❥Furukawa

Alla inlägg den 24 april 2013

Av furukawa - 24 april 2013 22:53

Hejhej!
Jag ligger här i min säng och låg och funderade på massa saker..
Och så kommer jag på en liten idé! :D


Jag tänkte att jag skulle kunna lägga ut några bilder där jag har tecknat manga? :)
Även om bara en vill det så lägger jag upp det ändå! ^^
Men jag har bara tecknat 3 olika, så jag är inte alls erfaren! Och det var typ 1 och en halv månad sen nu.
Har typ inte haft någon mer tid! ;o


Men skulle ni tycka att det var kul så lägger jag gärna upp det!


Godnatt och sovgott kära läsare!
Tack så hemskt mycket för att ni besöker min blogg varje dag även om jag inte alltid uppdaterar så bra!


Om ni undrar (om ni ens lagt märke till det) varför det har varit lite mindre de senaste dagarna så är det för att jag har varit sjuk!
Hade feber i måndags och igår! Idag mådde jag bättre, men är inte helt återställd..
Förhoppningsvis mår jag bättre imorgon! ^^


Puss på er! :*


Lägger in en söt bild på Miku när hon inte har sina vanliga kläder!
Tyckte verkligen hon var jättefin såhär!

Av furukawa - 24 april 2013 20:18

                                   

Av furukawa - 24 april 2013 15:15

Jag fick en kommentar för en vecka sen av en tjej som frågade om jag visste vart man kunde få tag på lolitaklänningar.

Jag svarade lite snabbt och sa att jag också kunde göra ett inlägg på bloggen och berätta lite mer utförligt ^^


Jag vet ett par sidor där man kan köpa lolitaklänningar, men det finns säkert fler!

Jag vet om 2 svenska sidor som säljer det och den ena är cosplaymic.se

De säljer rätt mycket lolitaklänningar, men även (som det hörs på namnet) mycket cosplay och peruker och sånt! ^^

Den andra sidan heter talkingclothes.se och säljer även kläder från andra japanska stilar!


Lolitaklänningar är inte helt billiga, räkna med att du får lägga åtminstone 600kr på en klänning!

Sen finns det även dyrare lite finare klänningar från speciella märken, men tyvärr vet jag inga sådana märken! cx

Ni kan kolla på det själva! (Vad har man annars google till?)

Vill du har ett billigare alternativ så kan ni ju alltid kolla efter begagnat på Tradera eller eBay!

Om ni har tur kanske ni hittar något ni gillar där ^_^


Sedan vet jag 2 utländska sidor!

Den ena är asianicandy.com. De säljer dock inte äkta lolitaklänningar. Men de har väldigt fina och söta klänningar som jag nästan skulle kunna döda för att få köpa! *u*

Klänningar skulle nog mer passa en Casu Lolita, eller ibland möjligtvis Classic Lolita.

Sedan finns det en sida som heter gofavor.com där jag har beställt smycken ifrån i somras ^^

De har inte heller lolitaklänningar men det är fortfarande söta klänningar och andra kläder också :D

Jag vet att om man beställer för över 15$ (ca 100kr) så är frakten kostnadsfri!


Hoppas ni kunde ta hjälp av detta inlägget även om jag inte är så speciellt insatt när det gäller just sånt här!

Kommentera gärna om DU vet någon sida! :D


Här kommer lite bilder från de olika sidorna:

Klicka på priserna för att komma direkt till just det klädesplagget!♥


cosplaymic.se

 

889.42:-


 

599.97:-


Talkingclothes.se

 

849:-


 

1499:-


asianicandy.com

 

62.91$ (ca 417:-)


 

58.05$ (ca 385:-)


gofavor.com

 

17.99$ (ca 119:-)


 

13.99$ (ca 92:-)



Detta är smyckena som jag beställde i somras! ^^

 

Erkänn fina! *u*

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards