❥Furukawa

Alla inlägg den 10 maj 2013

Av furukawa - 10 maj 2013 16:45

Jag har tyckt flera gånger att endingen till Soul Eater låter som något jag hört innan..

Tyckte den var jättelikt en opening till Naruto! Kände igen rösterna!

Så genast tog jag reda på om det hade något samband..


Och det var helt rätt! Soul Eater's ending 1 och Naruto's opening 6 sjungs nämligen av samma band c;

Stance Punks heter gruppen och är ett japanskt punkband.


Herregud vad stolt jag är som listade ut det :')

Naruto opening 6




Soul Eater ending 1



Här är en bilder på bandet Stance Punks för er som vill veta hur de ser ut ^^

   


EDIT: Jag upptäckte nu i efterhand (1 vecka senare) att Naruto-videon inte funkar längre, så jag tog en annan istället! ^^

Av furukawa - 10 maj 2013 12:45

Är på väg till Ullared med mina parentas, vi ska handla lite på Ge-Kås!
Tycker om att vara på Ge-Kås, om det inte är för mycket folk!
Egentligen har jag inget jag ska köpa och jag borde egentligen spara mina pengar, men något litet kanske man hittar :3
Är någon av er också i Ge-Kås får ni gärna komma fram och hälsa! Kommer gå runt i en beige långklänning med jeansjacka och vita converse och förmodligen kommer jag att stå vid vagnen.. För av någon anledning är det alltid jag som får gå med den!!
Hahah, fast jag tror det är 0% chans att någon som läser min blogg skulle hälsa på mig! xD men det hade varit kul :3

Så om ni undrat varför uppdateringen är låg så vet ni varför!
Men det kommer upp ett roligt inlägg, tycker jag, när jag kommer hem!
Så håll ut tills dess!

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards