❥Furukawa

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Vart kan man köpa lolitaklänningar?!

Av furukawa - 24 april 2013 15:15

Jag fick en kommentar för en vecka sen av en tjej som frågade om jag visste vart man kunde få tag på lolitaklänningar.

Jag svarade lite snabbt och sa att jag också kunde göra ett inlägg på bloggen och berätta lite mer utförligt ^^


Jag vet ett par sidor där man kan köpa lolitaklänningar, men det finns säkert fler!

Jag vet om 2 svenska sidor som säljer det och den ena är cosplaymic.se

De säljer rätt mycket lolitaklänningar, men även (som det hörs på namnet) mycket cosplay och peruker och sånt! ^^

Den andra sidan heter talkingclothes.se och säljer även kläder från andra japanska stilar!


Lolitaklänningar är inte helt billiga, räkna med att du får lägga åtminstone 600kr på en klänning!

Sen finns det även dyrare lite finare klänningar från speciella märken, men tyvärr vet jag inga sådana märken! cx

Ni kan kolla på det själva! (Vad har man annars google till?)

Vill du har ett billigare alternativ så kan ni ju alltid kolla efter begagnat på Tradera eller eBay!

Om ni har tur kanske ni hittar något ni gillar där ^_^


Sedan vet jag 2 utländska sidor!

Den ena är asianicandy.com. De säljer dock inte äkta lolitaklänningar. Men de har väldigt fina och söta klänningar som jag nästan skulle kunna döda för att få köpa! *u*

Klänningar skulle nog mer passa en Casu Lolita, eller ibland möjligtvis Classic Lolita.

Sedan finns det en sida som heter gofavor.com där jag har beställt smycken ifrån i somras ^^

De har inte heller lolitaklänningar men det är fortfarande söta klänningar och andra kläder också :D

Jag vet att om man beställer för över 15$ (ca 100kr) så är frakten kostnadsfri!


Hoppas ni kunde ta hjälp av detta inlägget även om jag inte är så speciellt insatt när det gäller just sånt här!

Kommentera gärna om DU vet någon sida! :D


Här kommer lite bilder från de olika sidorna:

Klicka på priserna för att komma direkt till just det klädesplagget!♥


cosplaymic.se

 

889.42:-


 

599.97:-


Talkingclothes.se

 

849:-


 

1499:-


asianicandy.com

 

62.91$ (ca 417:-)


 

58.05$ (ca 385:-)


gofavor.com

 

17.99$ (ca 119:-)


 

13.99$ (ca 92:-)



Detta är smyckena som jag beställde i somras! ^^

 

Erkänn fina! *u*

 
 
Ingen bild

Emmeli

11 augusti 2014 22:43

Hallue senpai ^^ <3
Jag undrar om de blev tull när du handlade från några av de sidorna du rekommenderade ^^(bortse de svenska sidorna :D)
Och blir de tull från ebay? Har undrat de så länge nu, för jag är räd för att de ska bli tull! Och jag hatar tull..
Hoppas du har svar på mina awkwardiga frågor! ^^
Hejdå så länge <3

furukawa

19 november 2014 21:09

Hej duuu! ^^♥
Jag har bara handlat på Gofavor.com! Nu var det ett bra tag sedan men jag har för mig att man inte fick betala tull, bara frakten c:
Har faktiskt inte köpt något från eBay någon gång! :o Helt efter som jag alltid är xD
Så jag är faktiskt osäker på just det! :)

Hoppas att mina awkwardiga svar dög! ^^

Hejdå har det så bra! :)

 
Ingen bild

Elli

2 november 2014 22:46

Jag vet en sida som är nystartad så dem har inte sådär apstort utbud, men dom har bra priser för riktig kvalité!
Det bästa är att man slipper momser och tullar och det är snabb frakt då allt finns i sverige.
Ibland kommer det in riktiga guldkorn och om fler köper därifrån kommer dem satsa på kvantiteten utan höjda priser :)
Jag tycker det vore asbra att stödja dem! ^^ Men det är upp till dig~
www.hoshigaru.se

furukawa

19 november 2014 21:10

Åh men vad snällt att du berättade det! *o*
Ska absolut kolla in den, tack så mycket! ^^

 
Michiko

Michiko

16 maj 2015 15:37

Jag känner till 2 svenska butiker där man kan köpa Lolita-kläder (blandannat): Kawaéimport (Uppsala) och Kawaii Shop (Göteborg o Sthlm)på Kawaéimport så finns det många andra saker, inte bara lolitasaker (tex. väskor, matlagningsgrejor från japan mm) På kawaii shop så finns det MYYYYCCKKET kläder, peruker, halsband, väskor och en massa annat, inte bara just lolitakläder. Tipsar om dem! De finns på webben (www.kawaeimport.se ochwww.kawaii.se)

http://www.baralillamaja.blogg.se

furukawa

27 oktober 2015 16:58

Åååh bra tips! Ska kika in på dem sidorna! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av furukawa - 7 februari 2017 21:02

Godkväll fina!♥   Kan inte fatta att jag fortfarande har några ynka läsare som tittar in då och då.  Att ni inte ger upp hoppet?! Jag hade gjort det x'D   Bloggen ekar lika tomt som vanligt. Tiden till bloggen finns liksom aldrig...

Av furukawa - 29 oktober 2015 17:00

- VARNING FÖR SPOILERS! -   INLÄGGET INNEHÅLLER SPOILERS FRÅN MY CANDY LOVE EPISODE 6! LÄS PÅ EGEN RISK!   Jahaaaa, då hade jag tänkt försöka mig på att spela My Candy Love igen! Mitt minne sen jag spelade det senast är inte så bra, men j...

Av furukawa - 28 oktober 2015 15:15

 Det var ett väldigt väldigt väldigt långt tag sedan som jag gjorde någon recension på denna bloggen.. Men under tiden som jag inte har bloggat så har jag hunnit kolla på en del! (Inte alls många men ett par stycken!) Mitt minne är lite suddigt...

Av furukawa - 27 oktober 2015 16:59


HUR i hela världen kan jag fortfarande ha typ 5 läsare??? Har inte uppdaterat bloggen på evigheter och ändå så finns det några få som läser min blogg, det är helt sjukt x'D Fina ni är♥   Jag hade tänkt försöka (har jag säkert redan sag...

Av furukawa - 19 november 2014 19:41


Hahah loggade in för första gången idag på typ ett halvår! ;o Sjukaste är att jag fortfarande har läsare kvar! :O Några ynka kvar, typ 8 stycken xD Vilka äääär niiii och vad gör ni på en blogg som ekar tomt??? Fått en del kommentarer med, ska...

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards