❥Furukawa

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Min stil IRL!

Av furukawa - 18 april 2013 15:43

[ Detta är det "hemliga" inlägget jag har pratat om att jag ska göra! ]


Jag fick en fråga för flera dagar sen om vad jag hade för stil vardagligen.

Jag svarade såhär:


 


Om ni har läst igenom alla frågor jag har svarat på så kanske ni redan visste att jag skulle göra ett sånt här inlägg.

Så jag har tagit kort på lite outfits som jag har haft på mig de senaste 2 veckorna.

Hoppas ni gillar det ;D

Bilderna har superdålig kvalité för jag tog kort med min iPhone. Jag hade kunnat ta bättre bilder med min systemkamera men jag har tappat bort överföringssladden till datorn ;_;

Dumma dumma mig!


   

Som sagt då så älskar jag att ha kjol på mig och detta är en av mina favoriter i min garderob just nu!

Blusen köpte jag på second hand och den kostade 65:- om jag inte minns fel! Tyckte om att den ser lite båt-aktig ut. Alltså till båt-modet eller vad man ska säga, jag hoppas ni förstår vad jag menar! (Jag är rätt dålig på att förklara saker..) Till en sån här outfits tycker jag om att ha ett par höga pumps till!



 

Som jag också skrev innan så tycker jag om att ha stora mysiga tröjor när det är lite kyligare!

Jag tycker om att leka med färger och därför valde jag att ha en mintgrön mobilpåse (eller vad det nu kallas!!).

Jag brukar även ha lägga till lite detaljer som klockor, armband eller peter pan collars (kragen) för en sötare look :3

Till detta brukar jag ha ballerina, men de syns inte på bilden.



 

FÖRLÅT FÖR SJUKT FUL OCH DÅLIG BILD!

Jag älskar att ha en tjejigare variant av bowties, speciellt till skjortor!

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om denna outfiten, den är enkel och man kan ha på sig den till nästan vilket tillfälle som helst!



 

Denna outfiten har jag egentligen inte haft på mig, men jag ville bara visa ungefär vad jag brukar ha på mig på sommaren!

Jag tycker om att ha klänning på mig för det är så skönt när det blåser lite och fläktar lite :3

Gärna söta klänningar också, som denna med massa smultron på!

Och sen tyckte jag att halsbandet passade till!

På sommaren går jag för det mesta runt i ballerina eller liknande typer av tennisskor ^^




Det var det! Tyckte detta var kul att läsa om eller ska jag aldrig mer lägga upp sånt här?

Och vilken var din favorit? ^^

 
 
Angelica

Angelica

18 april 2013 17:19

Super kul inlägg, har själv funderat på att göra något liknande :P
Jag tyckte själv att outfit nr 1 var snyggast ^^

Angy

http://www.TheTwoMushrooms.bloggplatsen.se

furukawa

18 april 2013 21:38

Kul att du gillar det! :D
Jag tycker absolut att du ska göra det! Jag tycker i alla fall om att läsa om sånt ^^

 
Krishi :3

Krishi :3

18 april 2013 21:22

Vooauv *-*
Jätte fint :3
Dem två sista är lite som Gyraru/Retro Gyraru stilen c:

http://Kristine.bloggplatsen.se

furukawa

18 april 2013 22:51

Tack så jättemycket!
Så himla gullig du är! c':

 
Sakurachan

Sakurachan

20 april 2013 19:56

Haj ~
Då dyker man upp igen 8D

Ooooh ~
Jättesöta kläder, speciellt klänningen var underbar, gillar du bärmotiv? Till exempel jordgubbar? Sånt gillar jag. ^^

Ooooh ~ D:
Jättesöta rosetter du har kring halsen, gaaah, jag kan säkert hålla på hela dagen bara för några bilder xDD

Jomen, en fråga. Hur många år är du egentligen?
Isf om du går på gymnasium, vad studerar du och vad tänker du bli när du blir färdig med ditt studerande?
(Du behöver inte direkt svara på dessa frågor om du tycker att det börjar bli för mycket om dig själv ~)

Saayonara ~!!

http://www.sakurachan.bloggplatsen.se

furukawa

20 april 2013 23:06

Hejhej!
Hihih, det är bara kul! ^^

Tack så jättemycket! Jag älskar bärmotiv, det är supersött! ^-^

Som svar på dina frågor;
Jag fyllde nyligen 18! :3
Jag gick först 1 år på naturvetenskapslinjen, men det var inte riktigt min grej för att var alldeles för svårt för mig! Så jag bytte :)
SÅ just nu går jag första året på hantverksprogrammet med inriktning hår- och make up-stylist! :D
Jag tycker det är jättekul, men jag går egentligen här för jag vill bli hudterapeut (en som utför ansiktsbehandlingar på andra) för vi lär oss mycket om hudens anatomi och olika hudtyper så man får de kunskaperna också ^^
Men jag måste givetvis plugga vidare på högskolan efter detta för att bli en färdigutbildad hudterapeut c:

Hahah, hoppas du orkar med att läsa det lååånga svaret! Ha det bra! ^_^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av furukawa - 7 februari 2017 21:02

Godkväll fina!♥   Kan inte fatta att jag fortfarande har några ynka läsare som tittar in då och då.  Att ni inte ger upp hoppet?! Jag hade gjort det x'D   Bloggen ekar lika tomt som vanligt. Tiden till bloggen finns liksom aldrig...

Av furukawa - 29 oktober 2015 17:00

- VARNING FÖR SPOILERS! -   INLÄGGET INNEHÅLLER SPOILERS FRÅN MY CANDY LOVE EPISODE 6! LÄS PÅ EGEN RISK!   Jahaaaa, då hade jag tänkt försöka mig på att spela My Candy Love igen! Mitt minne sen jag spelade det senast är inte så bra, men j...

Av furukawa - 28 oktober 2015 15:15

 Det var ett väldigt väldigt väldigt långt tag sedan som jag gjorde någon recension på denna bloggen.. Men under tiden som jag inte har bloggat så har jag hunnit kolla på en del! (Inte alls många men ett par stycken!) Mitt minne är lite suddigt...

Av furukawa - 27 oktober 2015 16:59


HUR i hela världen kan jag fortfarande ha typ 5 läsare??? Har inte uppdaterat bloggen på evigheter och ändå så finns det några få som läser min blogg, det är helt sjukt x'D Fina ni är♥   Jag hade tänkt försöka (har jag säkert redan sag...

Av furukawa - 19 november 2014 19:41


Hahah loggade in för första gången idag på typ ett halvår! ;o Sjukaste är att jag fortfarande har läsare kvar! :O Några ynka kvar, typ 8 stycken xD Vilka äääär niiii och vad gör ni på en blogg som ekar tomt??? Fått en del kommentarer med, ska...

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards