❥Furukawa

Alla inlägg under maj 2013

Av furukawa - 3 maj 2013 09:30

 

Läste klart denna mangan för typ 3 dagar sen, och som jag lovat så ska jag göra en recension på den ^^

Denna är skriven av Arina Tanemura och mangan finns i 3 volymer och alla finns på svenska, och det är just på svenska som jag har läst den på!



 

Mangan handlar om prinsessan Kyoko som egentligen inte vill vara prinsessa. Kyoko har en tvillingsyster, Ui,  som sedan deras födsel har legat i djup sömn. Kyoko inser snart att om hon väcker Ui kanske hon inte längre måste vara prinsessa. Men för att lyckas så måste hon hitta 12 strangers.


 

Detta är den första mangan som jag har läst färdigt och den var mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara! Den är lätt att hänga med i och handlingen är inte allt för krånglig. Den är väldigt spännande, så spännande att jag läste ut volym 2 och 3 på en eftermiddag! Kunde inte sluta läsa! Tycker verkligen att den var värd att läsa!


 

 

♥7 av 10 hjärtan♥


           

Av furukawa - 3 maj 2013 08:50

 


Loggade in nu i morse och möttes av ett besöksrekord!♥

Så nu är 53 unika besökare mitt nya rekord! :'D


[ Om man inte räknar med den dagen då jag blev månadens blogg på Hoshi's blogg, då fick jag 96 unika, men jag tycker inte det räknas för det var ganska självklart att folk skulle klicka in på min blogg c; ]


Ska vi försöka slå det?!

Det vet jag att vi klarar! ^_^

Av furukawa - 2 maj 2013 16:20

En lolitastil som är inspirerat av sjömansmodet. Sailorlolita-flickor bär för det mesta sjömansmössor och deras klänningar brukar vara marina, svarta och vita och ha motiv som till exempel ankare. Kläderna är nästan alltid prydda med ränder, en slips, många knappar, en bröstficka och lite spets. Stilen har oftast veckade klänningar och kjolar.


______________________________________________________________________________________________________



     

Av furukawa - 1 maj 2013 22:37

Här på bloggplatsen finns det massa olika topplistor!

Tänkte visa några jag är med på! ^^


 

På topplistan "Flest besvarade frågor den senaste veckan" så ligger jag på plats 22! [ av 100 ]



 

På topplistan "Flest besvarade frågor den senaste månaden" så ligger jag på plats 14! [ av 100 ]



 

På topplistan "Inlägg som fått flest kommentarer den senaste veckan" så ligger mitt inlägg på plats 75! [ av 100 ]



 

På topplistan "Bloggar som fått flest kommentarer den senaste veckan" så ligger jag på plats 50! [ av 100 ]



 

På topplistan "Omröstningar som fått flest röster den senaste veckan" så ligger min (oerhört fina) omröstning på plats 14! [ av 100 ]



 

Och på topplistan "Omröstningar som fått flest rösten den senaste månaden" så ligger min omröstning på plats 21! [ av 100 ]




Så, hahah! Det kanske inte var kul för er att läsa, men ville bara visa :3

Hade varit ännu coolare om jag hade legat på topplistan över mest besökta bloggar! ;o

Jag vill nå toppen!

Av furukawa - 1 maj 2013 16:00

Kicka HÄR och berätta hur just DU hittade min blogg!


Och så en annan fråga som ni kan svara på i kommentarerna i detta inlägget:



Vad vill ni se mer av i min blogg?


Kan ge några alternativ:


♥Anime

♥Manga

♥Japans kulur

♥Teckningar

♥Vocaloid

♥Onlinespel

♥Spel överhuvudtaget? xD


Eller om du kommer på något annat? :)

Känner att jag är på väg in i en bloggtorka! Så det skulle hjälpa jättemycket om ni skrev vad ni vill läsa mer om! ^^


Pusshej så länge!


 

Av furukawa - 1 maj 2013 14:56

(Ordet "guro" kommer från engelskans "gore" som betyder blod, smuts)

Guro Lolita-flickor kan man säga blandar det skrämmande och trasiga med det oskuldsfulla. Guro Lolitor klär sig oftast i vita kläder, som vanligtvis stänkts med låtsasblod. Vanliga accessoarer är mitellor, ögonlappar och bandage. Denna stilen är kanske inte något som används för vardag utan mer för Halloween och fotograferingar. Helst har de inga skor alls, men oftast  ser man dem bära platåskor. 


_____________________________________________________________________________________________________



     

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards