❥Furukawa

Inlägg publicerade under kategorin ♥Japan Fashion♥

Av furukawa - 2 maj 2013 16:20

En lolitastil som är inspirerat av sjömansmodet. Sailorlolita-flickor bär för det mesta sjömansmössor och deras klänningar brukar vara marina, svarta och vita och ha motiv som till exempel ankare. Kläderna är nästan alltid prydda med ränder, en slips, många knappar, en bröstficka och lite spets. Stilen har oftast veckade klänningar och kjolar.


______________________________________________________________________________________________________



     

Av furukawa - 1 maj 2013 14:56

(Ordet "guro" kommer från engelskans "gore" som betyder blod, smuts)

Guro Lolita-flickor kan man säga blandar det skrämmande och trasiga med det oskuldsfulla. Guro Lolitor klär sig oftast i vita kläder, som vanligtvis stänkts med låtsasblod. Vanliga accessoarer är mitellor, ögonlappar och bandage. Denna stilen är kanske inte något som används för vardag utan mer för Halloween och fotograferingar. Helst har de inga skor alls, men oftast  ser man dem bära platåskor. 


_____________________________________________________________________________________________________



     

Av furukawa - 27 april 2013 15:10

Ero (eller Erotisk) Lolita är en lite mer utmanande stil, med bl.a kortare kjolar, och avsaknaden av blusar under klänningar. Ero Lolita har även fetishelement som läder, lack och korsetter. Det är också vanligt att man har på sig handskar av läder eller spets. Stilen har något mer sexigt tillvägagångssätt, men är inte på något sätt alltför avslöjande. Trots att Ero härstammar från ordet erotisk, har denna stil fortfarande blygsamhet och siluetten av Lolita mode. På grund av att mycket hud visas så bärs stilen för det mesta konserter eller klubbar.


_____________________________________________________________________________________________________



     

Av furukawa - 24 april 2013 15:15

Jag fick en kommentar för en vecka sen av en tjej som frågade om jag visste vart man kunde få tag på lolitaklänningar.

Jag svarade lite snabbt och sa att jag också kunde göra ett inlägg på bloggen och berätta lite mer utförligt ^^


Jag vet ett par sidor där man kan köpa lolitaklänningar, men det finns säkert fler!

Jag vet om 2 svenska sidor som säljer det och den ena är cosplaymic.se

De säljer rätt mycket lolitaklänningar, men även (som det hörs på namnet) mycket cosplay och peruker och sånt! ^^

Den andra sidan heter talkingclothes.se och säljer även kläder från andra japanska stilar!


Lolitaklänningar är inte helt billiga, räkna med att du får lägga åtminstone 600kr på en klänning!

Sen finns det även dyrare lite finare klänningar från speciella märken, men tyvärr vet jag inga sådana märken! cx

Ni kan kolla på det själva! (Vad har man annars google till?)

Vill du har ett billigare alternativ så kan ni ju alltid kolla efter begagnat på Tradera eller eBay!

Om ni har tur kanske ni hittar något ni gillar där ^_^


Sedan vet jag 2 utländska sidor!

Den ena är asianicandy.com. De säljer dock inte äkta lolitaklänningar. Men de har väldigt fina och söta klänningar som jag nästan skulle kunna döda för att få köpa! *u*

Klänningar skulle nog mer passa en Casu Lolita, eller ibland möjligtvis Classic Lolita.

Sedan finns det en sida som heter gofavor.com där jag har beställt smycken ifrån i somras ^^

De har inte heller lolitaklänningar men det är fortfarande söta klänningar och andra kläder också :D

Jag vet att om man beställer för över 15$ (ca 100kr) så är frakten kostnadsfri!


Hoppas ni kunde ta hjälp av detta inlägget även om jag inte är så speciellt insatt när det gäller just sånt här!

Kommentera gärna om DU vet någon sida! :D


Här kommer lite bilder från de olika sidorna:

Klicka på priserna för att komma direkt till just det klädesplagget!♥


cosplaymic.se

 

889.42:-


 

599.97:-


Talkingclothes.se

 

849:-


 

1499:-


asianicandy.com

 

62.91$ (ca 417:-)


 

58.05$ (ca 385:-)


gofavor.com

 

17.99$ (ca 119:-)


 

13.99$ (ca 92:-)



Detta är smyckena som jag beställde i somras! ^^

 

Erkänn fina! *u*

Av furukawa - 23 april 2013 18:23

(Casu är från Casual) Casu Lolita är en nedtonad version av lolita som ofta används till vardags. En Casu Lolita kan ses bära en enkel t-shirt eller blus, med en mer eller mindre puffig lolitakjol, och möjligtvis en enkel håraccessoar.


_________________________________________________________________________________________________________________


Det var väldigt svårt att hitta bilder för Casu Lolita, så jag visar istället med lite andra bilder!


Man kan t.ex ha sådana här blusar:

   


Och så kan man ha dessa kjolar till det ^^

   

Av furukawa - 21 april 2013 20:15

Hime Lolita, prinsesslolita, är en stil som tar inspiration från en annan japansk modestil som heter himegyary. Inspirationen ger sig främst uttryck i valet av frisyr och smink som har tydliga gemensamma drag med himegyary.

Hime Lolita är en kunglig och elegant stil. Ordet hime kommer från det japanska ordet för prinsessa, vilket syns tydligt i stilen. Kronor, pärlsmycken, spets handskar, höga klackar och rokoko-stil klänningar bärs för att skapa ett utseende av royality och elegans. Hime Lolita är också en av de få stilar där god kvalitet av satin är lämplig. Satin användes ofta av royality i gångna tider för att uttrycka sin rikedom.

____________________________________________________________________________________________________________________

  

   

Av furukawa - 19 april 2013 13:57

Shiro Lolita - Vit Lolita, en lolitastil där man klär sig helt i vitt, kläderna, accessoarerna och helst håret också!


 



Kuro Lolita - Svart Lolita, en stil där man klär sig helt i svart. Till skillnad från Gothic Lolita så har Kuro Lolita inga gothiska influenser.


 



Pinku Lolita - Rosa Lolita, en stil där man klär sig helt i rosa. (Pinku kommer från engelskans pink)


 



Mizuiro Lolita - Babyblå Lolita, en stil där man klär sig helt i ljusblått.


 


Vilken gillar du mest av dessa? :3

Jag tycker nog bäst om Pinku Lolita, bara för att jag älskar rosa! ♥_♥

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards