❥Furukawa

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

Är det bara jag som märkt det?

Av furukawa - 24 augusti 2013 12:47

[ Återigen, förlåt för inget bloggande igår. Sånt händer ibland. Ingen är perfekt. Kommer ta ett litet tag innan jag kommer in i det här igen så ni vet c; ]

 


Är det bara jag som lagt märke till hur många nystartade bloggar det finns om anime och japan etc...?!

ALLTSÅ, inget fel med det alls, menar inte så ;)

Är det så att det är mer anime-bloggar nu än vad det var innan? Jag började blogga i april i år så det är ju inte alls länge.

Jag la inte märke till så många sådana bloggar i alla fall, men det kanske bara är jag :)

Det känns som om jag ser fler bloggar i rampljuset (en grej på bloggplatsen för er som inte har blogg här, man gör reklam för sin blogg c:) som skriver att de bloggar om anime, manga, japan, k-pop osv.


Ni som har bloggat längre än mig, är det så? :)


Om det nu är så, jag undrar vad det är som fått alla att vilja starta en sån blogg!

Är det för att "alla andra" också har det? Eller för att de kände för att skriva av sig om det? ^^

Jag startade min blogg för det andra alternativet ^_^


Har skrivit det innan men jag kan göra det igen;

Jag startade denna bloggen från början för att jag ville dela med mig om det jag såg!

Alltså vad jag tyckte och tänkte om olika anime :)

Mest för att jag inte hade några vänner med samma intressen så jag kunde inte prata med dem om det liksom ;)

Så jag hoppades på att få i alla fall ett par läsare här så man kunde prata om sina erfarenheter och sådant! :D


Men tillbaka till det inlägget handlade om:

Har det inte blivit en ökning med dessa bloggar? Eller är det bara jag som börjat lägga märke till alla nu?


:3


 

Hittat så många coola Vocaloid-bilder på senaste tiden! Gillar denna väldigt mycket! :D

 
 
Blaze The Cat

Blaze The Cat

24 augusti 2013 14:42

Nä!! Det är inte bara du som har lagt märke till det!! :D
Du följer ju min och Innocences blogg. Vist? Men i alla fal så har vi också börjat och skriva mer om anime och Kawaii. Som du kanske har lagt märke till. :D
Kawaii är ju bara för gulligt. Så jag kunde inte låta bli och låta bloggen handla lite om Kawaii.<3<3<3<3 Eller hur, är inte Kawaii för gulligt? <3<3<3<3<3
Men du har rätt!! Det har faktiskt blivit mer bloggar som handlar om anime nu än vad dom flesta bloggarna handlade om innan. :D<3
Just det bilden du har lagt i detta inlägget är JÄTTE FIN!!<3<3<3

http://yohiolove.bloggplatsen.se

furukawa

25 augusti 2013 12:46

Jo jag följer er blogg ^_^ försöker kolla in så ofta jag kan men har inte tid varje dag tyvärr :/
Ja kawaii är ju gulligt! Men alltså kawaii är ju inte bara ett mode eller bara söta saker! Det är ju egentligen allt möjligt som är gulligt och sådant, det är ett väldigt brett område som är just "kawaii" ^^ Svårt att förklara, men du kanske redan visste detta! :D
JA men visst har det?! Då är jag inte den enda som tycker så! :D

 
Ingen bild

Anonymous! O-O

24 augusti 2013 15:18

Hmm... Jag började precis med det eftersom man är väldigt "anonymous" bakom skärmen, och jag ville vara mig själv lite, eftersom nästan ingen jag känner IRL gillar manga/anime och så! Jag kollar inte på bloggar och så mycket, och märkte inte heller att det var massor med nya anime, japan, kpop blogg thingies nu för tiden... Jag kände mig helt enkelt bara för att göra en sådan blogg! (i don't expect to get readers tho xD)

furukawa

25 augusti 2013 12:48

Då är du samma som mig! ^_^ Ingen av mina vänner varken kollar på anime eller läser manga :)
Men skriv vad din blogg heter så kan jag följa den! :D

 
Ichigo

Ichigo

24 augusti 2013 15:18

Har också märkt att det blivit mycket mer....När jag började blogga i augusti förra året så fanns det bara typ 2 bloggar (här på bloggplatsen) som handlade om kawaii och den japanska populär kulturen!Så det har kommit mycket nu! Det är lite synd bara att dom flesta inte är så välskrivna (vet inte ens om min är väl skriven i andras ögon men men...)


P.s Du är en av dom bästa japan-bloggarna på hela bloggplatsen! Älskar din blogg

http://kawaiilovers.bloggplatsen.se

furukawa

25 augusti 2013 12:51

Hahah, undra varför det har blivit så många nu då? ;D
Alla kanske inte har den erfarenheten av anime och sådant än så därför kanske vissa bloggar inte är så välskrivna, och vissa har svårt att uttrycka sig i text så det kan vara därför också ^^ Kanske, kanske inte cx
Tycker eran blogg är bra, går in på den då och då :D

NÄMEN ÅÅH! Blir så himla glad! :'''D
Tack så jättemycket, kul att du gillar det jag skriver! ^_^

 
Asuka

Asuka

24 augusti 2013 17:21

Jag har också lagt märke till det. Jag har bloggat på bloggplatsen sedan 2011 (förut med en annan blogg) och sista halvåret har det plötsligt poppat upp hur många Japan/anime/Jpop/Kpop/"kawaii"/manga/ bloggar som helst. I början då jag startade min blogg manga blogg i början av 2012 fanns det nästan inga såna bloggar, med nu är de mycket vanligare.

Jag tycker att det är ganska positivt att så många börjat gilla japan e.t.c (eller iallafall börjat blogga om det) men och i för sig ger det mer konkurrens i frågan om popularitet. :/

Men fortfarande lite av ett mysterium varför Japan bloggar blivit så populärt 2013..?

//Asuka

http://manga-life.bloggplatsen.se

furukawa

25 augusti 2013 12:55

Hahah, länge du bloggat! :D

Håller med dig, kul att det finns fler med samma intresse! Men precis som du säger så blir det mer konkurrens, fast jag skriver inte för att bli en stor bloggare men självklart tycker man ju att det är kul med fler läsare! :)

JO men det undrar jag med! :'o Kanske efter att Yohio var med i melodifesivalen? Folk kanske fick upp ögonen för Japan och sådant då? :) Jag vet inte, bara något jag tror c;

 
Krish c':

Krish c':

24 augusti 2013 22:26

*Har ingeting med inlägget att göra*
OHMYGOOD DU ÄR TEBAX AAHH :'DDD
Okej *fangirl time över*
.. xd

http://Miyaki.bloggplatsen.se

furukawa

25 augusti 2013 12:55

NÄMEN! x'D
Vad gullig du ÄR! :''3
Så kul!

 
Rin-chan

Rin-chan

24 augusti 2013 23:44

Det kanske har kommit fler bloggar om det men det är bara roligt~ ;)
Anledningen till att jag skaffade en sån blogg var för att jag vill skriva om det jag gillar, som då råkar vara japan, k-pop och anime/manga ^_−☆ ♥

http://catchans.blogg.se

furukawa

25 augusti 2013 12:58

Ja absolut, det är ju kul! Så kan man få lite inspiration från andra! :D
Man ska ju blogga om det man har intresse för, då blir det ju mer välskrivet! ^_^

 
Kawaii

Kawaii

25 augusti 2013 12:58

Jag har bloggat längre än du (inte så mycket men jajaja) och jag tycker också att det har blivit fler bloggar som handlar om kawaii mm. Om du går till Sök Blogg och söker på kawaii så kommer det upp jättemånga bloggar!

http://kawaiitokyo.bloggplatsen.se

furukawa

25 augusti 2013 14:22

Ja oj jag såg det! :'o
Flera sidor också!

 
Nekolized

Nekolized

25 augusti 2013 13:37

Jag började 2012, well. Jag har skrev i ett inlägg att det börjar bli för många Japan / Anime bloggar.
I mars så började jag om på nytt, jag var inte så nöjd med min blogg. Därför började jag om på nytt. Jag tog bort alla inlägg osv. Hehe,
Men nu bloggar jag inte så mycket, orkar inte. (◡︿◡✿)

http://nekolized.bloggplatsen.se

furukawa

25 augusti 2013 14:26

Jahaja, då är det meeer än bara jag som märkt av det! ^^
Men jag tror att blogglusten går upp och ner, allt kan ju inte vara på topp hela tiden! Jag tog bloggpaus i somras, mest för att jag aldrig hade tid till bloggen, men också för att jag hade inte blogglusten heller c;
Vänta ett tag! Du kanske orkar blogga sen! :D

 
Agnes

Agnes

25 augusti 2013 17:22

Jag tror nog att de e främst pga YOHIO :)

http://Jagagnes.bloggplatsen.se

furukawa

25 augusti 2013 18:53

Jo men det tror jag med, känns nästan så ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av furukawa - 7 februari 2017 21:02

Godkväll fina!♥   Kan inte fatta att jag fortfarande har några ynka läsare som tittar in då och då.  Att ni inte ger upp hoppet?! Jag hade gjort det x'D   Bloggen ekar lika tomt som vanligt. Tiden till bloggen finns liksom aldrig...

Av furukawa - 29 oktober 2015 17:00

- VARNING FÖR SPOILERS! -   INLÄGGET INNEHÅLLER SPOILERS FRÅN MY CANDY LOVE EPISODE 6! LÄS PÅ EGEN RISK!   Jahaaaa, då hade jag tänkt försöka mig på att spela My Candy Love igen! Mitt minne sen jag spelade det senast är inte så bra, men j...

Av furukawa - 28 oktober 2015 15:15

 Det var ett väldigt väldigt väldigt långt tag sedan som jag gjorde någon recension på denna bloggen.. Men under tiden som jag inte har bloggat så har jag hunnit kolla på en del! (Inte alls många men ett par stycken!) Mitt minne är lite suddigt...

Av furukawa - 27 oktober 2015 16:59


HUR i hela världen kan jag fortfarande ha typ 5 läsare??? Har inte uppdaterat bloggen på evigheter och ändå så finns det några få som läser min blogg, det är helt sjukt x'D Fina ni är♥   Jag hade tänkt försöka (har jag säkert redan sag...

Av furukawa - 19 november 2014 19:41


Hahah loggade in för första gången idag på typ ett halvår! ;o Sjukaste är att jag fortfarande har läsare kvar! :O Några ynka kvar, typ 8 stycken xD Vilka äääär niiii och vad gör ni på en blogg som ekar tomt??? Fått en del kommentarer med, ska...

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards