❥Furukawa

Inlägg publicerade under kategorin ♥Anime♥

Av furukawa - 10 maj 2013 16:45

Jag har tyckt flera gånger att endingen till Soul Eater låter som något jag hört innan..

Tyckte den var jättelikt en opening till Naruto! Kände igen rösterna!

Så genast tog jag reda på om det hade något samband..


Och det var helt rätt! Soul Eater's ending 1 och Naruto's opening 6 sjungs nämligen av samma band c;

Stance Punks heter gruppen och är ett japanskt punkband.


Herregud vad stolt jag är som listade ut det :')

Naruto opening 6




Soul Eater ending 1



Här är en bilder på bandet Stance Punks för er som vill veta hur de ser ut ^^

   


EDIT: Jag upptäckte nu i efterhand (1 vecka senare) att Naruto-videon inte funkar längre, så jag tog en annan istället! ^^

Av furukawa - 9 maj 2013 14:15

 

[ The Stigma of The Wind ]

Såg klart denna i förrgår, och nu har jag äntligen tid att göra en recension av den ^^


 

Ayano är arvtagare till hemmet av Kannagi, ett hus med anknytning till "The Spirit of Fire" vars medlemmar är "Fire User". Alla utom hennes kusin, Kazuma. Efter att han blev besegrad av Ayano förvisade hans pappa honom från huset i onåd. Kazuma försvinner iväg och byter efternamn till Yagami. Han bildar ett kontrakt med vindens ande och blir en mäktig "Wind User". 4 år senare återvänder han. Några mord som sker i Kannagi's hem av en mäktig "Wind User" får Ayano och alla i Kannagi att tro Kazuma tar hämnd. Även om han påstår sig vara oskyldig, så förbereder sig Kazuma för ett krig med Kannagi.


ANTAL AVSNITT: 24

GENRE: Action, Contemporary Fantasy, Fantasy, Magic, Seinen, Super Power.


 

Jag tyckte att den var såååååå seg i början o_o Typ de 7 första avsnitten var så tråkiga och jag ville nästan inte kolla mer på den! Men efter det så blev den bättre! Den blev mer spännande och man ville se nästa avsnitt! Jag tyckte om huvudkaraktärerna utom 1. Ren (Ayano's lillebror). Jag tyckte han var så irriterande på något sätt. Honom kunde jag ha varit utan, orkade verkligen inte med honom.. Romansen mellan Kazuma och Ayano fattar jag inte riktigt.. Är de inte kusiner? O.o Då kan de väl inte ha sådana känslor för varandra?! D: Det känns så fel.. Jag skulle vilja att det skulle bli en säsong 2, fast det kommet inte hända då mangakan som skrev mangan dog av en sjukdom för ett antal år sen.. Sorgligt :/


SPOILERS


Vet inte om detta är någon direkt spoiler, men jag skriver det ändå ifall det förstör för någon som vill titta på denna. Jag gillar romantik i anime, jag tycker om när personer börjar gilla varandra. Även om Ayano och Kazuma är kusiner så ville jag ändå att de skulle bli ett par i slutet xD Men så blev de inte det ens o_o Gjorde mig så besviken men ändå inte..


 

 

♥6 av 10 hjärtan♥


         

Av furukawa - 7 maj 2013 19:29

Jag har egentligen ingen i min kompiskrets som kollar på anime (de vet knappt skillnad på manga och anime..) 

Det har egentligen inte stört mig så mycket. Men ibland kan det kännas lite ensamt :'/

Jag sa aldrig till dem när jag började kolla på anime. Första gången var nog när vi frågade varandra vad vi skulle göra när vi kom hem från skolan (vi brukar göra det :3) någon gång då jag inte tänkte på vad jag sa och sa "Jag ska nog hem och kolla på Naruto". Då kollade de snett på mig, de fattade liksom inte vad jag pratade om xD

"Naruutu? Vafan är det?!"

Då sa jag att det var en manga-serie. MÄRK VÄL att jag sa manga-serie.

För skulle jag sagt anime så skulle de förmodligen frågat vad det var, och jag kan inte riktigt förklara det på ett bra sätt o_o

[ NI FÅR GÄRNA BERÄTTA HUR MAN FÖRKLARA VAD ANIME ÄR PÅ ETT BRA SÄTT! ]

Sedan var det liksom inte mer med det!

Men nu vet de vad anime är för något ^^

Men det är ju inget som de förstår varför jag kollar på det.De bara suckar när de ser mina bakgrundsbilder på mobilen (inget negativt suckande alltså!).


Jag tänker inte försöka få dem att kolla på anime heller, för jag tycker det är något man ska "komma in i" själv och inte bli påtvingad ^^

De vet inte heller hur stort beroende jag har av anime! Jag blir lite smått galen och får lite panik om jag inte i alla fall har kollat på minst 1 avsnitt av någon anime. (JA det är verkligen så!) Får typ ångest när jag ska sova! xD

Nej inte riktigt så kanske, men jag blir lite ledsen :c

Men nu kanske en av dem vet om det.

För att för 1-2 veckor sen sa jag till en av mina bästa vänner att jag driver en blogg på bloggplatsen och visade henne den.

Hon sa att hon skulle läsa sen när hon hade tid, men jag vet inte om det blev av eller inte xD


Ibland kan det kännas jobbigt, om jag kollar på en grymt avsnitt! Då vill jag berätta för alla!

Men så har jag inte att dela med mig det om! De skulle liksom inte fatta..

Då måste man hålla sina känslor inne ;_;

Känner ni er också så? Eller har ni vänner som är intresserade av anime?


Det var nog också lite därför som jag skapade denna bloggen.

Ja skrev i mitt första inlägg "Detta är tänkt att vara en typ av anime-blogg", jag ville dela med mig om det jag såg!

Sedan insåg jag att jag inte bara kunde blogga om anime eftersom att min erfarenhet är som en fluga i rymden, extremt liten alltså!

Då kom jag på att jag kunde blogga om allt det jag älskar!

Jag skulle skapa den bloggen jag saknade att läsa! ^_^

Jag är långt ifrån att ha den bästa bloggen, men någonstans måste man ju börja!


♥Tack om du orkade läsa allt♥

♥Vet inte riktigt vad jag ville med detta inlägget..♥

♥Ville nog bara skriva av mig lite!♥

♥Puss♥


 


Av furukawa - 5 maj 2013 13:00

   


 

Animen skildrar livet för flera skoltjejer som går på ett japansk gymnasium med en mycket lös humorton. Den huvudsakliga hjältinnan är Konata Izumi (hon med blått hår på bilden), en atletisk och intelligent tjej som trots dessa utmärkande egenskaper, inte är medlem i någon sportklubb och har låga betyg. Hennes lathet i skolan beror på hennes kärlek till anime och tv-spel, och hon är inte intresserad av mycket annat. 


AVSNITT: 24


GENRE: Comedy, Parody, School Life, Seinen, Slapstick, Slice of Life.




 

Lucky Star är definitivt med på min top 5 bästa anime jag sett! Den är så rolig och söt så man kan verkligen inte låta bli att tycka om den! Den har ingen direkt handling som följer genom serien (som de flesta anime brukar ha), utan varje avsnitt är en liten handling för sig. Den är så otroligt rolig och man kan känna igen sig flera gånger när man kollar på den, Konata påminner mycket om mig, samtidigt som jag känner igen mig mycket i Kagami (hon med lila pigails) också! Lucky Star är en anime man måste ha sett, du kommer verkligen att älska den!


 

 

♥8 av 10 stjärnor♥



                 

Av furukawa - 3 maj 2013 21:54


Hade snart tänkt gå och lägga mig, orkar snart inte hålla ögonen öppna längre! :'o

Innan jag sover brukar jag alltid kolla på anime, eller läsa manga om jag håller på med någon ^^

Blir nog både och nu! Ska kolla färdigt på 16:e avsnittet av Kaze no Stigma (som faktiskt är riktigt bra nu!) och kanske 17:e också ifall det verkar spännande!

Sedan vill jag fortsätta läsa på volym 1 av Love Hina, om jag inte är för trött vilket jag tror att jag kommer att bli..


Vad brukar ni göra på kvällarna innan ni ska sova?


GODNATT

 

 

 

Av furukawa - 3 maj 2013 11:00

Jag kan inte fatta att jag inte har sett detta innan! Awesome!




[ Originalet! ]

Av furukawa - 29 april 2013 16:49

Detta stämmer verkligen in på mig! xD

HAHAH, såå jag! :3


 


 


 


 

Men de börjar fatta nu att det inte är det!


 


 


 

Ibland gör de det i alla fall!


 


 

Har fått den frågan några gånger.. "Vad är anime?" Jag vet aldrig hur jag ska förklara O.O

Av furukawa - 28 april 2013 11:57

Ja, eller god middag är nog det mer rätta att säga c;


Jag vet inte varför, men jag sover alltid länge även om jag lägger mig i rätt hyfsad tid på kvällen?! :'o

(Eller det kanske blir rätt sent ändå..)

Jag brukar vara såpass pigg att jag kan stiga upp kl 8 på morgonen men nu har jag sovit till 11 flera helger i rad!

What's happening!? D:


Idag ska jag sätta mig ner och svara på alla frågor jag fick till frågestunden.

Det är många bra och roliga frågor så det ska bli kul att svara på dem! :'D


Sedan lägger jag upp min senaste teckning som jag också är sjukt nöjd med!

Gjorde den bara för 3 dagar sen så den är väldig färsk! :3


Sen vet jag inte vad jag mer ska blogga om idag.. Det märker vi väl sen ^^


Lägger in lite bilder när Nagisa blir full för första gången!

För att... jaa jag kan det och hon är så söt!


     


Anime: Clannad

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards