❥Furukawa

Inlägg publicerade under kategorin ♥Vardag♥

Av furukawa - 28 april 2013 11:57

Ja, eller god middag är nog det mer rätta att säga c;


Jag vet inte varför, men jag sover alltid länge även om jag lägger mig i rätt hyfsad tid på kvällen?! :'o

(Eller det kanske blir rätt sent ändå..)

Jag brukar vara såpass pigg att jag kan stiga upp kl 8 på morgonen men nu har jag sovit till 11 flera helger i rad!

What's happening!? D:


Idag ska jag sätta mig ner och svara på alla frågor jag fick till frågestunden.

Det är många bra och roliga frågor så det ska bli kul att svara på dem! :'D


Sedan lägger jag upp min senaste teckning som jag också är sjukt nöjd med!

Gjorde den bara för 3 dagar sen så den är väldig färsk! :3


Sen vet jag inte vad jag mer ska blogga om idag.. Det märker vi väl sen ^^


Lägger in lite bilder när Nagisa blir full för första gången!

För att... jaa jag kan det och hon är så söt!


     


Anime: Clannad

Av furukawa - 25 april 2013 14:31

Jag har jobbat hela morgonen på en ny header till bloggen!

Det har krånglat massa för mig och jag har inte fattat och sökt på internet efter hjälp..

Men det var inte svårare än vad jag gjorde det till..


Men nu är jag igång på riktigt i alla fall! ^^

Det kommer bli mycket rosa o_o

Kanske för mycket, vet inte än! ;o

Det märker vi när jag är färdig, annars får jag vä byta till en annan helt enkelt c;


Jag vet inte när jag blir färdig, vill gärna behålla den jag redan har en litet tag till!

För jag gillar den! ^_^


Känner mig bättre idag för er som undrar och vill veta! ;D

Jag är ändå ledig idag från skolan (det var jag igår också) så jag missar inget som tur är!

Så imorgon blir min första och enda skoldag den här veckan!

Känns skönt, men samtidigt känner jag mig dålig som missat skolan måndag och tisdag :'c

Speciellt tisdag som var en så himla viktig man man absolut inte skulle missa!

Varför varför skulle jag bli sjuk?!


Jaja, det är inget man kan göra åt!

"Är man sjuk så är man sjuk" som min kära mentor brukar säga♥


Nog om mig och mitt liv, känner att det har blivit lite för mycket av det på sistone xD

Eller gillar ni att läsa om vad som händer i mitt liv? Eller tycker ni att det inte passar till bloggen?

Säg vad ni tycker så ska jag anpassa mig efter det ^^


Här får ni en liten ledtråd på den nya headern:

 

Ni fattar förmodligen inte c;

Eller så gör ni det! :D

c:

Av furukawa - 20 april 2013 23:08

Jag har inte hunnit blogga något idag.

Jag har inte hunnit utan varit upptagen med annat som t.ex så grillade vi hos min mormor idag :3


Jag vill ändå tacka er för att ni fortfarande besöker min blogg och till och med kommenterar!


Jag varnar redan nu att jag kanske inte hinner blogga imorgon heller men jag gör alltid mitt bästa med att försöka hinna med något!


Puss fina läsare och godnatt!!♥



Av furukawa - 18 april 2013 15:43

[ Detta är det "hemliga" inlägget jag har pratat om att jag ska göra! ]


Jag fick en fråga för flera dagar sen om vad jag hade för stil vardagligen.

Jag svarade såhär:


 


Om ni har läst igenom alla frågor jag har svarat på så kanske ni redan visste att jag skulle göra ett sånt här inlägg.

Så jag har tagit kort på lite outfits som jag har haft på mig de senaste 2 veckorna.

Hoppas ni gillar det ;D

Bilderna har superdålig kvalité för jag tog kort med min iPhone. Jag hade kunnat ta bättre bilder med min systemkamera men jag har tappat bort överföringssladden till datorn ;_;

Dumma dumma mig!


   

Som sagt då så älskar jag att ha kjol på mig och detta är en av mina favoriter i min garderob just nu!

Blusen köpte jag på second hand och den kostade 65:- om jag inte minns fel! Tyckte om att den ser lite båt-aktig ut. Alltså till båt-modet eller vad man ska säga, jag hoppas ni förstår vad jag menar! (Jag är rätt dålig på att förklara saker..) Till en sån här outfits tycker jag om att ha ett par höga pumps till!



 

Som jag också skrev innan så tycker jag om att ha stora mysiga tröjor när det är lite kyligare!

Jag tycker om att leka med färger och därför valde jag att ha en mintgrön mobilpåse (eller vad det nu kallas!!).

Jag brukar även ha lägga till lite detaljer som klockor, armband eller peter pan collars (kragen) för en sötare look :3

Till detta brukar jag ha ballerina, men de syns inte på bilden.



 

FÖRLÅT FÖR SJUKT FUL OCH DÅLIG BILD!

Jag älskar att ha en tjejigare variant av bowties, speciellt till skjortor!

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om denna outfiten, den är enkel och man kan ha på sig den till nästan vilket tillfälle som helst!



 

Denna outfiten har jag egentligen inte haft på mig, men jag ville bara visa ungefär vad jag brukar ha på mig på sommaren!

Jag tycker om att ha klänning på mig för det är så skönt när det blåser lite och fläktar lite :3

Gärna söta klänningar också, som denna med massa smultron på!

Och sen tyckte jag att halsbandet passade till!

På sommaren går jag för det mesta runt i ballerina eller liknande typer av tennisskor ^^




Det var det! Tyckte detta var kul att läsa om eller ska jag aldrig mer lägga upp sånt här?

Och vilken var din favorit? ^^

Av furukawa - 17 april 2013 22:15

Ber så hemskt mycket om ursäkt för att mitt "hemliga inlägg" inte kom upp idag!

Jag hade helt enkelt inte tid att fixa med bilderna för jag hade lite annat att göra och att hjälpa till med här hemma.

Inlägget kommer förmodligen upp imorgon! Jag slutar jättetidigt (har 1 lektion på morgonen) så jag kommer hinna hem och fixa och trixa lite :)

Jag hoppas verkligen att ni kommer tycka om det! Om inte, jaauu det var ju tråkigt i så fall c;


Men nu ska jag kollade vidare på 3:e avsnittet av Kaze no Stigma, godnatt och sovgott!♥


Lägger in en gif på Fuko från Clannad, uuuuurgullig är hon verkligen!! :]

 

Av furukawa - 16 april 2013 22:36

Jag är ledsen för att jag inte har bloggat något idag!

Jag hade så kul med massa människor idag och tiden bara sprang iväg och helt plötsligt var klockan halv 10 och då tänkte jag att det kanske var dags att gå hem o_o

Och jag hinner inte riktigt blogga nu heller för jag vill så gääärna kolla på anime för jag har inte haft tid att kolla på 2 dagar nu! Och det är mycket för mig!


Imorgon lovar jag med bloggning (jag är ledig imon, yay!) och även ett litet hemligt inlägg också c;

Kika in här imon för att se det, godnatt!

 


:3

Av furukawa - 15 april 2013 11:36

Hejhopp!!

Jag skriver ett inlägg från mobilen nu!
Skulle testa själva appen lite ;)
Men vad jag ville säga var att jag kanske inte kommer uppdatera idag för jag har saker att göra och människor att träffa, så det blir nog inget idag tyvärr :c

Jag hoppas att ni har förståelse för detta och jag ska försöka blogga mer i veckan, puss!

Av furukawa - 12 april 2013 16:45

Hejsan!

Jag kommer inte kunna uppdatera något idag för jag är bortbjuden ikväll och ska sticka om typ 10 minuter!

KANSKE lägger upp något kul inlägg senare när jag har kommit hem ikväll/inatt, men bara kanske!

Här får ni lite söta saker att kolla på så länge :3



Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards