❥Furukawa

Alla inlägg under maj 2013

Av furukawa - 6 maj 2013 16:30

Military Lolita är också en realtivt ny stil. Som de hörs på namnet så hämtar stilen inspiration från olika militäruniformer. Även kamouflagemönster är väldigt populärt.


_______________________________________________________________________________________________________



       

Av furukawa - 6 maj 2013 14:43

 

Ohja ni ser rätt, vi slog besöks rekord igen!

3:e gången vi gör det inom 1 vecka, helt sjukt! :')

Men jag tror det blir tråkigt för er att veta när jag hela tiden får besöksrekord..

Så nästa gång kommer jag att berätta när jag för över 70, 80, 90 osv....

[ Om jag ens kommer få så mycket! x'D ]


Men jag villa bara säga tack så himla mycket!

Ni är underbara!♥


 

Av furukawa - 5 maj 2013 22:04

Har nyligen kollat ifatt några videos av Pewdiepie som jag låg efter med.

(Typ 4st)

När jag var färdig med det så hade jag tänkt läsa vidare på volym 1 av Love Hina.

JA jag har fortfarande inte läst klart den!

Vill gärna dra ut på det lite tills jag ska till biblioteket nästa gång.

(Vilket förhoppningsvis blir antingen imorgon eller på tisdag)

Vill liksom inte vänta för länge när jag väl har läst ut den, den är för övrigt jättebra! ♥o♥


Men jag hinner inte läsa den nu ändå, börjar bli sent (för mig) för ska nämligen upp kl 5 imorgon för att hinna med min buss.

Japp, så enligt mig skulle jag lagt för SENAST 1 timme sen, men nu sitter jag här ändå.

Jag har verkligen ingen pli på mig själv..


Hur som helst! Nu har jag bara 5 avsnitt kvar av Kaze no Stigma, och den blev bättre än i början.

Förhoppningsvis så kollar jag färdigt på den i veckan så att jag kan skriva en recension om den! :3


Jag kommer inte ihåg varför jag egentligen skulle skriva detta inlägget... :c

Det var en speciell anledning...

MEN JA JUSTE!

Om några av er fortfarande är intresserade av länkbyten så gör jag fortfarande det! ^^

Ni kan klicka på kategorin ♥Länkningar♥ bland mina kategorier för att se de 2 bloggar som jag redan gjort länkbyten där. Så ser ni hur det går till ^^

Sen i ett annat inlägg där står det lite regler.

SNÄLLA läs dem reglerna innan ni kommenterar att ni är intresserade av ett länkbyte.

HÄR har ni en direktlänk till just det inlägget♥


Det var nog allt.

Det blev ett längre kvällsinlägg än vad jag hade räknat med! ;o

Hoppas ni orkade läsa det och jag önskar er en god nattsömn! ^^

 

Av furukawa - 5 maj 2013 18:00

 


Det kommer nog vara tråkiga inlägg de 1-2 dagar som kommer..

Har en inlämning som måste skickas in imorgon, och jag har inte ens börjat på den! O.O

BAKA BAKA BAKA!*

Och så har jag ett viktigt prov på tisdag (fast egentligen är alla prov viktiga..).

Vi fick inte ens en vecka på oss att öva på det, tycker det är dåligt..

Men det är sånt man får leva med!

Det är inte ett så jättesvårt prov, men ändå!


Så jag måste fokusera lite mer på skolan just nu.

Bloggen får tyvärr vänta.


Det KOMMER att komma upp något inlägg!

Var inte oroliga, ska försöka göra mitt bästa!


Kommer nog ordna en liten tävling imorgon, avslöjar inte mer!

Den som vinner (har inte bestämt om det blir 1 eller flera vinnare) kommer inte att vinna något jättestort.

Bara en liten länkning i ett eget inlägg där jag skriver lite kort om din blogg och så ^^

Men bara om jag hinner, annars fixar jag tävlingen på tisdag!



*Baka är ett japansk ord som betyder "stupid" på engelska.


Av furukawa - 5 maj 2013 16:00

Okej, detta är sista gången på ett långt tag som jag visar chibis som jag har gjort!

Har blivit så mycket av det på sista tiden cx

Men det har varit så kul att skapa det de senaste dagarna, vet inte varför! o_o



     


Vilken tyckte du bäst om den här gången? :3

Av furukawa - 5 maj 2013 13:00

   


 

Animen skildrar livet för flera skoltjejer som går på ett japansk gymnasium med en mycket lös humorton. Den huvudsakliga hjältinnan är Konata Izumi (hon med blått hår på bilden), en atletisk och intelligent tjej som trots dessa utmärkande egenskaper, inte är medlem i någon sportklubb och har låga betyg. Hennes lathet i skolan beror på hennes kärlek till anime och tv-spel, och hon är inte intresserad av mycket annat. 


AVSNITT: 24


GENRE: Comedy, Parody, School Life, Seinen, Slapstick, Slice of Life.




 

Lucky Star är definitivt med på min top 5 bästa anime jag sett! Den är så rolig och söt så man kan verkligen inte låta bli att tycka om den! Den har ingen direkt handling som följer genom serien (som de flesta anime brukar ha), utan varje avsnitt är en liten handling för sig. Den är så otroligt rolig och man kan känna igen sig flera gånger när man kollar på den, Konata påminner mycket om mig, samtidigt som jag känner igen mig mycket i Kagami (hon med lila pigails) också! Lucky Star är en anime man måste ha sett, du kommer verkligen att älska den!


 

 

♥8 av 10 stjärnor♥



                 

Av furukawa - 5 maj 2013 11:41

En relativt ny stil som hämtar inspiration från science fictiongenren steampunk. Typiskt är till exempel kugghjulsmönster och gammaldags fickur. 


[ Finns nästan ingen information om denna stilen ]

 


______________________________________________________________________________________________________



     



Av furukawa - 4 maj 2013 18:15





LYSSNA PÅ DEM!

Ni borde verkligen ge dem en chans! :3

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards