❥Furukawa

Alla inlägg under juni 2013

Av furukawa - 5 juni 2013 18:00

Jag åker ju till Rhodos på södag!

Så ville bara påminna er att skriva HÄR vad ni vill läsa i min blogg medans jag är borta! ^^


 

Av furukawa - 4 juni 2013 19:14

Jahopp!

Då var gratisdagarna över på både rampljuset och hajpningen! :'o

Dock hade jag tur på hajningen då min fortfarande finns kvar ett tag till om inte 2 stycken betalar för att synas, för då försvinner jag!

Och jag betalade faktiskt 10kr för att synas i rampljuset nu men det är inget jag kommer göra ofta om det inte är gratis!

Så nu kommer jag att synas längre eftersom att det inte är lika många som skriver meddelanden i rampljuset när det kostar, och det är bra! ^_^


Imorgon är det skolavslutning för mig! :'D

Är så glad! Älskar min klänning så kommer nog att visa bild på den senare!


Puss så länge!♥


 

Av furukawa - 3 juni 2013 20:56

 


 

Att byta skola är något som Yuuichi är van vid, på grund av hans föräldras yrken, och när de sedan satsar på Afrika så återvänder Yuuchi till sin mosters hem efter 7 år. Den tid som har gått sedan hans senaste besök där har bleknat hans minnen av de människor han en gång kände inklusive hans kusin Nayuki. Långsamt börjar dessa människor, som alla är tjejer, att hitta tillbaka till honom. Dock har tiden gått och mycket har hänt i deras egna liv. Hemligheter kommer upp till ytan, och minnen återvänder inte bara till Yuuichi utan även till de runt omkring honom.


ANTAL AVSNITT: 13 + 1 specialavsnitt.

GENRE: Comedy, Drama, Romance, Supernatural.



 

Kanon är en anime man måste se. Han man sett Clannad så är Kanon ett måste! Har du inte sett någon av dessa så föreslår jag att du kollar på Kanon före Clannad. (Nu är jag elak mot de som jag tjatat på som ska se Clannad.. Och nu säger jag "Se Kanon före Clannad!" haha jag är så dum..) När jag kollade på Kanon så var det vissa delar som påminde så himla mycet om Clannad! Men det är inte så konstigt då både Kanon och Clannad ägs av samma företag. Kanon kom i och för sig ut före Clannad så det är Clannad som fått lite influenser av Kanon. Hur som helst.. Jag tyckte verkligen inte om hur de såg ut i Kanon. Hakorna var på tok för stora samtidigt som deras munnar var väldigt små. Speciellt på Yuuichi. Han som skulle vara snygg var inte ett dugg snygg och det förstörde det som var sorgligt i serien. HAN FÖRSTÖRDE ALLT MED SIN FÖRBANNADE HAKA! Nåja. Kanon var bra. Vill du se en sorglig anime så se på denna! Det finns en till Kanon från 2006. Jag trodde först att det var en fortsättning på denna. Men jag kollade en halv minut på första avsnittet och det visade sig att det är en typ av "förnyelse" av den gamla Kanon. Tycker det är bra! Då kanske deras ansikten ser lite bättre ut!


 

 

♥5 av 10 hjärtan♥



         

Ni ser själva hur "snygg" Yuuichi är...

Av furukawa - 3 juni 2013 18:54

ÅH!

Jag har 2 avsnitt kvar av Kanon!♥

Eller egentligen har jag 1 kvar, för det sista är en special!


Ska kolla klart på de båda nu och skriva en recension så fort som möjligt!


 

Av furukawa - 3 juni 2013 16:51

       

Av furukawa - 3 juni 2013 09:54

Hihih, älskar bilden,..

Godmorgoon!
Sitter på bussen påväg till skolan just nu! Skulle egentligen haft idrott på morgonen men jag bestämde mig för att ta sovmorgon istället! Dumt av mig, men vi skulle bara ha vattenkrig eller nåt så det är inget betygsgrundande ändå!
Hur som helst så ska jag bara säga att på söndag åker jag med mina 2 bästa vänner till Rhodos! Så då tänkte jag att jag skulle göra tidsinställda inlägg så att ni kan läsa ett inlägg om dagen i alla fall.
Då till min fråga:
Har ni något förslag på vad det skulle kunna vara? Vad vill ni läsa om? Det kan vara vad som helst! ^_^
Ge massor av förslag så får jag se vad jag hinner förbereda! :3

Kram på er alla ni är bäst!

Av furukawa - 2 juni 2013 16:30

- VARNING FÖR SPOILERS -

 

INLÄGGET INNEHÅLLER SPOILERS FRÅN MY CANDY LOVE EPISODE 5!

LÄS PÅ EGEN RISK!

 

 


Idag hann jag verkligen inte med mycket när jag spelade!


 

Jag hittade nyckeln, den låg i trädgården! ^_^

Så nu ska jag bara hitta Nathaniel!


Alltså My Candy Love verkligen slukar upp alla AP's man har!

Slösade bort hur mycket som helst på att hitta nyckeln.

Och när jag väl hittad den slösade jag upp resten jag hade kvar på att leta efter Nathaniel.

Hade 50 AP's när jag började spela idag och det tog slut på mindre än 3 minuter ;_;


Jaja! ^-^

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards