❥Furukawa

Alla inlägg under maj 2013

Av furukawa - 22 maj 2013 14:00

     

(jag vet inte varför första gifen inte funkar)

 


I Japan finns den 3 olika sätt att säga "Jag älskar dig" på.


Du säger "Daisuki" till dina vänner och personer du älskar.

Du säger "Aishiteru" för ett mer seriöst förhållande.

Du säger "Koishiteru" till en person som du vill tillbringa resten av livet med.


Och de följer denna regeln. De bevarar innebörden av "Jag älskar dig" och förlorar aldrig sin betydelse som den gör för oss.


♥♥





Glöm inte bort att besöka

mobilfotografen.bloggplatsen.se

Av furukawa - 22 maj 2013 11:49

Spelade lite My Candy Love igen ^^


 

Jag gick tillbaka till trappan när det hade blivit mörkt för att se om spöket skulle komma fram igen! :'o



 

Hmm.. Undra vad det kan betyda! :O

I alla fall så blev jag rädd när jag började höra ljud och sprang hem! x'D


Ah, det var inte alls mycket den här gången, men lite :3





Glöm inte bort att besöka:

mobilfotografen.bloggplatsen.se

Av furukawa - 21 maj 2013 22:44

Lyssna på hela om ni vill, det är 3 olika themes från Naruto. Jag försöker lära mig den som börjar vid 3.20 ungefär.

Har bara lärt mig till 3.35 xD Men jag satt bara en kvart så det är förståeligt! ^^

Ska öva mer imorgon, jag vill verkligen kunna den låten!

Tycker den är så himla fin♥





Glöm inte bort att besöka:

mobilfotografen.bloggplatsen.se

Av furukawa - 21 maj 2013 18:55

Jag gör precis som de andra flesta bloggar som jag läser har gjort och kopierar en lista från Soraya-Chan!

Jag har inte läst frågorna i förväg, för jag har planerat att göra denna ett tag men har inte haft tid förrän nu!

Så att ni inte tror att jag "fuskar" eller något! ^^

Frågorna är på engelska och för er som inte förstår engelska så, förlåt så mycket, men jag orkar inte översätta den här gången! Försök hitta något översättningsprogram på internet någonstans. MEN ta inte google translate!! Det suger verkligen, den går inte att lita på, tro mig! c;


Varnar för spoilers!

Pick 5 anime you like without reading the questions.

 


1. Clannad

2. Mirai Nikki

3. Lucky Star

4. Inuyasha

5. Naruto

 

1. Who is your favorite character in 2?

Gasai Yuno helt klart! Det är ju ändå hon som gör hela animen! Det är helt sjukt, jag svingades fram och tillbaka hela tiden från att tycka att hon är galen till att tycka att hon är söt och snäll när hon hade sina sådana stunder :3

 

 

2. Who is your least favorite character in 1?

Jag måste nog säga Ryou Fujibayashi.. Det fanns nästan ingen som jag ogillade i Clannad, men om jag måste välja någon så är det henne. Kunde varit utan henne, fast ändå inte! Hon är ju Kyou's syster så hon fyller ju sin funktion på det sättet! Men jag saknade aldrig henne om hon inte var med i något avsnitt..

 

 

3. Whats your favorite episode of 4?

Nu har jag ju inte sett färdigt Inuyasha, men än så länge så är det nog episode 82, när Inuyasha kommer för att hämta Kagome men stannar för att sova över istället. Och när han ska duscha så är vattnet för varmt för honom så han springer in naken på Kagome's rum! x'D Hela det avsnittet var så himla roligt, slutade aldrig skratta!

 


4. What’s your favorite season of 5?

Det finns ju 2 säsonger av Naruto; Naruto och Naruto Shippuden. Jag har inte ens sätt färdigt första.. Men jag tror att Shippuden också är awesome! ^_^

 

 

5. What’s your favorite relationship on 3?

Jadu, det fanns inga direkt förhållanden i Lucky Star.. Bara mellan hennes föräldrar, sååå... Soujiro x Kanata♥

 

 

6. Who is your least favorite relationship in 2?

Jag har inget som jag inte gillar, tyckte att alla som "skulle höra ihop" passade ihop ^^ Alltså Yukitero x Yuno & Minene (9th) x Nishijima. Det finns dem som har shippat Yukitero x Akise, och JA det är gulligt. Men jag tycker inte de ska vara ett par!

     

 

7. How long since you watched 1?

Typ 4 månader sen! ^^

 

 

8. Who is your favorite voice actor in 4?

Ken Narita som gör rösten till Sesshomaru! ^_^

 

 

9. Which do you prefer? 1, 2, or 5?

Självklart så tog de mina top 3... Jag kan verkligen inte välja! Alla är lika bra på sitt sätt!♥♥♥

     

 

10. Have you seen more episodes of 1 or 3?

Clannad har ju fler än Lucky Star om man räknar med Clannad After Story som jag gör! Så, har sett flest avsnitt av Clannad!♥

      

 

11. If you could be anyone from 4? Who would it be?

Kagome! Så kan jag umgås med Inuyasha hela tiden! OwO

 

12. How would you kill off your favorite character in 5?

Vadå hur?! Varför skulle jag vilja döda min favorit i Naruto?! SAKURA?! D:  Om jag är tvungen skulle jag gett henne en sådan spruta så att hon somnar in i lugn och ro..

 

 

13. Give a random quote from 1.

Jag skriver mina 2 favoritcitat! Ett roligare och sorgligare, båda av Tomoya:

"Nagisa I found it. I finally found it. Something only I can protect. The precious thing only I can protect. It was.... right here."

"At that moment Sunohara didn't realize yet that he was beginning his life as a pervert."

 

14. Would 3/4 crossover work?

Nej verkligen inte!

Det är helt 2 olika världar, det skulle inte funkat!

   

 

15. Pair two characters in 1 that would make an unlikely but strangely good couple.

Tomoya x Kyou. Det hade säkert funkat! ^^

 

 

16. Which has a better cast, 3 or 5?

MEN HERREGUD! Hur ska jag kunna välja?! TT_TT Okej, båda är lika bra men om jag MÅSTE välja så väljer jag Lucky Star! Bara för att jag känner igen mig själv så himla mycket hos vissa karaktärer!

   

 

17. Which has the best theme music?

Inuyasha!♥

 

 

18. Who is your favorite character of all?

Konata i Lucky Star! Jag behöver inte ens förklara, hon är bara så awesome!

 

 

19. Who is your least favorite character of all?

Orochimaru i Naruto. Hatar honom, usch!

 


20. Are your anime based off of Manga?

Ja! ^^

 

 

 

 

Glöm inte bort att besöka:

mobilfotografen.bloggplatsen.se


Av furukawa - 21 maj 2013 16:33

Hemma efter en lång dag med bara massa nationella prov i matte!

Det gick bra för övrigt, svarade på allt! ^^

Sen så bara måste jag skryta med att jag har fått helg nu! För på onsdagar är jag ledig, på torsdag har vi bara 1 lektion som man inte behöver gå på om jag inte känner att man behöver och på fredag har vår mentor gett oss ledigt för att vi har för många stylist-timmar! GÖTT!

Förlåt om jag gjorde er avundsjuka nu ^-^


Idag hade jag tänkt kolla på en ny anime!

Eller den är inte ny, den är faktiskt rätt gammal cx


Kanon heter den! Det finns 2 säsonger på den tydligen (okej jag kollade upp det på google) och den första sändes 2002 och den andra 2006. Ska självklart börja med den från 2002! Den har bara 13 avsnitt så ni kan ju förvänta er att det kommer komma en recension på den rätt så snart! ^^


   

Kanon verkar vara den typ av anime som jag gillar att kolla på!

Typ längtar lite grann att få kolla på den ^^

Om ni har sett Kanon, är den bra? Är den värd att se? :3


Men först måste jag städa mitt rum! D:

Men jag brukar alltid sätta på musik så att det blir roligare att städa!


Brukar ni göra städningen roligare på något sätt?

Hur då i så fall?

Eller är du en sån som helst skippar att städa? xD





Glöm inte bort att besöka:

mobilfotografen.bloggplatsen.se

Av furukawa - 21 maj 2013 09:50

Nu ska jag gå och ha nationella prov i matte 1a!
Jag vet att det är en lätt kurs och har fått B och A på alla de prov och diagnoser vi jag haft..
Men ÅÅH vad nervös jag är! Tror nästan att jag ska svimma! :c

Önska mig lycka till (om ni hinner läsa detta innan) för det behöver jag verkligen!





Glöm inte bort att besöka:

mobilfotografen.bloggplatsen.se

Av furukawa - 20 maj 2013 21:17

Denna låten har jag lyssnat på ikväll, väldigt lugnande och perfekt nu när man ska börja göra sig i ordning för sängen ^^

Tipsa mig gärna om fler japanska artister eller grupper i DET HÄR inlägget!


Nu ska jag kolla på ett eller några avsnitt av Soul Eater och sedan läsa vidare på volym 3 av Love Hina.


Godnatt♥





Glöm inte bort att besöka:

mobilfotografen.bloggplatsen.se

Av furukawa - 20 maj 2013 19:17

B-Gyaru är en stil inom Gyaru där målet är att efterlikna den afroamerikanska R&B/HipHop stilen. En B-Gyaru solar regelbundet för att alltid ha en jämn mörk solbränna till skillnad från Ganguros, Manbas och Banbas (kommer ta upp det i bloggen senare och länka dessa orden till inläggen) som delvis solar men som också använder sig av smink såsom foundation och bronzer för att uppnå ett jämnt resultat. Hur mörk solbränna som en B-Gyaru har varierar, det är en smaksak.


Den huvudsakliga med B-Gyaru är att se ut som en R&B/HipHop stjärna hellre än att se ut som afroamerikansk tjej, men eftersom att R&B/HipHop sångerskor ofta har detta ursprung har detta blivit et utav de mest karaktäristiska dragen inom stilen B-Gyaru.


En B-Gyaru gillar färgstarka klädesplagg, ofta mönstrade i prickigt, randigt och textade tryck. De som föredrar R&B bär oftast sexiga figurnära klänningar, leggings, denimshorts och tighta linnen. Medan de B-Gyarus som föredrar HipHopstilen bär lösa hoodies, cardigans och jeans. Mycket glam och bling ses också i denna stil.


Den mest vanligaste accessoaren är "truckkepsen". Hattar och mössor är också vanliga. B-Gyarus använder också mycket smycken. Löshår i blonda, röda och lila toner är mycket populärt. Att fläta så flätor i olika frisyrer är också väldigt vanligt. En basic sminkning hos en B-Gyaru är sotade ögon, eyeliner, highlighter och lösögonfransar.


       





Glöm inte bort att besöka:

mobilfotografen.bloggplatsen.se

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards