❥Furukawa

Alla inlägg den 24 maj 2013

Av furukawa - 24 maj 2013 20:30

Har gjort några Chibis igen ^^


       

Vilken är din favorit den här gången? :3

HÄR kan du göra dina egna Chibis!





Glöm inte bort att besöka:

mobilfotografen.bloggplatsen.se

Av furukawa - 24 maj 2013 15:54

Hime Gyaru betyder princessflicka på japanska. (Hime betyder prinsessa) En Hime Gyaru bär plagg som är väldigt flickiga. De plagg som bärs mest är klänningar, kjolar och toppar och färger på dessa kläder är för det mesta ljusrosa och vit. Vanliga ytterplagg är kappor, ponchos och boleros i fuskpäls. Även dessa kläder är i ljusa färger.


Plagg med unika detaljer i form av rosetter, volanger, pärlor, blommor och kristaller är vanligt. En Hime Gyaru lägger ner mycket tid på sitt hår. Man bär ofta höga håruppsättningar där håret är lockigt med mycket volym. Tofsar förekommer också och luggen är oftast rak.


Även inom denna trend är accessoarer mycket viktigt! Klackskor med stora rosetter, blommor eller liknande är ett måste. Tiara och hårrosetter andra accessoarer som är vanliga inom Hime Gyaru.


Precis som andra genrer inom Gyaru så är smink och naglar mycket viktigt. Utan de stora fokuserade ögonen kan man egentligen inte kalla sig för någon form av Gyaru.


     

Av furukawa - 24 maj 2013 12:46

             


Vilken är din favorit? ^_^





Glöm inte bort att besöka:

mobilfotografen.bloggplatsen.se

Av furukawa - 24 maj 2013 10:41

 

GODMORGON

Japp, precis som rubriken säger så ska jag ner mot bibblan nu :3

Har typ blivit stammis där nu! cx

Och jag ska ner dit för det är så fint och soligt väder ute!

ÅH så härligt! :D


Om ni vill veta så ska jag låna fler volymer av Love Hina :3

Läste klart volym 4 igår så jag tänkte passa på att gå dit idag eftersom att det är stängt på helgerna!





Glöm inte bort att besöka:

mobilfotografen.bloggplatsen.se

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards