❥Furukawa

Direktlänk till inlägg 7 maj 2013

Är du "anime-ensam"?

Av furukawa - 7 maj 2013 19:29

Jag har egentligen ingen i min kompiskrets som kollar på anime (de vet knappt skillnad på manga och anime..) 

Det har egentligen inte stört mig så mycket. Men ibland kan det kännas lite ensamt :'/

Jag sa aldrig till dem när jag började kolla på anime. Första gången var nog när vi frågade varandra vad vi skulle göra när vi kom hem från skolan (vi brukar göra det :3) någon gång då jag inte tänkte på vad jag sa och sa "Jag ska nog hem och kolla på Naruto". Då kollade de snett på mig, de fattade liksom inte vad jag pratade om xD

"Naruutu? Vafan är det?!"

Då sa jag att det var en manga-serie. MÄRK VÄL att jag sa manga-serie.

För skulle jag sagt anime så skulle de förmodligen frågat vad det var, och jag kan inte riktigt förklara det på ett bra sätt o_o

[ NI FÅR GÄRNA BERÄTTA HUR MAN FÖRKLARA VAD ANIME ÄR PÅ ETT BRA SÄTT! ]

Sedan var det liksom inte mer med det!

Men nu vet de vad anime är för något ^^

Men det är ju inget som de förstår varför jag kollar på det.De bara suckar när de ser mina bakgrundsbilder på mobilen (inget negativt suckande alltså!).


Jag tänker inte försöka få dem att kolla på anime heller, för jag tycker det är något man ska "komma in i" själv och inte bli påtvingad ^^

De vet inte heller hur stort beroende jag har av anime! Jag blir lite smått galen och får lite panik om jag inte i alla fall har kollat på minst 1 avsnitt av någon anime. (JA det är verkligen så!) Får typ ångest när jag ska sova! xD

Nej inte riktigt så kanske, men jag blir lite ledsen :c

Men nu kanske en av dem vet om det.

För att för 1-2 veckor sen sa jag till en av mina bästa vänner att jag driver en blogg på bloggplatsen och visade henne den.

Hon sa att hon skulle läsa sen när hon hade tid, men jag vet inte om det blev av eller inte xD


Ibland kan det kännas jobbigt, om jag kollar på en grymt avsnitt! Då vill jag berätta för alla!

Men så har jag inte att dela med mig det om! De skulle liksom inte fatta..

Då måste man hålla sina känslor inne ;_;

Känner ni er också så? Eller har ni vänner som är intresserade av anime?


Det var nog också lite därför som jag skapade denna bloggen.

Ja skrev i mitt första inlägg "Detta är tänkt att vara en typ av anime-blogg", jag ville dela med mig om det jag såg!

Sedan insåg jag att jag inte bara kunde blogga om anime eftersom att min erfarenhet är som en fluga i rymden, extremt liten alltså!

Då kom jag på att jag kunde blogga om allt det jag älskar!

Jag skulle skapa den bloggen jag saknade att läsa! ^_^

Jag är långt ifrån att ha den bästa bloggen, men någonstans måste man ju börja!


♥Tack om du orkade läsa allt♥

♥Vet inte riktigt vad jag ville med detta inlägget..♥

♥Ville nog bara skriva av mig lite!♥

♥Puss♥


 


 
 
Mr.Neko~

Mr.Neko~

7 maj 2013 22:28

Jag förklarar anime typ såhär:
Någon: VAD ÄR ANIME? OWO''
Jag: Ehm.. typ, rörlig manga?! c:

sen får dom nöja sig cx

http://Nystugan.bloggplatsen.se

furukawa

8 maj 2013 16:58

Hahah, så har jag också försökt förklara det ett par gånger ^^

 
EnGalenGet

EnGalenGet

7 maj 2013 23:01

Haha, jag vet precis hur det känns! Tror jag.. För ibland när jag sett på ett askul anime-avsnitt och blir alldeles "WÄÄY MÅSTE VISA HELA VÄRLDEN OMG DÖR AV SKRATT" och inte känner någon som jag kan dela med mej varken avsnittet eller känslorna med så känns det rätt ledsamt. Då får man hålla sina känslor inne som du skrev det. Ganska tröööök!

http://vadihelefriden.bloggplatsen.se

furukawa

8 maj 2013 16:59

PRECIS SÅ ÄR DET!
Det är så himla jobbigt ibland! xD

 
Mifa13

Mifa13

8 maj 2013 00:43

Jag har turen att systra mi gillar anime, men vi har inte direkt samma smak ^^' Anime kan man nog kort sagt säga att det är japanska tecknade serier, mer än så behöver man nog inte förklara.

Jättefin blogg :3 Ska försöka titta till lite oftare.

http://mifa13.bloggplatsen.se

furukawa

8 maj 2013 17:00

Det var en väldigt bra förklaring! :o
Att jag aldrig har tänkt på det förut, smart! c:

Åh tack så himla mycket!! ^_^

 
Natori

Natori

8 maj 2013 16:10

Kan förstå hur det är, det med att hålla igen sina känslor. Man vill ju prata med någon om det man gillar, och då ska personen som lyssnar också kanske gilla det för då blir diskussionen bättre :D Vanligtvis brukar jag förklara anime kort genom att säga att det är den animerade versionen av en manga (eller en animerad manga för inte alla animerad finns i mangas och inte alla mangas blir till animes). Lol det är svårt som du säger xD

http://x-world.bloggplatsen.se

furukawa

8 maj 2013 17:04

Precis, men vill ju kunna få lite respons på det man kollar på genom att prata med någon! cx

JA så brukar jag också säga! Men de brukar ändå inte fatta vad jag menar :c

 
Krishi :3

Krishi :3

8 maj 2013 18:41

Jag har alltid varit anime-ensam.. ;-;
För ingen i hela min skola tittar på anime, dem tycker att allt som är annorlunda än vad dem är vana vi där konstigt. ;-;
Well, inte undra varför jag inte har nåra vänner.. ;-;

http://Kristine.bloggplatsen.se

furukawa

8 maj 2013 23:47

Vet hur det känns! Bor i ett samhälle med 3000 invånare där alla känner alla. Är man annorlunda så tycker alla att man är konstig :/

 
Ingen bild

du vet vem;)

11 maj 2013 13:10

jodå bästis, jag kollar in på din blogg lite då och då!:) och om du vill så får du gärna berätta om du har sett något bra avsnitt någon gång, jag kanske inte kommer att förstå så mycket eftersom jag inte kollar själv :)

furukawa

11 maj 2013 15:14

Ja jo det är sant!
Jag ska försöka logga in någon dag snart!

 
Ingen bild

Nikushimi

28 maj 2014 18:23

Jag känner inte heller några andra som intresserar sig för anime, tycker de är synd med tanke på att anime är mitt största intresse och skulle gärna vilja lära känna folk med samma intresse :)

furukawa

19 november 2014 21:03

Ja men så är det verkligen!
Man kan ju inte sitta och diskutera sådant med sig själv precis ;p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av furukawa - 7 februari 2017 21:02

Godkväll fina!♥   Kan inte fatta att jag fortfarande har några ynka läsare som tittar in då och då.  Att ni inte ger upp hoppet?! Jag hade gjort det x'D   Bloggen ekar lika tomt som vanligt. Tiden till bloggen finns liksom aldrig...

Av furukawa - 29 oktober 2015 17:00

- VARNING FÖR SPOILERS! -   INLÄGGET INNEHÅLLER SPOILERS FRÅN MY CANDY LOVE EPISODE 6! LÄS PÅ EGEN RISK!   Jahaaaa, då hade jag tänkt försöka mig på att spela My Candy Love igen! Mitt minne sen jag spelade det senast är inte så bra, men j...

Av furukawa - 28 oktober 2015 15:15

 Det var ett väldigt väldigt väldigt långt tag sedan som jag gjorde någon recension på denna bloggen.. Men under tiden som jag inte har bloggat så har jag hunnit kolla på en del! (Inte alls många men ett par stycken!) Mitt minne är lite suddigt...

Av furukawa - 27 oktober 2015 16:59


HUR i hela världen kan jag fortfarande ha typ 5 läsare??? Har inte uppdaterat bloggen på evigheter och ändå så finns det några få som läser min blogg, det är helt sjukt x'D Fina ni är♥   Jag hade tänkt försöka (har jag säkert redan sag...

Av furukawa - 19 november 2014 19:41


Hahah loggade in för första gången idag på typ ett halvår! ;o Sjukaste är att jag fortfarande har läsare kvar! :O Några ynka kvar, typ 8 stycken xD Vilka äääär niiii och vad gör ni på en blogg som ekar tomt??? Fått en del kommentarer med, ska...

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards