❥Furukawa

Alla inlägg den 8 maj 2013

Av furukawa - 8 maj 2013 18:11

-INLÄGGET SKULLE KOMMIT UPP IGÅR KVÄLL, MEN JAG RÅKADE SPARA DEN I UTKASTET ISTÄLLET-

 

 

[ Ursäkta så himla mycket att detta kommer upp så sent, men har haft tjejkväll hemma hos mig så har inte haft tid. Därför har det varit väldigt låg uppdatering, blir mer imorgon!♥ ]


DÅ var det äntligen dags att utse vinnare av min tävling!


Egentligen var det bara en av alla som tävlade som hade ALLA rätt!

Och den personen är.......





     

Natori från bloggen x-world.bloggplatsen.se!!

Grattis tjejen! Det var verkligen duktigt gjort! ^^

Men som de flesta av er kanske har läst så gjorde jag nyligen ett länkning med henne som ni kan läsa HÄR, så det finns inte så mycket mer att skriva om henne egentligen ;D

Och eftersom att jag är så himla snäll, och alla andra som tävlade också var så duktiga (Ni hade typ bara 1 fel) så tänkte jag länka era bloggar också!

   

Meichan från bloggen meichan.bloggplatsen.se!

Det är en 11årig tjej från Stockholm som driver bloggen! Detta är en nystartad blogg så nu har ni chansen att följa henne från början ^^ Om bloggar mycket om anime, så är det något du älskar borde du kolla in denna bloggen! ^^



   

MOA från bloggen xiaomashumaro.bloggplatsen.se! (Hon har nyligen bytt bloggadress!)

Tjejen som driver bloggen skriver mycket både om sin vardag och anime. Men även om andra saker såsom YOHIO och sina teckningar! Hon ritar jättebra, bättre än mig! o_o  Hon har massa kategorier att välja bland så bara klicka på något du tycker om ^^



   

Kawaiielwira från bloggen kawaiielwira.bloggplatsen.se!

En väldigt söt blogg som drivs av en söt tjej! Hon bloggar om anime och väldigt mycket om J-pop och K-pop och sådant ^^ En rolig och intressant blogg att läsa! Och hon har också kollat på Clannad, som jag älskar så mycket! ♥o♥ Sorry, men personer som sett och gillar Clannad får ett litet extra plus av mig! Man måste bara älskar Clannad alltså!




Sådär ja! Nu tycker jag att ni ska klicka in på alla dessa bloggar och ge dem en chans! ^^

Klicka på bilderna för att se dem i ett större format, och klicka på blogglänkarna för att komma till deras bloggar!


Tänkte skriva de rätta svaren här också c:


1.  2.   3.   4.   5.  


1: Hatsune Miku från datorprogrammet Vocaloid

2. Gasai Yuno från Mirai Nikki

3. Sailor Moon från Sailor Moon (I den japanska versionen är hennes riktiga namn Usagi Tsukino, men hennes namn är lite olika i olika länder)

4. Inuyasha från Inuyasha

5. Nagisa Furukawa från Clannad

 

 


Hoppas att ni tyckte att detta var kul!

Tycker ni att jag ska ha fler tävlingar?

Ge gärna förslag på vad för slags tävling i så fall :'D


Bye-Bee!

Av furukawa - 8 maj 2013 17:19

En stil där man bär väldigt mycket accessoarer. Deco kommer från namnet "dekorera sig själv" för man fyller håret med klämmor, rosetter och hårtofsar i massor av färgsprakande färger. Man brukar sätta på diamanter i ansiktet i olika former, klistermärken eller bara sminka sig i olika färger. Färger som man bär är först och främst rosa, men även babyrosa, orange, gult, blått och accenter av vitt och svart. Accessoar tillbehören är ofta från Disney, Care Bears eller My Little Pony. Vanliga former är band, muffins, stjärnor, glasstrutar, katter, hjärtan, nallar, kakor, jordgubbar, körsbär, klubbor och annan godis. Tillbehör är den viktigaste delen av Deco Lolita. Örhängen, halsband, ansiktsmasker, ringar, armband, petshandskar, berlocker till mobiler, nyckelringar och även leksaker i stora mängder, och man bär ofta allt på samma gång. Väskor är för det mesta dekorerade med pärlor, band och andra objekt.


_____________________________________________________________________________________________________


     

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards