❥Furukawa

Alla inlägg under maj 2013

Av furukawa - 13 maj 2013 18:12

Fairy Kei är verkligen en unik Japansk klädstil som kom fram 1996 av Sebastian Masuda i samband med att han lanserade hans märke 6% Doki Doki. Andra märken som bidragit till skapandet av av stilen Fairy Kei är spank, broken doll och party baby.


Denna stilen är en mycket färgglad stil full av ljusa pasteller, vitt, rosa, lila, ljusgrönt, ljusblått etc. Inom denna söta stil kombinerar man ofta söta t-shirts med tyllkjolar, mönstrade strumpor, strumpbyxor och benvärmare.


Stora ringar, armband och halsband i form av mjuka tygrosetter, teddybjörnar, pärlor och även 3D Kawaii naglar är mycket vanligt. Här förekommer mycket "lager på lager" och målet är att se ut som en magisk sagofigur.


Det är vanligt med peruker i alla möjliga färger samt andra dramatiska söta håraccessoarer. Fairy Kei är lite som en blandning av en ljusare pastellfärgad version av modestilen Decora och lolita stilen Sweet Lolita.


           

Jag skulle så gärna vilja testa att ta sådana naglar någon gång!

Fast egentligen vill jag inte ha lösnaglar för det förstör ju ens egna naglar och jag har rätt långa och fina naglar (säger de flesta i alla fall!) så jag vill helst inte förstöra dem heller!

Av furukawa - 13 maj 2013 06:38

 

Nu har jag äntligen fått över 70 unika besökare! Nästan 80!!

GAAH blir galen, jag fattar inte varifrån ni alla kommer! Men tack ska ni ha!♥

Nu hoppas jag på över 80 unika! Tror ni vi klarar det?

Det tror jag!

Av furukawa - 12 maj 2013 22:19

 

Har glömt säga detta varje dag denna veckan, MEN förra månaden hade jag 485 unika besökare (frågar mig inte hur de har räknat ut det, om du vet får du jättegärna förklara för mig!).

Jag räknade i alla fall ut att jag hade i genomsnitt 25 unika besökare varje dag, jättekul! Bättre än 0 :3

Jag hoppas att vi slår det rekordet denna månaden!

Kommer meddela er hur det gick vare sig ni vill det eller inte >:3

Ni kan själva kolla hur det går för mig på min besöksstatistik som finns i menyavdelningen till vänster på bloggen. Det är bara att bläddra ner så hittar ni det ^^


Och med det säger jag godnatt till er sötisar!♥

 

Av furukawa - 12 maj 2013 18:01

 

Är du intresserad av Japan och vill veta mer? Kanske har du till och med planer på att resa till Japan? Här har du lite fakta jag har skrivit ihop och jag hoppas att ni har nytta av den! c:

INVÅNARE: Japan har ca 127 miljoner invånare, 14 gånger mer invånare än vad Sverige har!

HUVUDSTAD: Tokyo


GEOGRAFI


Japan är till ytan något mindre än Sverige och består av de stora öarna Hokkaido, Honshu, Shikoku och Kyushu samt tusentals mindre öar. Japan ser lite ut som en båge och är 300mil lång från norr till söder. De fyra öarna utgör omking 99% av landytan. Längst norrut ligger Hokkaido där den största staden heter Sapporo. Under Hokkaido ligger Honshu som är den största ön och är nästan lika stor som Norrland. De största städerna i Honshu är Tokyo, Kyoto och Osaka. Under Honshu ligger Shikoku som är den minsta av de fyra öarna. Den största staden i Shikoku är Matsuyama. Slutligen i den södra delen av Japan ligger ön Kyushu med Fukuoka som största stad. Det är lätt att glömma bort ögruppen Okinawa som ligger en bra bit syd-väst om Kyushu. När man delar in Japan i fyra dela brukar man dock räkna med Okinawa till Kyushu.

http://www.landguiden.se/~/media/Images/Kartor/Japan.ashx


KLIMAT


Japan har fyra olika årstider precis som i Sverige men vädret varierar mycket från norr till söder. Hokkaido i norr är känd för sina kalla vintrar och fina skidbackar. Okinawa däremot har ett subtropiskt klimat och korallrev. I Tokyo är det som kallast i januari och varmast i augusti.



Det var allt jag hinner med att skriva idag!

Det var inte så mycket men hoppas ni tyckte om att läsa det ändå! ^^

Det kommer att komma mer!


[ Ny kategori, ♥Japan♥! ]

Av furukawa - 12 maj 2013 17:33

                    

   


Av furukawa - 12 maj 2013 15:07

För ett par månader sen när jag kollade på Mirai Nikki. Och Mirai Nikki's opening 2 hade inget lyrics som det brukar vara på de flesta. Då tänkte jag att de bara kanske hade glömt att sätta dit det eller något.

Senare när jag hade kollat klart på den skulle jag söka upp hela den låten. Och då bläddrade jag ner för att kolla på lyrics till låten. Och då visade det sig att den var på engelska! o_o

SÅ låten hade varit på engelska heeeeela tiden medans jag hade trott att det var japanska de sjöng på. Jag kunde verkligen inte höra ett enda engelska ord när jag lyssnade på den.

Här har ni låten:

Lyssna på den först innan ni bläddrar ner till lyricsen. Ni behöver inte lyssna på hela men i alla fall 1 minut eller 1 och en halv.

Jag har i alla fall svårt höra vad det är de sjunger! o_o

 

 

 

 

 

HÄR HAR NI TEXTEN:

_____________________________________

The girl with the sharp thorn in her flesh
I meet you at your story
Behind the hatred there lies a murderous love

Do you kill your friends, if you fulfill your wish?
Can you die for someone?
They are synonymous words

Life is a game. It's a survival. That's right! How do you start?
Time and Space, It's a crossroad through a gate! Where do you go?

You seek eternal breath
Why do you need to live?
We don't know when this world came into being
We are the time leaper

Nothing's gonna change with you in the world
Everything will be decided by the rules
Oh, We are traveling the past and the future through love

Break out!
Let's dial back all the pains and we will born again
I wanna see the stars with you
Over the miracle
It's not a Dead END...

The boy with the loneliness in his side
I wanna control your soul
Behind the hatred there lies a plundering love

The Future has been over
But we are fixating on that
The past is still to come
Yes! They are in the same time

Death is a frame, It's a spiral. That's all. How do you think?
God and Evil. It's a scapegoat through the heart. What do you know?
"What's at the back of your mind? I can't hold your hand"
You say "Where are you going to take me? I can't believe"
We walk the parallel line

Nothing's gonna change my deep love for you
Everything will be going right for me
Oh, we are wandering in light and darkness through eyes

Break down! Let's revamp all the truth an we will create a fact
I wanna feel the reality with the agony of doubt

I love U. Cuz U are always by my side.

Dead or Alive
Dead or Alive

Back to you
Can't you read? Can't you see?
My words in your virtual vision
Save my life! Save your life!
Why do you come here? I'm such a liar
Bad choice! Bad sign!
It's a prologue of collapse
I don't stop your desire, cuz I can't forget you

Nothing's gonna change with you in the world
Everything will be decided by the rules
Oh, we are traveling the past and the future through love

Break out!
Let's dial back all the pains and we will be born again
I wanna see the stars with you
Over the miracle
It's not a Dead END...

_____________________________________


Vad tycker ni?

Är japaner bra på engelska eller inte?! xD

Nu ska jag inte dra alla japaner över samma kant och säga att ingen japan kan engelska. Men japanska och engelska är 2 helt olika språk och man har helt olika uttal. Så det är väl klart att det inte låter så bra om en japan ska prata engelska. Och tvärtom, det låter nog inte heller bra om en engelsman ska försöka prata japanska!

Men ville bara visa er detta, kom som en chock för mig när jag fick reda på att det var engelska som de sjöng på! xD

Av furukawa - 11 maj 2013 18:30

Blev taggad av Cat --->(kawaiicat.blogg.se) att göra denna Liebster Award!

Första gången jag gör detta, men ska försöka göra det bra ^^

Regler:

1. Each person must post 11 thing about themselves.

2. Answer the questions the tagger has set for you, and create 11 new questions for the people you've tagged to answer.

3. Choose 11 people and link them in your post.

4. Remember no tags back!

Översättning:

1. Varje person måste skriva 11 saker om dem själva.

2. Svara på frågorna som personen som taggade sig har skrivit till dig, och skapa 11 nya frågorna på personerna som du ska tagga sen.

3. Välj 11 personen och länka dem i ditt inlägg.

4. Kom ihåg att du inte får tagga tillbaka! (Alltså du får inte tagga personen som taggade dig från början)

 

 


11 saker om mig:

 


1. Jag har bara varit intresserad av och kollat på anime i ca 5 månader o_o Oerfaren, JAG VET! Vet inte riktigt vad jag gjorde innan dess! :'o

2. Jag älskar allt som har med skönhet att göra! Älskar att hålla på med smink, hår och naglar! Men jag har sällan ork till att fixa mig cx

3. Förra året gick jag naturvetenskapsprogrammet. Men jag tyckte allting var så svårt så jag bytte efter 1 år. Så nu går jag hantverksprogrammet med inriktning hår- och makeupstylist. Här trivs jag superbra och jag är glad att jag bytte!♥ Men efter utbildningen vill jag inte jobba som stylist, jag vill plugga vidare och bli hudterapeut. Mitt mål är att öppna en egen hudvårdssalong ^^
 
4. När jag var yngre var jag en riktig sims-nörd! (Okej det är jag nu med..) När första simset kom ut i Sverige satt jag hemma hela dagarna och spelade det! Sjukt! Och jag hade inte köpt något nytt sims-spel på 3 år, förrän igår!
 
5. Jag har en katt som jag älskar sjukt mycket och hon heter Zelda :3 Japp, hon är döpt efter spelet Zelda(Det är prinsessan som heter Zelda och inte killen man spelar som som många tror!)
 

6. Har fått höra av många att jag är smart i skolan! Men utanför skolan har jag noll koll och hänger knappt med i vad som händer ute i världen cx
 
7. Jag tycker sällan något är pinsamt! Om jag skämmer ut mig så skäms jag inte cx Mina kompisar skäms åt mig om jag gör något pinsamt.. Men jag menar, alla råkar väl skämma ut sig, trilla på stan, säga fel, osv. Jag orkar inte lägga energi på sånt som man tycker är pinsamt utan det är bara att glömma och gå vidare ^^
 
8. Jag är sjukt rädd för clowner! ;_;
 
9. Jag funderar på att färga mitt hår i en pastellfärg i slutet av sommaren. Om jag ska det så vill jag nog att det ska vara ljuslila ^^
 
10. Jag älskar att spela tv-spel! Det har jag gjort sen jag var liten :3 Det är något som jag helst spenderar mina pengar på efter kläder! Mitt favoritspel just nu är The Walking Dead! Så grymt awesome spel!
 
11. Jag är nästan alltid positiv och ser saker från den ljusa sidan! Jag ser möjligheter istället för problem! :D Livet blir mycket roligare att leva om man tänker så. Testa själva!
 
 
 
Frågorna som Cat ställde:
 
Om du fick välja en sak du skulle göra i hela ditt liv, vad skulle det vara?
Åh vilken svår fråga :c EN sak hela livet? Typ äta kakor :3 Nej men... Menas det med att jag skulle vilja göra samma sak om och om igen? Eller typ ett jobb jag skulle vilja ha? :o Jag tror det är typ om och om igen. Det kanske låter töntigt men jag skulle vilja vara med min familj och släkt :3 Jag älskar ju dem, och de älskar ju mig! (hoppas jag...) Så ja, det blir mitt svar. Kommer inte på något roligare!
 
Ditt bästa/finaste minne du kan dela med dig av?
Åh vilka svåra frågor! cx Jag har nog inte upplevt något allra bästa dröm-minne än.. Men jag har varit med om bra saker :3 Hela högstadiet var ett bra minne! Jag hade en så himla bra klass! Även om vi hade sämst medelbetyg av alla niorna när vi slutade nian så hade jag inget att klaga på! Okej att man ogillade en del, men med vår klass var det alltid något kul som hände varenda lektion, det går inte ens att förklara om man inte var där. Man missade verkligen mycket om man missad 1 dag i skolan. Högstadiet var LÄTT de 3 bästa åren i mitt liv än så länge! Gjorde så sjuka saker, man kunde verkligen fula sig och hålla på för ingen brydde sig ändå! xD Jag kan verkligen inte förklara! Saknar högstadiet♥
 
Lyckonummer?
3! Det kommer alltid vara 3! 3 är ett det magiska numret.. :3 [Nej jag försöker inte härma 3-låten]
 

Din favoritmusik?
Jag skulle vilja säga nästan allt. NÄSTAN allt. Jag är öppen för de flesta musikstilar osv. Men på senare tid har det blivit mycket japanskt och Vocaloid. c:
 
Roligaste sporten enligt dig?
Åh jag hatar sport! O.O  Okej inte riktigt all sport. Är gymnastik en sport? I så fall säger jag nog det, fast jag inte alls är bra på det! Jag är så otränad som man kan bli! x'D Och innebandy är också kul! :3
 
Drömresa?
Japan och Bora Bora.
 
Vad/Vem får du bäst inspiration av?
CutiepieMarzia mest. Sedan av vissa japanska stilar ^^
 
Favoritblogg?
Finns så många, jag kan verkligen inte bara välja en!
 
Favoritdjur?
NEKO! :'3 [Katt!]
 
Vilken årstid är finast/bäst tycker du?
Vintern! I alla fall när det inte är slaskigt och blött och sådant. Älskar fina vinterdagar är det är ett par cm snö och det glittrar om det ÅÅÅH det är så himla fint! :3
 
Språk du skulle vilja tala flytande?
Japanska och engelska. JA jag kan väl prata och förstå engelska, men när jag ska prata så pratar jag inte så flytande som jag önskar att jag kunde :c
 
Sådär ja! Färdig! :3
Här kommer mina frågor:
 
 
♥ Youtube för dig är..?
♥ Vilken superkraft skulle du vilja ha?
♥ Skulle du vilja vara så rik så att du inte behöver jobba och du behöver inte bry dig om vad du köper och hur mycket det kostar?
♥ Favoritanime?
♥ Vad tycker du om sushi?
♥ Vad har du för hårfärg? Och vad skulle du kunna tänka färga ditt hår till om inte din hårfärg fanns?
♥ Vad tycker du om Facebook?
♥ Favoritspel?
♥ Har du någonsin varit så kissnödig att du trott att du ska sprängas eller kissa på dig?!
♥ Beskriv dig själv med 3 ord! :D (Ingen fråga egentligen, men vadå då?!)
♥ En blogg du inte kan sluta läsa/följa!
 
 

Personerna som jag vill ska svara på dessa frågor:
 
Kommer verkligen inte på några fler..
Hoppas ni alla svarar på frågorna! Ska bli kul att läsa i så fall! :'D
 
 
Kan inte låta bli att lägga upp sådana här gifs hela tiden, de är ju så söta!
 
Av furukawa - 11 maj 2013 15:21

Ordet Decora kommer från ordet decorate (dekorera på svenska) och varför denna stil har fått detta namn är inte så svårt att förstå. Decora är den stil som de flesta syftar till när de refererar till japanskt "Kawaii mode". Kawaii betyder för er som inte vet söt på japanska och termen Kawaii är ofta förekommande inom japansk populärkultur.


Decora har vuxit fram med barn och barnkläder som inspirationskälla. Trenden är ofta i olika nyanser av rosa och uppbyggd av rosetter, hjärtan, prickar och mönster i en söt röra. Randiga/Prickiga knästrumpor och strumpbyxor är vanliga.


En decora flickas främsta kännetecken är dock massvis av hårspännen placerade omkring varandra i håret för dekorationens skull snarare än att hålla samman en frisyr. Håret är i övrigt oftast uppsatt i tofsar. Decora girls mixar och matchar allt möjligt och inget är för mycket. Söta accessoarer är precis lika viktigt som kläderna.


Det är vanligt att en decora girl bär omkring på ett mjukisdjur eller en ryggsäck, väska i form av någon känd japansk animerad karaktär såsom Hello Kitty, Rilakkuma eller My Melody. Denna stil är otroligt söt och fascinerande överdriven och är en mycket stor del i det japanska distriktet Harajuku.


     

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards