❥Furukawa

Alla inlägg den 28 april 2013

Av furukawa - 28 april 2013 17:45

Jaa, nu tänkte jag ta och svara på era frågor från frågestuden!

Jag fick in mer än vad jag trodde att jag skulle få! :'o

Trodde att jag skulle få typ 2 frågor eller nåt, men fick mer än det!

Som jag också lovade så skulle jag länka era bloggar om ni ställde en fråga, så det är bara att klicka på namnen så kommer du direkt till deras bloggar c: Om de han någon blogg! ^^

Nu kör vi! :'D

 

Angelica:

Ohayougozaimasu! Här får du lite frågor! ^^

1. Hur mycket gillar du Pewdiepie & har du någon gång skickat något till honom?

2. Har du varit i Japan?

3. Vilken musik lyssnar du på?

4. Dina/Din största idol?

5. Favvo Mat?

6. Favvo Snack/Godis?

Angry

Svar:


1. Jag gillar inte Pewdiepie.. JAG ÄLSKAR HONOM! :'D Hm.. Menar du skicka ett mejl eller skickat saker/brev via posten? För jag har inte gjort något av det ;_; Jag vill göra det men det bli typ aldrig av! Visst, det är väl inte svårt att skicka iväg ett litet mejl, men jag kommer ju inte få något svar av honom eftersom att han har så många fans nu, 7 miljoner! :'o Jag skulle skickat mejl när han hade 50.000 subs.... Jag ångrar mig så mycket att jag inte gjorde det, men jaja.. Men jag kommenterar hans videos då och då i alla fall! c:

 

2. Nej det har jag inte, men jag vill jättegärna åka dit! :D

 

3. Jag har lyssnat väldigt mycket på Vocaloid på senaste tiden, typ det enda jag lyssnar på just nu! O.O Sedan lyssnar jag på Kyary Pamyu Pamyu och YOHIO ibland :3 Jag försöker hitta nya japanska artister och band att lyssna på, ni kan gärna tipsa mig HÄR om du vet någon bra! Och sedan lyssnar jag alltid på Miss Li, hon är en svensk artist btw om ni inte visste det ^^ Ibland händer det också att jag lyssnar på gammal 70- och 80-talsmusik, det är awesome! Och så lyssnar jag på bra dunkadunka och festmusik som mina bästa vänner hittar åt mig, för jag är för lat för det! x'D

 

4. Åh... Jag har nog ingen direkt idol just nu.. Eller jo, Pewdiepie är en typ av idol för mig! Jag avgudar hans flickväns klädstil CutiepieMarzia, hon är så himla söt och gullig! Hon är nog min idol just nu i alla fall! ^^

 

5. PLANKSTEK! Finns inget godare! *u*

 

6. Nötter och naturgodis ^^ (naturgodis ska vara nyttigare än vanligt godis, men många säger att det är lika onyttigt! Vet inte vad jag ska tro!)

 

 


den undrande tjejen:

 


1. hej furukawa! jag har en fråga hur kommer det sig att du skapade denna blogg? och jag tycker att det är dåligt att så många reklamer luras vad tycker du MVH

den undrade tjejen

2. gillar du yohio? jag är ett stort fan av honom!

3. har du någon pojkvän?

Svar:

1. Hejsan! Jag vet faktiskt inte riktigt! ;o Jag läste ett par bloggar innan denna som också bloggade och anime och sånt, jag antar att jag blev inspirerad och ville blogga om det jag med eftersom att jag älskar anime!♥ Annars kan jag inte komma på någon anledning till varför jag skapade bloggen ^^ Jag tycker det är dåligt och sjukt onödigt att många reklamer luras! Men så är det..

 

2. Ja jag gillar YOHIO c: Jag är inget superstort fan av honom men jag tycker många av hans låtar är bra!

 

3. Nää det har jag inte :'c Jag kommer vara singel tills jag dör och bo med 50 katter i en stuga i skogen! D: Nej men, någon dag ska väl drömprinsen komma ^^ Det är bara att vänta, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! :'D

 

 

Anonym ^w^:


1. Håller du på att kolla på någon anime just nu?

2. Vilken/Vilka i så fall?

3. Och vad tycker du om dem än så länge?

 

Hoppas du svarar på frågorna! :3

 

Svar: Självklart svarar jag på dem sötis! ;D

1. Japp det gör jag! 4st olika för tillfället! ^^

 

2. Håller på att kolla ifatt på Naruto! Har typ 40 avsnitt kvar sen kan jag äntligen börja på Naruto Shippuden! Men ytterligare 300 avsnitt! Jag har sett 184 / 220 avsnitt.

Sedan håller jag även på att kolla på Inuyasha. Har sett 52 / 167 avsnitt. 

Håller även på att kolla på Kaze no Stigma och där har jag kollat på 6 / 24 avsnitt.

Och så har jag nyligen börjar kolla på Soul Eater, har bara sett 2 / 51 avsnitt. Kommer givetvis att fortsätta med den när jag har tid!

 

3. Naruto: Jag kan inte säga något annat än att jag älskar den!

Inuyasha: Jag är helt fast. Den är så otroligt bra jag vet inte vad jag ska ta vägen! Är så himla glad att jag bestämde mig för att se den, den är helt awesome!

Kaze no Stigma: Jag tycker den är lite långtråkig just nu.. Den blir säkert bättre sen men just nu är den inte så bra faktiskt! :c

Soul Eater: Jag har bara sett 2 avsnitt så jag kan egentligen inte döma den efter det. Men jag tycker den är riktigt bra och rolig! ;D Kommer absolut att fortsätta se den så fort jag har tid! ^^

 

 

Soraya-Chan:

 

Hej! ^w^

1. Vilken är din absoluta favoritanime?

2. Bästa seiyuu/voice actor?

3. En plats i Japan du skulle vilja besöka?

4. Någon anime du funderar på att se?

5. Karaktär du vill gifta dig med?

 

Jag sitter i min lilla värld~

 

Svar: Hejhej! ^~^

1. Om jag måste välja en så är det helt klart Clannad! Det är något med den, den är bara så himla bra! Mirai Nikki kommer också precis efter Clannad, tycker alla borde se den med!

 

2. Hmm.. Nu har jag ju inte kollat på anime så länge så att jag har hört samma röst 2 gånger! Men jag gillar Konatas röst från Lucky Star, den som gör hennes röst heter Aya Hirano. (se bild nedan)

 

   

 

3. Tokyo är nog det första stället jag skulle vilja besöka om jag åker till Japan någon gång! Där borde ändå ALLT finnas! ;'o Jag vet typ inga andra ställen, är dålig på att komma på sånt.. Ni får gärna ge mig tips på bra ställen i Japan att besöka! :D

 

4. Det finns rätt många jag funderar på att se! One Piece är en av dem. Den är säkert jättebra, men den är ju på över 500 avsnitt och det fortsätter fortfarande! Än så länge orkar inte med den ^^ K-on! är också en anime som jag, funderar inte ens, måste se! Jag har en lååång lista på över 100 olika anime som jag ska kolla på. Så jag har nog lite att göra ett bra tag framöver!

 

5. Åh, det var en intressant fråga! ;D Jag har aldrig funderat på om jag vill gifta mig med en karaktär från en anime.. Men nu när jag får frågan så kan jag ju tänka ut någon! Hmm.... Det är nog Tomoya från Clannad! Jag vet inte varför, han verkar så snäll och bryr sig och sånt!

 

       

 

 


Du vet vem:

Här kommer 4 frågor c:

1. Har du färgat håret någon gång?

2. Har du syskon?

3. Gillar du Cupcakes?

4. Varför gillar du Japan och Manga?

Svar:


1. Jag har aldrig färgat det, bara slingat och tonat! ^^ Fast nu kom jag på att jag faktiskt har färgat det hemma en gång, dumt av mig. Det blev jättedåligt, tyckte att det nästan såg grönbrunt ut! O.O

 

2. Japp, en lillebror som är född 99! ^^ 4 år yngre än mig då alltså c;

 

3. ÄLSKAR CUPECAKES! ♥O♥

 

4. Jag gillar Japan för att jag tycker att där borta  har man en "friare" klädstil! Det känns som om alla går runt i vilka kläder de vill och ingen kollar snett till skillnad från här i Sverige (eller åtminstone där jag bor). Är du inte klädd "normalt" kommer det börja snackas om dig. Tycker det är tråkigt, man ska få klä sig i vad man vill utan att folk ska döma en tycker jag! Och sedan är det ju faktiskt där som mangan och anime är född! Klart jag gillar Japan för det! ^^  De känns som om de händer roliga saker där borta som jag inte kan ta del av! Menar inte att jag har tråkigt i Sverige! Sverige är ett bra land, men Japan har ANDRA saker som är roliga som inte Sverige har.

Och manga läser jag inte så ofta, tycker det är roligare att se på anime! Jag kan nog inte förklara varför jag gillar anime! Det kan nog nästan ingen som gillar det också.. Det är något med det som får mig att vilja se mer av det och jag får aldrig nog! ;o Det är något speciellt, det är samma sak som att andra är beroende av tv-serier som Family Guy, Grey's Anatomy eller vad som helst! Man kan inte alltid förklara varför man älskar något så mycket! ;o Man liksom kommer in i en annan värld och ja... Jag kan inte förklara!

 

 


Little1bidplanet:

 


1. hur är din frisyr?

2. klipper du håret hos en frisör?

3. hur långt är ditt hår?

Svar:


1. HÄR kan ni se lite bilder hur mitt hår ser ut ungefär. Jag brukar nästan alltid göra det lockigt/vågigt. Ibland plattar jag det, men det håller nästan aldrig.. :c

 

2. Japp det gör jag alltid! ^^

 

3. Återigen, HÄR kan ni se hur långt det är! Fast där har jag i löshår, mitt riktiga hår är ungefär till halva mina bröst :3

 

 


Cornelia:

 


Hej, fin blogg du har!!:)

Har lite snabbfrågor:

1. Dina intressen?

2. Favvodjur?

3. Varför började du blogga?

Kram<3


Svar: Tack så mycket!♥

1. Kolla anime (självklart), läsa manga, spela piano, tillverka smycken.. Det var nog det! ^^ (Och självklart vara med kompisar, men jag tycker inte att det är något intresse, för man är ju med dem ändå!)


2. KATT! :'D♥ ~Neko~♥

 

3. Jag tror jag svarade på denna innan ungefär, men jag kom på en till sak! Jag började blogga för att jag ville dela med mig om vad jag kollar på för anime osv! ^^

 

 


johanna:


var bor du?


Svar: Bor i Halland, mer än så säger jag inte >:3

 

 


Samira:



1. Vilka är din favorit band/artist?

2. Isåfall vill du kör ett bloglovinbyte? =)


Svar:

1. Jag svarade ungefär på det när jag svarade på vad för musik jag lyssnar på. Men jag brukar lyssna på Miss Li, Kyary Pamyu Pamyu, YOHIO och olika Vocaloids. Det är dem jag lyssnar mest på i alla fall ^^ Jag lyssnar på annat också men detta lyssnar jag på mest som sagt c:

2. Angående bloglovin, så har jag inte det och är inte intresserad heller! Men tack ändå! :3

 

 


Natori:


Hejsan! grym blogg du har ^_^ Har kollat in den lite då och då och ska fortsätta med det :D

Tänkte passa på och fråga lite saker:

1. Hur gammal är du?

2. Hur länge har du gillat manga/anime?

3. Hur länge har du tecknat manga?

4. Vad gör du på din fritid?

5. Skulle du vilja cosplaya? I så fall , vem/vilka?

6. Har du varit på konvent? Om nej, vill du? Och vilka.

7. Vad är din framtidsdröm?

8. Vilka länder skulle du vilja resa till?

9. Skulle du vilja bli bättre på några saker? I så fall, vad/vilka?

10. Vad är bland det bästa för dig i världen?

11. Skulle du kunna rita ett självporträtt i mangastil?

Så xD, förlåt om det blev så mycket... Ville att du skulle ha många frågor att svara på så kom bara på några xD I a f, ser fram emot  att läsa mer från dig ^w^


Svar: Tack så mycket, så himla gullig du är! :'3 Och nej det var inte för många frågor! Tycker om mycket frågor!

 

1. Jag är 18 år! ;D

 

2. Inte alls länge! Typ.. 5 månader snart bara! Jag har skrivit det innan, men jag skriver det igen: Jag är inte alls erfaren när det gäller anime, därför får ni jättegärna hjälpa mig om jag skriver något som inte stämmer eller något sådant! c;  Min första manga läste jag för ca 2 månader sen, tyckte det var kul! ^^ Men jag har inte gjort det på ett långt tag nu, gör det när jag känner för det och har tid.

 

3. Jadu.. Jag ritade mina 3 första teckningar för typ 1 månad sen. Efter det gjorde jag ingen ny förrän i måndags.. Hur räknar man då? xD

 

4. På min fritid umgås jag men mina vänner, kollar på anime.... Japp! Det var typ det! ;3 Jag vet typ inte skillnaden på fritid och intressen, det är väl samma sak? ;o För i så fall svarade jag på det lite längre upp!

 

5. JA verkligen! :'D Skulle vilja cosplaya ett par stycken; Hatsune Miku, Yuzuki Yukari och  Konata från Lucky Star :3

 

6. Nej det har jag inte, men jag skulle verkligen vilja det! Skulle i så fall vilja gå på NärCon allra helst, och kanske StorCon också! Men jag har ingen att gå dit med ;_;

 

7. Min framtidsdröm är om något som är så långt ifrån Japan och anime som man kan komma! Jag vill bli hudterapeut och öppna en egen hudvårdssalong! :3 (En som gör ansiktsbehandligar)

 

8. Japan, Thailand, Frankrike, Hawaii!

 

9. OHJA! xD Vill bli bättre på att rita manga och spela piano!

 

10. Att vara med min familj och bästa vänner! De får mig alltid på bättre humör! (Erkänn ni trodde att jag skulle svara kolla anime?!)

 

11. Ja absolut! ^^ Det kan bli mitt nästa projekt! :D Jag visar så fort jag är färdig!

 

 


Du vet vem♥

 


Här kommer 3 frågor till! <3


1. Är du helt svensk?

2. Vilken är din dyraste klädesplagg?

3. Gillar du kokosbollar? xd<33


Ses<33


Svar:

1. Nej, faktiskt så är jag helfinsk! Båda mina föräldrar är helfinska så jag ser mig själv som en helfinsk tjej också! c:

 

2. Hmm.. Jag tror det är en jacka jag köpte förra vintern, 800:- kostade den. Kanske inte så jättedyrt, men jag tycker inte om att köpa för dyra kläder, så det är nog det dyraste jag har! ^-^

 

3. Jag ÄLSKAR kokosbollar! :''''''''3

 

 

Lilla jag! :D :

 


Vad är det som gör att du gillar Japan? P.S du är asbra på att rita ^^

 

Svar: Jag svarade på den frågan innan! Det är typ hela kulturen där borta som jag gillar, kan inte riktigt förklara! ^^

Tack så mycket! :'D

 

 


Kassiiie:


gör du din design själv?


Svar: Jag har gjort min header själv. Bakgrunden har jag lånat från älskade google♥

 

 

 

 


SÅ! Det var alla frågor! :'D 

Svaren kom upp senare än vad jag hade räknat med, men de kom upp till slut i alla fall! ^^

Hoppas ni tyckte om svaren och säg till om ni vill att jag ska ha en till frågestund någon gång!



Av furukawa - 28 april 2013 16:07

Det tog längre tid än vad jag hade väntat mig att besvara frågestunden!

Suttit här i 1 ½ timme nu och bara svarat på era frågor!

(Det är jättekul alltså, men man blir lite trött när man skrivit så mycket!)

Har gått igenom lite mer än hälften, ska ta en liten paus nu så fortsätter jag att svara igen sen! :*


 

Av furukawa - 28 april 2013 14:10

Och nu det ni alla väntat på!!

Okej inte alla kanske!

Okej ingen kanske väntade på detta..


Men nu ska jag lägga upp min teckning som jag har lagt ner mest tid på!

4 timmar tog den, fast jag vet inte om det är lite är mycket? ;o

De finns de som håller på mycket längre, och mycket mindre :3


Detta är första gången jag försökte rita en hand!

Och handen blev för liten och jag suger på att rita lugg, men här har ni den ändå!


 


Hur tycker ni den blev? Ni får säga vad ni vill ^^

Av furukawa - 28 april 2013 11:57

Ja, eller god middag är nog det mer rätta att säga c;


Jag vet inte varför, men jag sover alltid länge även om jag lägger mig i rätt hyfsad tid på kvällen?! :'o

(Eller det kanske blir rätt sent ändå..)

Jag brukar vara såpass pigg att jag kan stiga upp kl 8 på morgonen men nu har jag sovit till 11 flera helger i rad!

What's happening!? D:


Idag ska jag sätta mig ner och svara på alla frågor jag fick till frågestunden.

Det är många bra och roliga frågor så det ska bli kul att svara på dem! :'D


Sedan lägger jag upp min senaste teckning som jag också är sjukt nöjd med!

Gjorde den bara för 3 dagar sen så den är väldig färsk! :3


Sen vet jag inte vad jag mer ska blogga om idag.. Det märker vi väl sen ^^


Lägger in lite bilder när Nagisa blir full för första gången!

För att... jaa jag kan det och hon är så söt!


     


Anime: Clannad

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards