❥Furukawa

Alla inlägg den 3 maj 2013

Av furukawa - 3 maj 2013 21:54


Hade snart tänkt gå och lägga mig, orkar snart inte hålla ögonen öppna längre! :'o

Innan jag sover brukar jag alltid kolla på anime, eller läsa manga om jag håller på med någon ^^

Blir nog både och nu! Ska kolla färdigt på 16:e avsnittet av Kaze no Stigma (som faktiskt är riktigt bra nu!) och kanske 17:e också ifall det verkar spännande!

Sedan vill jag fortsätta läsa på volym 1 av Love Hina, om jag inte är för trött vilket jag tror att jag kommer att bli..


Vad brukar ni göra på kvällarna innan ni ska sova?


GODNATT

 

 

 

Av furukawa - 3 maj 2013 18:30

Lolitakläder som är inspirerade av traditionella japanska kläder, till exempel kimono eller hakama. Skorna som man bär är oftast av höga klackar. Kimonon är oftast formad på ett sätt så att man ska kunna få plats med en lolitakjol under kimonon. Kläderna är ofta mönstrade med kanzashi blommor.


______________________________________________________________________________________________________



     

Av furukawa - 3 maj 2013 16:20

[ Notera att detta är hur du ändrar muspekare till bloggplatsen.se. Har du blogg någon annanstans så får du söka själv på google ]

 


Jaa! Jag fick en kommentar om hur man ändrar muspekare på bloggen. Så jag tänkte ta och visa er nu hur man gör med lite bilder! ^^


Du börjar med att gå in på DEN HÄR sidan.



När du sedan kommer in på sidan så kommer den se ut såhär ungefär.

 



Sedan kan du klicka in på de olika kategorierna på den vänstra sidan till exempel "cute".

Sedan kommer det att komma upp massa söta muspekare och nu är det bara att välja och vraka!

När du hittat någon som du gillar så får bläddra ner lite och kopiera den här länken:

 



Efter det loggar du in på din blogg, gå in på inställningar och sedan på menyavdelningar.

 



När ni har klickat in där så kommer ni till en avdelning som ser ut såhär:

 

Där det står "Översätt bloggen" ska ni välja "HTML-kod" istället.

I den stora rutan ska ni klistra in koden som ni kopierade innan.

Sedan väljer ni ett namn, till exempel "muspekare" eller något sånt c;

Sedan avmarkerar ni rutan "Visa namnet i menyn". Det ska alltså INTE vara ett kryss där i! ^^


Sedan klickar ni bara på "Skapa avdelning" och sen är det färdigt! ^^


Förstår ni inte så tveka inte att fråga i kommentarerna så ska jag förklara så gott jag kan!

Av furukawa - 3 maj 2013 11:00

Jag kan inte fatta att jag inte har sett detta innan! Awesome!




[ Originalet! ]

Av furukawa - 3 maj 2013 09:30

 

Läste klart denna mangan för typ 3 dagar sen, och som jag lovat så ska jag göra en recension på den ^^

Denna är skriven av Arina Tanemura och mangan finns i 3 volymer och alla finns på svenska, och det är just på svenska som jag har läst den på!



 

Mangan handlar om prinsessan Kyoko som egentligen inte vill vara prinsessa. Kyoko har en tvillingsyster, Ui,  som sedan deras födsel har legat i djup sömn. Kyoko inser snart att om hon väcker Ui kanske hon inte längre måste vara prinsessa. Men för att lyckas så måste hon hitta 12 strangers.


 

Detta är den första mangan som jag har läst färdigt och den var mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara! Den är lätt att hänga med i och handlingen är inte allt för krånglig. Den är väldigt spännande, så spännande att jag läste ut volym 2 och 3 på en eftermiddag! Kunde inte sluta läsa! Tycker verkligen att den var värd att läsa!


 

 

♥7 av 10 hjärtan♥


           

Av furukawa - 3 maj 2013 08:50

 


Loggade in nu i morse och möttes av ett besöksrekord!♥

Så nu är 53 unika besökare mitt nya rekord! :'D


[ Om man inte räknar med den dagen då jag blev månadens blogg på Hoshi's blogg, då fick jag 96 unika, men jag tycker inte det räknas för det var ganska självklart att folk skulle klicka in på min blogg c; ]


Ska vi försöka slå det?!

Det vet jag att vi klarar! ^_^

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards