❥Furukawa

Alla inlägg under augusti 2013

Av furukawa - 28 augusti 2013 18:30

       

Hon är ju så otroligt söt och vacker! ♥o♥

Av furukawa - 28 augusti 2013 16:55


[Ska försöka hinna med något faktainlägg eller liknande ikväll!]

Av furukawa - 26 augusti 2013 21:15

Den senaste veckan har jag lärt mig 2 nya låtar på piano :)


Den ena är Meltdown med Vocaloid och den andra är CANDY CANDY med Kyary Pamyu Pamyu!

Jag bara undrade om någon skulle tycka det var kul om jag la ut videos när jag spelar dem? :3

(HÄR har ni för övrigt en annan video där jag spelar 2 themes från Inuyasha)


Även om det bara är en enda som vill så kan jag lägga upp dem på bloggen! ^___^

Känner att jag inte har så mycket annat att blogga om för tillfället D:

Jag kollar inte på så mycket anime nu för jag ligger efter med massa av Pewdiepie's video (typ 80st, usch fy på mig!) så jag försöker kolla ikapp dem!
Men jag ska försöka att kolla på lite anime i mellan! :D
 
Annars var det allt jag ville ha sagt just nu ^^
 
Här har ni videos på låtarna om ni inte har hört dem innan:
 
 


Av furukawa - 26 augusti 2013 18:30

 


Favoritopening: Opening 2



Då har då även jag sett Soul Eater. Ångrar inte en sekund att jag har sett den!


 

Utspelas i Shinigami, den tekniska skolan för Wepon Meisters och serien kretsar kring tre par, och varje par består av en Wepon Meister och en Human Wepon. För att göra en Human Wepon till en "Death Scythe" som sedan kan användas av Shinigami så måste varje par samla själar från 99 onda människor och en från en häxa. Death Scythe är nämligen den högsta titeln för ett Human Wepon så man strävar efter att få bli det. Maka Albarn & Soul Eater, Black Star & Tsubaki Nakatsukasa, Death the Kid & Liz och Patty Thompson är huvudkaraktärerna som Soul Eater handlar om. Förutom att samla själar så skyddar dessa studenter , från skolan Shibusen, Death City från några av de mest kraftfulla varelser samtidigt som de går i skolan och försöker bli starkare.


GENRE: Action, Adventure, Comedy, Supernatural, Fantasy, Shounen

ANTAL AVSNITT: 51



 

Soul Eater är fett bra! Den är både hur rolig som helst samtidigt som den har en väldigt bra story! Av alla 51 avsnitt finns det 3-4 som är fillers. Men dessa fillers hör ändå ihop med serien och behövdes vara med! Jag tyckte om alla karaktärerna för att var så olika och reagerade olika i olika situationer, älskar det! Jag är inte mycket för anime med fighter och sådant, men vissa kan vara riktigt bra som Soul Eater är! Vissa saker kunde vara lite utdraget, men i det stora hela så är Soul Eater en riktigt bra anime och alla borde se den! :D


   

♥7 av 10 hjärtan♥



               

ÅH Maka här så himla söt här!! ♥o♥

 

 


[Vissa gifs funkar inte, men jaja! Sånt är livet!]

Av furukawa - 26 augusti 2013 16:29

Känner att jag har så dålig fantasi när jag gör mina Chibis, men jag gör mitt bästa c;

Inspirationen har inte varit på topp, så skyller på det! ;D


       


Hade ni någon favorit av dessa? ^^

Av furukawa - 25 augusti 2013 20:35

Det är så många av er som sagt att ni är så himla glada över att jag är tillbaka och att ni tycker om min blogg osv..

NI ÄR JU HELT UNDERBARA! :'3

Jag vet inte hur jag ska kunna tacka er, haha ;D

Blir ju så himla sugen på att blogga jättemycket när ni säger så! För er skull liksom C:


Hahah, är ni nyfikna på vem jag är som driver bloggen? ;D

Eller bryr ni er inte alls om det? cx

Inte för att det spelar någon roll för mig, bara undrar :)


Vill ni veta mer om mig bakom bloggen? Tycker ni sådant är kul?

Eller vill ni bara läsa om anime?

Skriv vad ni tycker! :D


Vissa av er kanske tycker det känns bättre om jag inte är anonym av mig? :)

Jag delar självklart inte med mig av vilken information som helst, det jag vill helt enkelt! ^^

HÄR är en lista på frågor som jag svarade på om mig själv för lääääänge sedan! 

Vill ni läsa något mer sådant eller ska vi fortsätta som vi gör nu? c;


Och med det säger jag godnatt!

Ska upp suuuupertidigt imorgon och så går jag till 15:30 också D:

Så det kommer bli sena uppdateringar så ni vet ;)

Har gjort en recension på animen Soul Eater också! Men jag tänkte vänta med att lägga ut den tills imorgon ^_^


Godnatt och sovgott!

Ska lägga mig och smsa med en viss V♥

 

 

Av furukawa - 25 augusti 2013 16:30

Dessa 2 bloggar länkade också mig i deras blogg! Så får ju självklart göra lite reklam för dem också! c;

MEN nu gör jag inte fler länkningar på ett tag!! Inte för att vara elak, men jag vill att länkningar ska vara speciella så jag vill inte att typ vart tredje inlägg ska vara en läkning. Jag vill att den jag länkar verkligen ska få synas så att det inte bli för tätt inpå andra bloggar jag länkat! Det ger mer uppmärksamhet till just den bloggen och mer folk klickar in på den. :)

Hoppas ni förstår varför!


Men hur som helst, här har ni bloggarna!



 

yohiomadness.bloggplatsen.se

[Klicka på bilden eller länken för att komma till bloggen]

 


En fanblogg om Yohio, som ni kanske redan har räknat genom att bara kolla på headern här c;

Det är faktiskt en ganska ny startat blogg (bara nu i augusti!) så jag tycker verkligen att ni ska ta och kika in och kicka igång bloggen på allvar och hjälpa till! ^^ Det är välskrivna inlägg som är lätta att läsa och förstå! :D

Känns som jag har länkat ett par andra bloggar om Yohio? Eller det kanske bara är jag c; Men det är bra att det finns en del för då kan ni lära er av varandra och dela med er och få inspiration och sådant, super!

 

 

 

 

 

Suntra.bloggplatsen.se


Den här bloggen drivs av en 15-årig tjej som för det mesta bloggar om hennes vardag, men även om andra saker såsom hennes intressen osv ^^   Jag tycker om hennes inlägg och hon har dessutom gett mig ett asbra tips i ett av hennes inlägg! :D  Återigen en välskriven blogg! Jag tycker inte om bloggar med massa stavfel och sådant.. Jag är nog inte den enda som tycker så heller, tycker det blir rätt jobbigt att läsa ;)



SÅJA det var det! :D

Som sagt så blir det inga fler på ett tag, men säger givetvis till när jag ska länka igen så var inte oroliga! ^_^

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards