men jag vill faktiskt ha Leigh så jaa..


 

Träffade även på Capucine som inte var så glad över att jag gjorde så att Amber blev avstängd från skolan.

What?

Är det bara jag som blivit så illa behandlad av henne? Han ingen annan blivit det?

Valde alternativ B på detta, för det är så jag tycker.

Capucine gillade inte det, vilket jag inte trodde att hon skulle göra heller.

 

 

Jag träffade Lysander i klassrummet.

Och det visade sig att han är bror medn Leigh! :o

Och här bestämde jag mig för att INTE sno Leigh från Rosalya.

Kan ju inte hålla på med båda bröderna? xD

Jag bestämde mig för att välja en av dem och det blir Lysander. 

Jag vill ju verkligen att min mätare ska höjas för honom.

Sen kom jag fram till att sno en annans pojkvän inte riktigt är min stil trots allt, hehe..

 

 

När jag träffade honom i trädgården något senare så sa han att han kunde hjälpa mig att få ihop Leigh och Rosalya igen.

Så han tänkte skriva någon fin liten dikt till Rosalya (som skulle vara från Leigh då såklart!)

Och då är jag tvungen att slösa mina pengar köpa penna och papper till honom för det hade han såklart inte.

Tappat bort eller något.

SUCK -.-

 

 

Och blev så glad för nu tycker han bra om mig och tycker jag är snäll osv som hjälper dem :3

Ännu en anledning till att hjälpa dem nu; Lysander kommer tycka bättre om mig! :D

Fick inte med det på bild men min mätare höjdes liiite med honom! :'D

 

 

Och sedan fick jag alternativet att antingen ge dikten som den var. 

Eller göra om den lite och skriva lite elaka saker så att hon skulle tycka mindre om Leigh.

Valde såklart det första alternativet, så nu hoppas jag att de blir sams igen!

Så nu ska jag bara leta upp Rosalya så att jag kan ge henne dikten.

 

Det var allt jag hade att spela för den här gången!

Hoppas att ni tyckte att det var någorlunda intressant i alla fall :)

 

Pusshej!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av furukawa - 7 februari 2017 21:02

Godkväll fina!♥   Kan inte fatta att jag fortfarande har några ynka läsare som tittar in då och då.  Att ni inte ger upp hoppet?! Jag hade gjort det x'D   Bloggen ekar lika tomt som vanligt. Tiden till bloggen finns liksom aldrig...

Av furukawa - 28 oktober 2015 15:15

 Det var ett väldigt väldigt väldigt långt tag sedan som jag gjorde någon recension på denna bloggen.. Men under tiden som jag inte har bloggat så har jag hunnit kolla på en del! (Inte alls många men ett par stycken!) Mitt minne är lite suddigt...

Av furukawa - 27 oktober 2015 16:59


HUR i hela världen kan jag fortfarande ha typ 5 läsare??? Har inte uppdaterat bloggen på evigheter och ändå så finns det några få som läser min blogg, det är helt sjukt x'D Fina ni är♥   Jag hade tänkt försöka (har jag säkert redan sag...

Av furukawa - 19 november 2014 19:41


Hahah loggade in för första gången idag på typ ett halvår! ;o Sjukaste är att jag fortfarande har läsare kvar! :O Några ynka kvar, typ 8 stycken xD Vilka äääär niiii och vad gör ni på en blogg som ekar tomt??? Fått en del kommentarer med, ska...

Av furukawa - 12 maj 2014 16:18

Ååååååh, idag hämtade jag ut hela 5 nya klänningar från Nelly.com på posten!♥ Jag kunde inte låta bli att fota dem, jag älskar dem alla så himla mycket! Jag letade upp min systemkamera som jag inte har använt på 100år, haha! Jag är verkl...

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards