❥Furukawa

Inlägg publicerade under kategorin ♥Vardag♥

Av furukawa - 17 juni 2013 17:30

Jag känner mig LITE bättre idag :)


Jag måste berätta en sjukt klantig sak jag gjorde..

Andra kvällen i Rhodos tappade jag min mobil!

Och den blev aldrig mer återfunnen!

Det som var mest konstigt var att jag hade typ inte panik alls när jag vaknade nästa dag och mina kompisar bara "Du vi hittade inte din mobil inatt i din väska när vi kom hem.." utan jag bara "Gjorde ni inte? Nähä, då får vi fråga runt lite då sen"

Hahah, men jag var ändå jättearg och besviken på mig själv, men jaja!

Det löser sig, köpte ny mobil idag så nu väntar jag bara på att SIM-kortet ska komma ^-^.

 
 
Men nu ska jag börja svara på frågorna på frågestunden, är förvånad att jag fick in några!
Fast jag är alltid förvånad om jag bara ens får 1 kommentar xD
 
Och ni har varit SJUKT duktiga på att kommentera medans jag har varit borta!
 
Hela 17 kommentarer och 1 fråga!
 
Tack så sjukt mycket för att ni följer min blogg, jag är evigt tacksam!
Önskar att jag kunde visa min tacksamhet på något sätt..
Om ni kommer på något så får ni gärna säga det i kommentarerna!
 
 
Av furukawa - 9 juni 2013 15:02

Jag tänkte blogga innan planet lyfte från Sverige! Men jag bloggar nu istället ;) ligger och ha det bra vid poolen!

Det kommer komma upp 1 inlägg medans jag är borta varje dag kl 12, så kolla in då varje dag! Puss!

Av furukawa - 7 juni 2013 11:14

Idag är jag ensam hemma hela dagen!

Så dagen ska spenderas framför tv:n med massa Inuyasha!


Okej, jag måste göra lite andra saker i mellan..

Men det är detta som jag har planerat i alla fall! ^_^

Det kommer komma upp en recension på filmer The Girl Who Leapt Through Time sen med :)


Vad ska ni göra idag? Eller har ni fått sommarlov än? När får/fick ni sommarlov? ^_^


 

Av furukawa - 6 juni 2013 20:13

Ja jag vet att jag inte har uppdaterat något idag! D:

Och jag har egentligen ingen bra anledning till varför jag inte gjort det!

Men det är fortfarande mycket med flytten osv!

Idag tog det mig hela eftermiddagen att packa ur min sista låda med MASSA saker!

Nåja, nog om mitt liv!


Jag kollade på första avsnittet av Kanon idag! Den från 2006 ^_^

Och som jag har skrivit i ett annat inlägg så är denna en typ av en förnyelse av den första Kanon.

Jag är glad att jag kollade på den först, för det är mycket roligare att kolla på denna då! :'D


Det var länge sedan jag tog mig tid att kolla på en anime-film!

Så ikväll ska jag ta och kolla på The Girl Who Leapt Through Time.

Den ska tydligen vara väldigt bra, så det är ju bra! :D

Recensionen av den kommer senare ikväll!


Sedan har jag också förberett ett par inlägg som ska upp när jag är utomlands! :3

Hoppas att ni kommer gilla dem!


 

Av furukawa - 15 maj 2013 16:41

... där det bara finns inlägg om min vardag. För det känns som om det är alltför många osorterade inlägg i kategorin Allmänt.


Meeen i alla fall!

Som ni kanske har märkt så har det kommit upp fler inlägg under dagen. Och det är för att jag har varit hemma idag och har kunnat blogga då och då ^^

Så det är skönt, men det mesta av dagen har mest spenderats på läxor. Förvånande nog började jag på en inlämning 2 veckor innan den ska vara inlämnad istället för 2 dagar innan! x'D

Vill helst ha det överstökat :3


I alla fall så funderar jag på att kolla på en film ikväll och inte vilken film som helst utan My Neighbour Totoro. Eller Min Granne Totoro som den heter på svenska. JAA jag har inte sett den än, känner mig så efter D:

Men nu tänkte jag då äntligen ta och se den! ^^


Har någon av er sett den? Är den bra? ^-^

SKRIV INGA SPOILERS!

Fast det tror jag inte att någon av er skulle gjort ändå!


Jauujauu, vi ses!

 

:C

Av furukawa - 13 maj 2013 21:36

Jag ber så mycket om ursäkt, jag är så himla dålig på att blogga ibland!

Jag ska förklara lite varför:


Vi håller på att flytta här hemma och vi ska vara ute ur huset 1 juni (lite mindre än 2 veckor för er som inte orkar räkna) så det är rätt mycket som ska packas här och hållas på. Jag måste självklart också hjälpa till, har inte ens packat klart mitt rum än! ;_; Det är jobbigare än vad ni tror, för man vet inte riktigt vad man ska använda under dessa 2 veckor och inte, så man får försöka tänka smart! Och på detta fick jag även nya skolarbeten att göra och självklart kommer läxor före allt annat, det hoppas jag ändå att ni förstår! ^^ Dessutom går jag långa dagar några dagar i veckan och ibland så får jag ta bussen 1 timme hem om jag inte sover i stan nära skolan.. Så om jag någon dag skulle blogga väldigt lite eller inget så vet ni varför :) Jag vill inte att bloggen ska stå tom ens en dag, känns som om jag sviker er :'c Jag tycker ju att det är kul att blogga och självklart vill jag ju inte att ni ska vara utan inlägg! Men nu är saker och ting som de är och jag måste fokusera mer på lite viktigare saker.


Ville bara meddela er detta! Jag försöker så gott jag kan med att skriva nya inlägg men ibland räcker tiden helt enkelt inte tid! Så om ni tycker att det skulle börja komma tråkiga inlägg så kommer det att vara igång för fullt sen när vi har kommit till rätta i vår nya lägenhet sen! ^_^


Sen så ville jag bara visa er att jag var på plats 80 igår av mest besökta bloggar på bloggplatsen:

 

Det gör mig verkligen jätteglad! Och det är tack vare er alla, som läser min blogg! Utan er skulle jag nog slutat blogga för länge sen! ^^


Ni får gärna (som jag ofta ber om känns det som) lämna tips i kommentaren om vad ni vill läsa om i min blogg. Ni kan tipsa om något speciellt ämne, vad ni vill nästan! ^^


Dock så kommer det nog inte komma upp teckningar på ett tag.. Försökte sätta mig ner igår för att rita, men hann bara med ett ansikte o_o  Jag har helt enkelt inte tid just nu av anledningar som ni redan har läst ovan. Så fort jag får tid över sätter jag mig ner igen och försöker!


Det blev ett långt inlägg.. Hoppas ni hade orken till att läsa allt och tack ifall du gjorde det! :3


 

Söta Miku♥

Av furukawa - 11 maj 2013 09:37

Ber så himla mycket om ursäkt för att jag knappt bloggade något igår.


Men det var först och främst för att jag skrev på ett långt och roligt inlägg igår, och sen skulle jag gå ifrån datorn och när jag kom tillbaka så var den död ;_;

Och då sparades inte mitt inlägg som jag hade skrivit på i 45 minuter. Och jag orkade verkligen inte skriva om det just då så jag bara la ner det, blev så arg på mig själv >:c

_____________________________________________________________________________________________________


Igår på Ge-Kås köpte jag saker för 500:- som jag kunde ha varit utan..

ELLER NEJ inte den ena saken i alla fall!

Jag och min bror delade på summan av The Walking Dead spelet. Vi har laddat ner de 3 första episoderna på x-box, men pappa spärrade något så nu kan vi inte köpa fler spel där ;_;

X-box live hade typ dragit pengar av oss mitt i natten när vi inte ens hade varit hemma! :'o


Jaja, och sen när jag gick förbi sims-spelet så kunde jag inte kontrollera mina fingrar utan tog tag i Sims 3 Kvällsnöjen. Jag har inte köpt ett sims-spel på 3 år nu så nu tyckte jag att det var dags! Efter allt gick jag in på Retro House där de säljer begagnade spel. Och då hittade jag Sims 3 Sötsaker. Självklart kunde jag inte hålla pli på mig själv och sprang till kassan med det och betalade! Hahah, inte köpt sims-spel på 3 år och så köper jag 2st på en gång cx


SÅ igår när mitt inlägg krånglade så sysslade jag mig med att spela Sims hela kvällen.

Jag ber om ursäkt men jag kunde inte behärska mig!


Jag ska gottgöra er med inlägg idag.

Här får ni en söt gif så länge:

 

Av furukawa - 10 maj 2013 12:45

Är på väg till Ullared med mina parentas, vi ska handla lite på Ge-Kås!
Tycker om att vara på Ge-Kås, om det inte är för mycket folk!
Egentligen har jag inget jag ska köpa och jag borde egentligen spara mina pengar, men något litet kanske man hittar :3
Är någon av er också i Ge-Kås får ni gärna komma fram och hälsa! Kommer gå runt i en beige långklänning med jeansjacka och vita converse och förmodligen kommer jag att stå vid vagnen.. För av någon anledning är det alltid jag som får gå med den!!
Hahah, fast jag tror det är 0% chans att någon som läser min blogg skulle hälsa på mig! xD men det hade varit kul :3

Så om ni undrat varför uppdateringen är låg så vet ni varför!
Men det kommer upp ett roligt inlägg, tycker jag, när jag kommer hem!
Så håll ut tills dess!

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards