❥Furukawa

Alla inlägg under maj 2013

Av furukawa - 17 maj 2013 12:00

                       

Av furukawa - 16 maj 2013 17:15

 

Eller Tonari no Totoro som den heter på japanska!

 

Två unga flickor, Mei och Satsuki, flyttar in i ett nytt hem med deras pappa som är nära till sjukhuset som deras mamma är i. I deras trädgård finns ett mycket stort träd som är hem för tre Totoros, gudar av skogen. Strax där efter kommer den dåliga nyheten från sjukhuset att deras mamma inte kan komma hem som det var lovat, så Mei (den yngre systern) går hemifrån för att besöka sin mamma fast hon inte kan vägen dit. Satsuki måste då vända sig till Totoro för hjälp för att hitta sin syster.


GENRE: Adventure, Comedy, Supernatural, Drama.


 

Tonari no Totoro är verkligen en perfekt barnfilm! Eller för äldre som mig :3 Hihih! Men ja, den är mer riktat mot barn men jag tyckte att den var bra och söt ändå! Det är en film man måste ha sett minst en gång i sitt liv tycker jag! Jag tycker att Totoro är så otroligt söt och verkar vara så mjuk! Jag gillade denna filmer, jag grät till och med ett par gånger för filmen påminde mig om ett par saker IRL.. ;_;  Och som svar på en kommentar jag fick igår så JA det finns med en kattbuss i filmen! xD urgullig var den, vill också åka i en sådan buss!  Men denna filmen har en enkel och söt handling och ja, ibland behöver man inte ha den mest komplicerade handlingen för att en film ska vara bra.


   

♥8 av 10 hjärtan♥


           

 

HAHAH, älskar han på den sista gifen, han är så söt! ♥u♥



Av furukawa - 16 maj 2013 14:55

Äntligen har jag lånat volym 2,3 & 4 av Love Hina!

Det är verkligen en jättebra manga, okej jag har bara läst volym 1, men vadå då?!

Tycker den är super än så länge! Vill typ läsa ut dem på en gång! cx


 

Jag älskar Narus tröja på den här bilden, den är sååå min stil!



   

Av furukawa - 16 maj 2013 13:52

Shoo, ska strax dra ner till biblioteket med mammi! ^^

Ska se om Love Hina volym 2 som jag har reserverat har kommit in.

Förra veckan tänkte jag gå och låna den, men den var på min gamla högstadieskola?! cx

Alltså, en enda bok mitt i serien.. Det är garanterat ingen som läser den där borta..

Så jag reserverade den och den skulle komma till biblioteket idag så jag hoppas verkligen att den har det! ^_^


Nu ska vi åka, vi hörs sen!


 

Av furukawa - 16 maj 2013 12:00

Åhh.. Att lyssna på detta får mig att komma ihåg varför och hur mycket jag verkligen älskar Clannad!

Jag måste verkligen kolla om den någon gång!

Av furukawa - 15 maj 2013 22:42

Såg nyss klart på My Neighbor Totoro! Förresten så heter filmen Neighbor och inte Neighbour som jag trodde först! Alltså det betyder ju samma sak (granne) men det kan stavas på 2 olika sätt! ^^ Det är samma sak med det engelska ordet Colour. Colour är brittisk engelska och Color är amerikansk engelska! c:


Hur som helst, filmen var bra! Mer säger jag inte, ni får veta mer när jag har skrivit en recension om det imorgon!

Glöm inte bort att kika in då! ^^


Godnatt!♥


 

Av furukawa - 15 maj 2013 20:12

 

Trodde det skulle ta längre tid att göra denna, tog bara 2 timmar! ;o Andra gången jag ritar händer. Första gången jag ritar TVÅ händer! Hahah, det var så jobbigt när jag var färdig med den ena, och så skulle ju den andra också ritas likadant! xD De blev verkligen inte perfekta, men jag lär mig fortfarande så det tillåter jag ^^

Och jag fick inte plats med fötter D': Så fick bara skugga över massa som ni ser! cx

Håret inspirerades av Hatsune Miku! Som ni kanske kan se :3

Jag färglade henne inte den här gången. Tyckte den var fin som den är!

Jag är så glad att jag tog mig tid att göra denna! Denna och min förra är jag mest nöjd med hittills! ^^


Hur tycker ni den blev? (:

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards