❥Furukawa

Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

Liebster Award

Av furukawa - 11 maj 2013 18:30

Blev taggad av Cat --->(kawaiicat.blogg.se) att göra denna Liebster Award!

Första gången jag gör detta, men ska försöka göra det bra ^^

Regler:

1. Each person must post 11 thing about themselves.

2. Answer the questions the tagger has set for you, and create 11 new questions for the people you've tagged to answer.

3. Choose 11 people and link them in your post.

4. Remember no tags back!

Översättning:

1. Varje person måste skriva 11 saker om dem själva.

2. Svara på frågorna som personen som taggade sig har skrivit till dig, och skapa 11 nya frågorna på personerna som du ska tagga sen.

3. Välj 11 personen och länka dem i ditt inlägg.

4. Kom ihåg att du inte får tagga tillbaka! (Alltså du får inte tagga personen som taggade dig från början)

 

 


11 saker om mig:

 


1. Jag har bara varit intresserad av och kollat på anime i ca 5 månader o_o Oerfaren, JAG VET! Vet inte riktigt vad jag gjorde innan dess! :'o

2. Jag älskar allt som har med skönhet att göra! Älskar att hålla på med smink, hår och naglar! Men jag har sällan ork till att fixa mig cx

3. Förra året gick jag naturvetenskapsprogrammet. Men jag tyckte allting var så svårt så jag bytte efter 1 år. Så nu går jag hantverksprogrammet med inriktning hår- och makeupstylist. Här trivs jag superbra och jag är glad att jag bytte!♥ Men efter utbildningen vill jag inte jobba som stylist, jag vill plugga vidare och bli hudterapeut. Mitt mål är att öppna en egen hudvårdssalong ^^
 
4. När jag var yngre var jag en riktig sims-nörd! (Okej det är jag nu med..) När första simset kom ut i Sverige satt jag hemma hela dagarna och spelade det! Sjukt! Och jag hade inte köpt något nytt sims-spel på 3 år, förrän igår!
 
5. Jag har en katt som jag älskar sjukt mycket och hon heter Zelda :3 Japp, hon är döpt efter spelet Zelda(Det är prinsessan som heter Zelda och inte killen man spelar som som många tror!)
 

6. Har fått höra av många att jag är smart i skolan! Men utanför skolan har jag noll koll och hänger knappt med i vad som händer ute i världen cx
 
7. Jag tycker sällan något är pinsamt! Om jag skämmer ut mig så skäms jag inte cx Mina kompisar skäms åt mig om jag gör något pinsamt.. Men jag menar, alla råkar väl skämma ut sig, trilla på stan, säga fel, osv. Jag orkar inte lägga energi på sånt som man tycker är pinsamt utan det är bara att glömma och gå vidare ^^
 
8. Jag är sjukt rädd för clowner! ;_;
 
9. Jag funderar på att färga mitt hår i en pastellfärg i slutet av sommaren. Om jag ska det så vill jag nog att det ska vara ljuslila ^^
 
10. Jag älskar att spela tv-spel! Det har jag gjort sen jag var liten :3 Det är något som jag helst spenderar mina pengar på efter kläder! Mitt favoritspel just nu är The Walking Dead! Så grymt awesome spel!
 
11. Jag är nästan alltid positiv och ser saker från den ljusa sidan! Jag ser möjligheter istället för problem! :D Livet blir mycket roligare att leva om man tänker så. Testa själva!
 
 
 
Frågorna som Cat ställde:
 
Om du fick välja en sak du skulle göra i hela ditt liv, vad skulle det vara?
Åh vilken svår fråga :c EN sak hela livet? Typ äta kakor :3 Nej men... Menas det med att jag skulle vilja göra samma sak om och om igen? Eller typ ett jobb jag skulle vilja ha? :o Jag tror det är typ om och om igen. Det kanske låter töntigt men jag skulle vilja vara med min familj och släkt :3 Jag älskar ju dem, och de älskar ju mig! (hoppas jag...) Så ja, det blir mitt svar. Kommer inte på något roligare!
 
Ditt bästa/finaste minne du kan dela med dig av?
Åh vilka svåra frågor! cx Jag har nog inte upplevt något allra bästa dröm-minne än.. Men jag har varit med om bra saker :3 Hela högstadiet var ett bra minne! Jag hade en så himla bra klass! Även om vi hade sämst medelbetyg av alla niorna när vi slutade nian så hade jag inget att klaga på! Okej att man ogillade en del, men med vår klass var det alltid något kul som hände varenda lektion, det går inte ens att förklara om man inte var där. Man missade verkligen mycket om man missad 1 dag i skolan. Högstadiet var LÄTT de 3 bästa åren i mitt liv än så länge! Gjorde så sjuka saker, man kunde verkligen fula sig och hålla på för ingen brydde sig ändå! xD Jag kan verkligen inte förklara! Saknar högstadiet♥
 
Lyckonummer?
3! Det kommer alltid vara 3! 3 är ett det magiska numret.. :3 [Nej jag försöker inte härma 3-låten]
 

Din favoritmusik?
Jag skulle vilja säga nästan allt. NÄSTAN allt. Jag är öppen för de flesta musikstilar osv. Men på senare tid har det blivit mycket japanskt och Vocaloid. c:
 
Roligaste sporten enligt dig?
Åh jag hatar sport! O.O  Okej inte riktigt all sport. Är gymnastik en sport? I så fall säger jag nog det, fast jag inte alls är bra på det! Jag är så otränad som man kan bli! x'D Och innebandy är också kul! :3
 
Drömresa?
Japan och Bora Bora.
 
Vad/Vem får du bäst inspiration av?
CutiepieMarzia mest. Sedan av vissa japanska stilar ^^
 
Favoritblogg?
Finns så många, jag kan verkligen inte bara välja en!
 
Favoritdjur?
NEKO! :'3 [Katt!]
 
Vilken årstid är finast/bäst tycker du?
Vintern! I alla fall när det inte är slaskigt och blött och sådant. Älskar fina vinterdagar är det är ett par cm snö och det glittrar om det ÅÅÅH det är så himla fint! :3
 
Språk du skulle vilja tala flytande?
Japanska och engelska. JA jag kan väl prata och förstå engelska, men när jag ska prata så pratar jag inte så flytande som jag önskar att jag kunde :c
 
Sådär ja! Färdig! :3
Här kommer mina frågor:
 
 
♥ Youtube för dig är..?
♥ Vilken superkraft skulle du vilja ha?
♥ Skulle du vilja vara så rik så att du inte behöver jobba och du behöver inte bry dig om vad du köper och hur mycket det kostar?
♥ Favoritanime?
♥ Vad tycker du om sushi?
♥ Vad har du för hårfärg? Och vad skulle du kunna tänka färga ditt hår till om inte din hårfärg fanns?
♥ Vad tycker du om Facebook?
♥ Favoritspel?
♥ Har du någonsin varit så kissnödig att du trott att du ska sprängas eller kissa på dig?!
♥ Beskriv dig själv med 3 ord! :D (Ingen fråga egentligen, men vadå då?!)
♥ En blogg du inte kan sluta läsa/följa!
 
 

Personerna som jag vill ska svara på dessa frågor:
 
Kommer verkligen inte på några fler..
Hoppas ni alla svarar på frågorna! Ska bli kul att läsa i så fall! :'D
 
 
Kan inte låta bli att lägga upp sådana här gifs hela tiden, de är ju så söta!
 
 
 
Natori

Natori

11 maj 2013 21:52

Det var intressant att läsa vad du svarade :D Gaaah, taggade du x-world xD vem av oss exakt vill du ska svara, jag eller Nasaku?

http://x-world.bloggplatsen.se

furukawa

12 maj 2013 15:03

Vad kul! :'3
Hmm... Det spelar egentligen ingen roll, men helst du eftersom att det är dig som jag har skrivit med mest! Men Nasaku får jättegärna också svara på frågorna själv också ^^

 
Natori

Natori

12 maj 2013 18:45

Aha ok ^~^ Ska fråga Nasaku imorgon i skolan om hon vill svara på de eller inte, men jag ska göra det s fort jag hinner och meddelar dig när jagar klar ifall du är intresseras av att läsa :D

http://x-world.bloggplatsen.se

furukawa

12 maj 2013 20:10

Ja gör så! :3
Jag skulle tycka det var jättekul att få läsa :'D

 
Innozence

Innozence

15 maj 2013 20:37

Har svarat nu ^^

http://yohiolove.bloggplatsen.se

furukawa

15 maj 2013 20:50

Ja! :'D Ska genast läsa det! ^_^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av furukawa - 7 februari 2017 21:02

Godkväll fina!♥   Kan inte fatta att jag fortfarande har några ynka läsare som tittar in då och då.  Att ni inte ger upp hoppet?! Jag hade gjort det x'D   Bloggen ekar lika tomt som vanligt. Tiden till bloggen finns liksom aldrig...

Av furukawa - 29 oktober 2015 17:00

- VARNING FÖR SPOILERS! -   INLÄGGET INNEHÅLLER SPOILERS FRÅN MY CANDY LOVE EPISODE 6! LÄS PÅ EGEN RISK!   Jahaaaa, då hade jag tänkt försöka mig på att spela My Candy Love igen! Mitt minne sen jag spelade det senast är inte så bra, men j...

Av furukawa - 28 oktober 2015 15:15

 Det var ett väldigt väldigt väldigt långt tag sedan som jag gjorde någon recension på denna bloggen.. Men under tiden som jag inte har bloggat så har jag hunnit kolla på en del! (Inte alls många men ett par stycken!) Mitt minne är lite suddigt...

Av furukawa - 27 oktober 2015 16:59


HUR i hela världen kan jag fortfarande ha typ 5 läsare??? Har inte uppdaterat bloggen på evigheter och ändå så finns det några få som läser min blogg, det är helt sjukt x'D Fina ni är♥   Jag hade tänkt försöka (har jag säkert redan sag...

Av furukawa - 19 november 2014 19:41


Hahah loggade in för första gången idag på typ ett halvår! ;o Sjukaste är att jag fortfarande har läsare kvar! :O Några ynka kvar, typ 8 stycken xD Vilka äääär niiii och vad gör ni på en blogg som ekar tomt??? Fått en del kommentarer med, ska...

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards