❥Furukawa

Alla inlägg den 18 april 2013

Av furukawa - 18 april 2013 15:43

[ Detta är det "hemliga" inlägget jag har pratat om att jag ska göra! ]


Jag fick en fråga för flera dagar sen om vad jag hade för stil vardagligen.

Jag svarade såhär:


 


Om ni har läst igenom alla frågor jag har svarat på så kanske ni redan visste att jag skulle göra ett sånt här inlägg.

Så jag har tagit kort på lite outfits som jag har haft på mig de senaste 2 veckorna.

Hoppas ni gillar det ;D

Bilderna har superdålig kvalité för jag tog kort med min iPhone. Jag hade kunnat ta bättre bilder med min systemkamera men jag har tappat bort överföringssladden till datorn ;_;

Dumma dumma mig!


   

Som sagt då så älskar jag att ha kjol på mig och detta är en av mina favoriter i min garderob just nu!

Blusen köpte jag på second hand och den kostade 65:- om jag inte minns fel! Tyckte om att den ser lite båt-aktig ut. Alltså till båt-modet eller vad man ska säga, jag hoppas ni förstår vad jag menar! (Jag är rätt dålig på att förklara saker..) Till en sån här outfits tycker jag om att ha ett par höga pumps till!



 

Som jag också skrev innan så tycker jag om att ha stora mysiga tröjor när det är lite kyligare!

Jag tycker om att leka med färger och därför valde jag att ha en mintgrön mobilpåse (eller vad det nu kallas!!).

Jag brukar även ha lägga till lite detaljer som klockor, armband eller peter pan collars (kragen) för en sötare look :3

Till detta brukar jag ha ballerina, men de syns inte på bilden.



 

FÖRLÅT FÖR SJUKT FUL OCH DÅLIG BILD!

Jag älskar att ha en tjejigare variant av bowties, speciellt till skjortor!

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om denna outfiten, den är enkel och man kan ha på sig den till nästan vilket tillfälle som helst!



 

Denna outfiten har jag egentligen inte haft på mig, men jag ville bara visa ungefär vad jag brukar ha på mig på sommaren!

Jag tycker om att ha klänning på mig för det är så skönt när det blåser lite och fläktar lite :3

Gärna söta klänningar också, som denna med massa smultron på!

Och sen tyckte jag att halsbandet passade till!

På sommaren går jag för det mesta runt i ballerina eller liknande typer av tennisskor ^^




Det var det! Tyckte detta var kul att läsa om eller ska jag aldrig mer lägga upp sånt här?

Och vilken var din favorit? ^^

Av furukawa - 18 april 2013 14:44

 

Jag tänkte att ni som läser min blogg kanske skulle vilja lära känna mig lite bättre!

Så jag kopierade en lista med inte allt för många frågor så att det inte blir så långtråkigt för er att läsa!

Hoppas ni gillar det :3

[ Jag tog bara någon random lista, det kanske är tråkiga frågor. Men vadå då?! :D ]


1. Har du någonsin smygit ut utan lov?: Nej faktiskt inte! Är duktig cheya! :3

2. Brukar du tjuvkika in i andras fönster?: OMG nej vem gör ens det?! x'D Eller okej jag har gjort det på mitt egna hus när jag har glömt nyckeln och ingen verkar vara hemma...

3. Längtar du till sommaren igen?: Ja det gör jag verkligen!

4. När du tittar dig i spegeln, vad säger du då?: Jag säger inget, jag tänker bara på vad jag kunde ha gjort bättre med mitt utseende! Eller vissa dagar kan jag till och med tänka "Idag fick jag verkligen till det!"

5. Hur svarar du i telefon?: "Hallå?". Och om det är pappa: "HEJ!!".

6. Vill du ha barn?: Ja 2 stycken c:

7. Har du gjort något olagligt?: Heheh, jaa! cx

8. Vill du så får du gärna berätta vad: Jag har druckit alkohol fast jag inte var 18, snott godis från en butik när jag gick i sjuan (cooling!). OCH så cyklade jag utan cykelhjälm innan jag var 15, OMGOMGOMG!!

9. Har du några piercingar eller tatueringar?: Har piercing i naveln :3

10. Hatar du någon riktigt mycket just nu?: Jag kan inte hata någon, bara ogilla väldigt starkt! Men nej det gör jag inte heller ;)

11. Bäddar du ofta sängen?: Varje morgon när jag stigit upp! ^^

12. Vad gör dig riktigt glad?: Att vara bland personer som får mig att dra på smilegroparna hela tiden!

13. Går du i kyrkan?: Endast på bröllop, dop, begravningar etc. Aldrig annars, tror inte på sånt där!

14. Gillar du att sjunga?: Ja jag älskar att sjunga! Fast jag har nog inte så bra sångröst c;

15. Har du en egen dator?: Ja det har jag!

16. Hur mår du idag?: Jag mår bra! Känns skönt att det snart är helg igen! ^0^

17. Vilken klass går du i?: Jag går ettan på gymnasiet. Jag skulle egentligen ha gått i tvåan, men jag bytte efter första året ^^

18. Har du mycket pengar just nu?: Njaae, om man räknar ihop det jag både har på kortet och kontant så har jag ca 7800:-

19. Är det jobbigt att svara på frågorna?: Nää jag tycker det är kul! ^_^

20. Hur mycket är klockan nu?: 15.16


Tyckte ni om att läsa sånt här?

Om ni tyckte det så kan jag göra fler sånt här! :D

Av furukawa - 18 april 2013 14:00

Hej där!

Tänkte ta och visa några Chibis som jag har gjort!

Dessa ska inte likna några från en anime eller något annat, utan jag har skapat det själv ur min egen fantasi ^^

Jag tänkte lägga ut sånna som ska likna andra en annan gång så tänkte jag att ni kunde gissa eller nåt!

HÄR kan du också skapa dina egna Chibis!


           


Vilken är din favorit?

Var dessa ens fina?! xD

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards