❥Furukawa

Direktlänk till inlägg 9 maj 2013

Kaze no Stigma

Av furukawa - 9 maj 2013 14:15

 

[ The Stigma of The Wind ]

Såg klart denna i förrgår, och nu har jag äntligen tid att göra en recension av den ^^


 

Ayano är arvtagare till hemmet av Kannagi, ett hus med anknytning till "The Spirit of Fire" vars medlemmar är "Fire User". Alla utom hennes kusin, Kazuma. Efter att han blev besegrad av Ayano förvisade hans pappa honom från huset i onåd. Kazuma försvinner iväg och byter efternamn till Yagami. Han bildar ett kontrakt med vindens ande och blir en mäktig "Wind User". 4 år senare återvänder han. Några mord som sker i Kannagi's hem av en mäktig "Wind User" får Ayano och alla i Kannagi att tro Kazuma tar hämnd. Även om han påstår sig vara oskyldig, så förbereder sig Kazuma för ett krig med Kannagi.


ANTAL AVSNITT: 24

GENRE: Action, Contemporary Fantasy, Fantasy, Magic, Seinen, Super Power.


 

Jag tyckte att den var såååååå seg i början o_o Typ de 7 första avsnitten var så tråkiga och jag ville nästan inte kolla mer på den! Men efter det så blev den bättre! Den blev mer spännande och man ville se nästa avsnitt! Jag tyckte om huvudkaraktärerna utom 1. Ren (Ayano's lillebror). Jag tyckte han var så irriterande på något sätt. Honom kunde jag ha varit utan, orkade verkligen inte med honom.. Romansen mellan Kazuma och Ayano fattar jag inte riktigt.. Är de inte kusiner? O.o Då kan de väl inte ha sådana känslor för varandra?! D: Det känns så fel.. Jag skulle vilja att det skulle bli en säsong 2, fast det kommet inte hända då mangakan som skrev mangan dog av en sjukdom för ett antal år sen.. Sorgligt :/


SPOILERS


Vet inte om detta är någon direkt spoiler, men jag skriver det ändå ifall det förstör för någon som vill titta på denna. Jag gillar romantik i anime, jag tycker om när personer börjar gilla varandra. Även om Ayano och Kazuma är kusiner så ville jag ändå att de skulle bli ett par i slutet xD Men så blev de inte det ens o_o Gjorde mig så besviken men ändå inte..


 

 

♥6 av 10 hjärtan♥


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av furukawa - 7 februari 2017 21:02

Godkväll fina!♥   Kan inte fatta att jag fortfarande har några ynka läsare som tittar in då och då.  Att ni inte ger upp hoppet?! Jag hade gjort det x'D   Bloggen ekar lika tomt som vanligt. Tiden till bloggen finns liksom aldrig...

Av furukawa - 29 oktober 2015 17:00

- VARNING FÖR SPOILERS! -   INLÄGGET INNEHÅLLER SPOILERS FRÅN MY CANDY LOVE EPISODE 6! LÄS PÅ EGEN RISK!   Jahaaaa, då hade jag tänkt försöka mig på att spela My Candy Love igen! Mitt minne sen jag spelade det senast är inte så bra, men j...

Av furukawa - 28 oktober 2015 15:15

 Det var ett väldigt väldigt väldigt långt tag sedan som jag gjorde någon recension på denna bloggen.. Men under tiden som jag inte har bloggat så har jag hunnit kolla på en del! (Inte alls många men ett par stycken!) Mitt minne är lite suddigt...

Av furukawa - 27 oktober 2015 16:59


HUR i hela världen kan jag fortfarande ha typ 5 läsare??? Har inte uppdaterat bloggen på evigheter och ändå så finns det några få som läser min blogg, det är helt sjukt x'D Fina ni är♥   Jag hade tänkt försöka (har jag säkert redan sag...

Av furukawa - 19 november 2014 19:41


Hahah loggade in för första gången idag på typ ett halvår! ;o Sjukaste är att jag fortfarande har läsare kvar! :O Några ynka kvar, typ 8 stycken xD Vilka äääär niiii och vad gör ni på en blogg som ekar tomt??? Fått en del kommentarer med, ska...

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards