❥Furukawa

Alla inlägg under augusti 2013

Av furukawa - 25 augusti 2013 13:04

För ett vääääldigt långt tag sen (innan sommarlovet för att vara ärlig!) så laddade jag ner en app på iPhone där man kunde göra Chibis och jaaa... Det blev tråkigt till slut för det fanns inte mycket att välja på c; Såg att jag hade sparat ett par stycken på datorn så jag tänkte visa er dem vare sig ni vill det eller inte! >:3


       


De ser typ likadana ut ;p

Jaja, tänkte att ni kanske ville se dem i alla fall så ni fick det! ^^


Vilken är din favorit? 1, 2, 3, eller 4? :D

:D

Av furukawa - 25 augusti 2013 10:02

Godmorgon alla! :D

Vaknade typ nyss ;)
Tillbringade kvällen igår med min bästa vän och därför blev det inga fler inlägg :)

Ska uppdatera mer när jag kommer hem och svara på alla era kommentarer också! :D

Det var allt för nu, ville bara uppdatera er lite i alla fall ^_^

Av furukawa - 24 augusti 2013 12:47

[ Återigen, förlåt för inget bloggande igår. Sånt händer ibland. Ingen är perfekt. Kommer ta ett litet tag innan jag kommer in i det här igen så ni vet c; ]

 


Är det bara jag som lagt märke till hur många nystartade bloggar det finns om anime och japan etc...?!

ALLTSÅ, inget fel med det alls, menar inte så ;)

Är det så att det är mer anime-bloggar nu än vad det var innan? Jag började blogga i april i år så det är ju inte alls länge.

Jag la inte märke till så många sådana bloggar i alla fall, men det kanske bara är jag :)

Det känns som om jag ser fler bloggar i rampljuset (en grej på bloggplatsen för er som inte har blogg här, man gör reklam för sin blogg c:) som skriver att de bloggar om anime, manga, japan, k-pop osv.


Ni som har bloggat längre än mig, är det så? :)


Om det nu är så, jag undrar vad det är som fått alla att vilja starta en sån blogg!

Är det för att "alla andra" också har det? Eller för att de kände för att skriva av sig om det? ^^

Jag startade min blogg för det andra alternativet ^_^


Har skrivit det innan men jag kan göra det igen;

Jag startade denna bloggen från början för att jag ville dela med mig om det jag såg!

Alltså vad jag tyckte och tänkte om olika anime :)

Mest för att jag inte hade några vänner med samma intressen så jag kunde inte prata med dem om det liksom ;)

Så jag hoppades på att få i alla fall ett par läsare här så man kunde prata om sina erfarenheter och sådant! :D


Men tillbaka till det inlägget handlade om:

Har det inte blivit en ökning med dessa bloggar? Eller är det bara jag som börjat lägga märke till alla nu?


:3


 

Hittat så många coola Vocaloid-bilder på senaste tiden! Gillar denna väldigt mycket! :D

:3

Av furukawa - 23 augusti 2013 15:43

Hejhej!


Jag vet att jag inte uppaterade något igår... :'o

Haha, bra start va? c;

Men idag ska jag skriva ett par inlägg!


Men först har jag lite andra saker att ta itu med, hörs senare♥


 

Kolla vilken cool bild jag hittade på Miku! :'o

Av furukawa - 21 augusti 2013 14:30

TACK till er som länkade min blogg i era bloggar! ;'D

Det var 2 stycken som gjorde det och som lovat så tänker jag även länka era bloggar och skriva lite kort om dem.


 

amayaswonderland.bloggplatsen.se

[Klicka på bilden eller länken för att komma till bloggen]


Bloggen drivs av en flummig tjej på 13 år! (Tycker för övrigt att du inte verkar skum c;) Hon skriver många random inlägg, haha förlåt om du tar det som något negativt, om både hennes vardag och andra saker men jag tycker att det är kul att läsa sånt så jag tycker att ni precis som jag ska ge bloggen en chans! ^_^  Det är en kul blogg, läs den :)




 

manga-life.bloggplatsen.se

[Klicka på bilden eller länken för att komma till bloggen]


Gillar du anime, K-pop och shojo-manga? I så fall har du kommit helt rätt för det är precis vad den här mangagalna tjejen på 14 år skriver om c; Hon ritar också en del så gillar du sånt så kika in då också! Jag tycker det är en söt och läsvärd blogg så gå in på den nu! ^_^





Vill du också bli länkad i ett inlägg? Skicka iväg en kommentar ett skriv i en fråga om du vill det!

 

 

Av furukawa - 21 augusti 2013 12:38

Fick sluta väldigt väldigt tidigt idag! :'D

Så nu vid 13:00 när jag ändå är hemma så tänkte jag dra till gymmet och träna 1 timme.

Efter det hade jag tänkt att bjuda på lite uppdatering!


Hörs senare!♥


 

Hahaha, jag är typ som Miku xD   Fast det ska det bli ändring på! ^-^

Av furukawa - 20 augusti 2013 21:30

   

 

Aizawa Yuichi återvänder till en stad efter sju år. När han var yngre besökte han ofta den, men något hände i det förflutna som har fått honom att förtränga minnen av händelserna för sju år sedan. Dagen efter han anländer till staden möter han en flicka som bär en väska med vingar på. Hennes namn är Tsukimiya Ayu och han börjar att minnas de minnen han har förlorat.


ANTAL AVSNITT: 24

GENRE: Romance, Drama, Comedy, Supernatural


 

SÅ mycket bättre än Kanon (2002)!!! (HÄR kan ni läsa min recension om Kanon (2002) om ni vill ^_^) Även om jag till stor del redan visste vad som skulle hända så kunde jag inte sluta kolla på den! Kanon (2006) innehåller en del nya scener som inte fanns med i den första versionen. Dessutom tycker jag att de har förbättrat de gamla scenerna till det allra yttersta och det gör hela animen till en av de bästa jag sett! JA det är klart att du ska se den! Kanon kommer få dig att gråta mer än vad du trodde var möjligt! Jag vet inte vilken av versionerna som är bäst att kolla på först, den nya eller den gamla..Men jag är ändå glad över att jag valde att se den gamla versionen först, vet inte varför c;   Tyckte det kändes som en bra idé!


   

         

               

Av furukawa - 20 augusti 2013 18:15

Megpoid Gumi ~ A Momentary Trip

 


Har lyssnat på denna hur mycket som helst den senaste tiden, verkligen SJUKT BRA!♥

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards