❥Furukawa

Inlägg publicerade under kategorin ♥Anime♥

Av furukawa - 12 september 2013 17:31

Japp, ni läste rätt! Jag har inte kollat på Sailor Moon, och ändå har jag ett album på WeHeartIt.com med typ 40 bilder och gifs från Sailor Moon! x'D

Jag vet att jag har kollat på det när jag var liten, men jag kommer nästan inte ihåg någonting från det.

Inte ens handlingen!


Haha så bra jag är c;

Men den finns med på min lista med anime jag ska se tillsammans med typ 100 andra.

Men Sailor Moon ligger rätt högt upp så inom en snar framtid så kommer jag att kolla på det igen :D


Slänger in några gifs här som jag gillar ^^


           

[Av någon anledning så kanske inte alla gifsen funkar. Fråga mig inte varför i så fall :D]

 


Har du sett Sailor Moon?

Vad tyckte du om den i så fall? :3

Av furukawa - 26 augusti 2013 18:30

 


Favoritopening: Opening 2



Då har då även jag sett Soul Eater. Ångrar inte en sekund att jag har sett den!


 

Utspelas i Shinigami, den tekniska skolan för Wepon Meisters och serien kretsar kring tre par, och varje par består av en Wepon Meister och en Human Wepon. För att göra en Human Wepon till en "Death Scythe" som sedan kan användas av Shinigami så måste varje par samla själar från 99 onda människor och en från en häxa. Death Scythe är nämligen den högsta titeln för ett Human Wepon så man strävar efter att få bli det. Maka Albarn & Soul Eater, Black Star & Tsubaki Nakatsukasa, Death the Kid & Liz och Patty Thompson är huvudkaraktärerna som Soul Eater handlar om. Förutom att samla själar så skyddar dessa studenter , från skolan Shibusen, Death City från några av de mest kraftfulla varelser samtidigt som de går i skolan och försöker bli starkare.


GENRE: Action, Adventure, Comedy, Supernatural, Fantasy, Shounen

ANTAL AVSNITT: 51



 

Soul Eater är fett bra! Den är både hur rolig som helst samtidigt som den har en väldigt bra story! Av alla 51 avsnitt finns det 3-4 som är fillers. Men dessa fillers hör ändå ihop med serien och behövdes vara med! Jag tyckte om alla karaktärerna för att var så olika och reagerade olika i olika situationer, älskar det! Jag är inte mycket för anime med fighter och sådant, men vissa kan vara riktigt bra som Soul Eater är! Vissa saker kunde vara lite utdraget, men i det stora hela så är Soul Eater en riktigt bra anime och alla borde se den! :D


   

♥7 av 10 hjärtan♥



               

ÅH Maka här så himla söt här!! ♥o♥

 

 


[Vissa gifs funkar inte, men jaja! Sånt är livet!]

Av furukawa - 20 augusti 2013 21:30

   

 

Aizawa Yuichi återvänder till en stad efter sju år. När han var yngre besökte han ofta den, men något hände i det förflutna som har fått honom att förtränga minnen av händelserna för sju år sedan. Dagen efter han anländer till staden möter han en flicka som bär en väska med vingar på. Hennes namn är Tsukimiya Ayu och han börjar att minnas de minnen han har förlorat.


ANTAL AVSNITT: 24

GENRE: Romance, Drama, Comedy, Supernatural


 

SÅ mycket bättre än Kanon (2002)!!! (HÄR kan ni läsa min recension om Kanon (2002) om ni vill ^_^) Även om jag till stor del redan visste vad som skulle hända så kunde jag inte sluta kolla på den! Kanon (2006) innehåller en del nya scener som inte fanns med i den första versionen. Dessutom tycker jag att de har förbättrat de gamla scenerna till det allra yttersta och det gör hela animen till en av de bästa jag sett! JA det är klart att du ska se den! Kanon kommer få dig att gråta mer än vad du trodde var möjligt! Jag vet inte vilken av versionerna som är bäst att kolla på först, den nya eller den gamla..Men jag är ändå glad över att jag valde att se den gamla versionen först, vet inte varför c;   Tyckte det kändes som en bra idé!


   

         

               

Av furukawa - 7 juni 2013 11:14

Idag är jag ensam hemma hela dagen!

Så dagen ska spenderas framför tv:n med massa Inuyasha!


Okej, jag måste göra lite andra saker i mellan..

Men det är detta som jag har planerat i alla fall! ^_^

Det kommer komma upp en recension på filmer The Girl Who Leapt Through Time sen med :)


Vad ska ni göra idag? Eller har ni fått sommarlov än? När får/fick ni sommarlov? ^_^


 

Av furukawa - 6 juni 2013 20:13

Ja jag vet att jag inte har uppdaterat något idag! D:

Och jag har egentligen ingen bra anledning till varför jag inte gjort det!

Men det är fortfarande mycket med flytten osv!

Idag tog det mig hela eftermiddagen att packa ur min sista låda med MASSA saker!

Nåja, nog om mitt liv!


Jag kollade på första avsnittet av Kanon idag! Den från 2006 ^_^

Och som jag har skrivit i ett annat inlägg så är denna en typ av en förnyelse av den första Kanon.

Jag är glad att jag kollade på den först, för det är mycket roligare att kolla på denna då! :'D


Det var länge sedan jag tog mig tid att kolla på en anime-film!

Så ikväll ska jag ta och kolla på The Girl Who Leapt Through Time.

Den ska tydligen vara väldigt bra, så det är ju bra! :D

Recensionen av den kommer senare ikväll!


Sedan har jag också förberett ett par inlägg som ska upp när jag är utomlands! :3

Hoppas att ni kommer gilla dem!


 

Av furukawa - 3 juni 2013 20:56

 


 

Att byta skola är något som Yuuichi är van vid, på grund av hans föräldras yrken, och när de sedan satsar på Afrika så återvänder Yuuchi till sin mosters hem efter 7 år. Den tid som har gått sedan hans senaste besök där har bleknat hans minnen av de människor han en gång kände inklusive hans kusin Nayuki. Långsamt börjar dessa människor, som alla är tjejer, att hitta tillbaka till honom. Dock har tiden gått och mycket har hänt i deras egna liv. Hemligheter kommer upp till ytan, och minnen återvänder inte bara till Yuuichi utan även till de runt omkring honom.


ANTAL AVSNITT: 13 + 1 specialavsnitt.

GENRE: Comedy, Drama, Romance, Supernatural.



 

Kanon är en anime man måste se. Han man sett Clannad så är Kanon ett måste! Har du inte sett någon av dessa så föreslår jag att du kollar på Kanon före Clannad. (Nu är jag elak mot de som jag tjatat på som ska se Clannad.. Och nu säger jag "Se Kanon före Clannad!" haha jag är så dum..) När jag kollade på Kanon så var det vissa delar som påminde så himla mycet om Clannad! Men det är inte så konstigt då både Kanon och Clannad ägs av samma företag. Kanon kom i och för sig ut före Clannad så det är Clannad som fått lite influenser av Kanon. Hur som helst.. Jag tyckte verkligen inte om hur de såg ut i Kanon. Hakorna var på tok för stora samtidigt som deras munnar var väldigt små. Speciellt på Yuuichi. Han som skulle vara snygg var inte ett dugg snygg och det förstörde det som var sorgligt i serien. HAN FÖRSTÖRDE ALLT MED SIN FÖRBANNADE HAKA! Nåja. Kanon var bra. Vill du se en sorglig anime så se på denna! Det finns en till Kanon från 2006. Jag trodde först att det var en fortsättning på denna. Men jag kollade en halv minut på första avsnittet och det visade sig att det är en typ av "förnyelse" av den gamla Kanon. Tycker det är bra! Då kanske deras ansikten ser lite bättre ut!


 

 

♥5 av 10 hjärtan♥



         

Ni ser själva hur "snygg" Yuuichi är...

Av furukawa - 3 juni 2013 18:54

ÅH!

Jag har 2 avsnitt kvar av Kanon!♥

Eller egentligen har jag 1 kvar, för det sista är en special!


Ska kolla klart på de båda nu och skriva en recension så fort som möjligt!


 

Av furukawa - 25 maj 2013 19:00

 

Jag gjorde ett test HÄR för att se vem jag är i Clannad! Jag blev Nagisa! ^_^   Jag vet inte hur bra detta testet stämmer, men kanske är jag lite som Nagisa ändå!


Vem blev du? C:

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards