❥Furukawa

Alla inlägg den 18 september 2013

Av furukawa - 18 september 2013 16:45

Jag har bloggat innan om att jag höll på att läsa mangan Love Hina som jag lånar på biblioteket här jag bor (som för övrigt har världens minsta utbud av manga). Det finns sammanlagt 14 volymer av Love Hina om jag inte minns fel?

Hur som helst så skulle jag dit för att låna volym 10, men självklart är det någon annan som har lånat just den..

Så jag tänkte att jag får väl ta och låna en annan manga så länge och läsa, och då valde jag Nana.

Tyckte att den inte alls verkade bra, men jag läste att den hade fått bra kritik världen över och att den även har blivit en anime. Så då tyckte jag att jag borde ge den en chans! :D


Och jag är SÅ GLAD att jag gav Nana den chansen, den är verkligen superbra och jag kan inte få nog av att läsa den!

Den är otroligt bra!

Jag är bara på volym 6 nu, tror det finns 21 stycken sammanlagt.

Rekommenderar den verkligen! Kanske inte är något för de yngre då den innehåller en del sex ;)

Men gillar du att läsa om sådant så är det fritt fram! Ville bara "varna" så att ni inte blir så förvånade ^^


Har aldrig läst en manga först och sen sett animen!

Men nu kan jag längta till både Love Hina och Nana :D

Awesome!


 

Av furukawa - 18 september 2013 15:00











- VARNING FÖR SPOILERS! -

 

INLÄGGET INNEHÅLLER SPOILERS FRÅN MY CANDY LOVE EPISODE 5!

LÄS PÅ EGEN RISK!

 



 

Efter att jag har hittat Lysander's anteckningsbok och gett den till honom så tänkte jag ta och gå hem. Men jag blir stoppad av Amber som skäller ut mig och säger att allt är mitt fel att hon åkte fast. Hon säger att jag kommer ångra detta och att hon ska hämnas.



 

Och helt plötsligt får jag välja outfit! "VADÅ?! SKA JAG PÅ DEJT MED AMBER?!" tänkte jag, hahah! xD

Men jag valde den sötaste av dessa två, den till höger :3



 

Tyckte att den blev jättesöt på! Tyckte hårfärgen och allt passade till också :D



 

I alla fall så skulle hon precis ta och smälla till mig på kinden.. Men då kommer Nathaniel till undsättning och räddar mig! :'D



 

Och Episode 5 avslutas med den här bilden, och jag är nöjd och hoppas att jag och Nathaniel kan komma bättre överrens i framtiden så att hans mätare höjs lite :3

Av furukawa - 18 september 2013 11:24

Glöm inte bort att ni kan gilla min blogg!

Bara bläddra ner en bit ner bland menyavdelningarna här till vänster så hittar ni det ^^


 

Ja jag har själv gillat min blogg, jag skulle testade om det funkade och nu kan jag inte ta bort det c;

 


Haha alltså det är ju inte alls många som gillat, men om ni skulle vilja så får ni gärna göra det :D

Skulle göra mig glad i alla fall :3






Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards