❥Furukawa

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av furukawa - 15 maj 2013 22:42

Såg nyss klart på My Neighbor Totoro! Förresten så heter filmen Neighbor och inte Neighbour som jag trodde först! Alltså det betyder ju samma sak (granne) men det kan stavas på 2 olika sätt! ^^ Det är samma sak med det engelska ordet Colour. Colour är brittisk engelska och Color är amerikansk engelska! c:


Hur som helst, filmen var bra! Mer säger jag inte, ni får veta mer när jag har skrivit en recension om det imorgon!

Glöm inte bort att kika in då! ^^


Godnatt!♥


 

Av furukawa - 15 maj 2013 20:12

 

Trodde det skulle ta längre tid att göra denna, tog bara 2 timmar! ;o Andra gången jag ritar händer. Första gången jag ritar TVÅ händer! Hahah, det var så jobbigt när jag var färdig med den ena, och så skulle ju den andra också ritas likadant! xD De blev verkligen inte perfekta, men jag lär mig fortfarande så det tillåter jag ^^

Och jag fick inte plats med fötter D': Så fick bara skugga över massa som ni ser! cx

Håret inspirerades av Hatsune Miku! Som ni kanske kan se :3

Jag färglade henne inte den här gången. Tyckte den var fin som den är!

Jag är så glad att jag tog mig tid att göra denna! Denna och min förra är jag mest nöjd med hittills! ^^


Hur tycker ni den blev? (:

Av furukawa - 15 maj 2013 18:15

 

Eftersom att det är första gången jag ska pröva mig på att rita en hel person så tänkte jag att jag skulle använda mig av dessa, hjälp-saker ni ser på bilden cx  Sorry, vet inte riktigt vad det kallas.. Jag var så sugen på att försöka rita skor/fötter, men jag kommer nog inte få plats med den för som vanligt så börjar jag med huvudet för långt ner på pappret -.-  Jag lär mig aldrig.. Kommer lägga upp den sen när den är färdig, såklart! ^^

Av furukawa - 15 maj 2013 16:41

... där det bara finns inlägg om min vardag. För det känns som om det är alltför många osorterade inlägg i kategorin Allmänt.


Meeen i alla fall!

Som ni kanske har märkt så har det kommit upp fler inlägg under dagen. Och det är för att jag har varit hemma idag och har kunnat blogga då och då ^^

Så det är skönt, men det mesta av dagen har mest spenderats på läxor. Förvånande nog började jag på en inlämning 2 veckor innan den ska vara inlämnad istället för 2 dagar innan! x'D

Vill helst ha det överstökat :3


I alla fall så funderar jag på att kolla på en film ikväll och inte vilken film som helst utan My Neighbour Totoro. Eller Min Granne Totoro som den heter på svenska. JAA jag har inte sett den än, känner mig så efter D:

Men nu tänkte jag då äntligen ta och se den! ^^


Har någon av er sett den? Är den bra? ^-^

SKRIV INGA SPOILERS!

Fast det tror jag inte att någon av er skulle gjort ändå!


Jauujauu, vi ses!

 

Av furukawa - 15 maj 2013 12:45

 

Hittade denna bilden helt random! cx Vet inte om den är fake eller inte, men tyckte den var rätt rolig ändå! ^^

Av furukawa - 15 maj 2013 12:31

Lägger ut en video på Kyary Pamyu Pamyu's låt CANDY CANDY. Den är rätt gammal, kom ut april 2012. Men jag tycker den är bra ändå! Lyssnar på den rätt ofta :3

Av furukawa - 15 maj 2013 09:35

Visual Kei uppkom under 1980-talet och trots ett intresset har minskat sedan dess finns det fortfarande många som brinner för detta karaktäristiska uttryckssätt.  Visual Kei uppkom i samband med uppkomsten av en ny sorts musik, en mix av glamrock, punk och metal som skapades under 80-talet.


Visual Kei är ett samlingsbegrepp som beskriver modetrenden och även hela J-rocken. (J-rock = Japanskt Rock) Klädstilen användes i samband med framträdanden för att skapa ett unikt utseendemässigt uttryck och även för att ge musiken ett ansikte. Klädstilen definierar musikstilen vilket gjort att begreppen idag har växt samman.


Inom denna modestil klär man sig i rockiga/goth/punk kläder ofta med inslag av lack och läder. Den spretiga "anime" frisyren och en got-liknande sminkning är ett måste då dessa detaljer har en stor betydelse. Allt handlar om att skapa rätt känsla.


Exempel på nutida aktuella och populära Visual Kei band är The GazetteE och Moi dix Mois. Många utav er vet säkert vilka Seremedy är som också är ett Visaul Kei band, men som splittrades i år den 15 april. För er som inte visste så var det YOHIO som spelade gitarr i Seremedy!


     

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards