❥Furukawa

Alla inlägg den 14 april 2013

Av furukawa - 14 april 2013 22:14

Men hallå där!

Har du inget bättre för dig än att hänga på min blogg? ;)

Då kan du lika gärna lyssna på denna lilla spellista med vocaliod som jag slänger ihop lite snabbt nu!

Hoppas att ni hittar någon ny favorit som ni inte har hört innan!






Och med det säger jag godnatt!


♥♥♥

Av furukawa - 14 april 2013 14:55

Jag skrev för ett tag sen att jag skulle visa vilka favoritlåtar jag hade från YOHIOs nya skiva.

Nu har jag lyssnat igenom ett par gånger oh hittat några favoriter som jag har fastnat för och tänkte göra en liten top-3-lista på de jag gillar mest!

Här kommer de!


Plats 3: REVOLUTION

 



Plats 2: Sakura, falling

 



Plats 1: rain ~A scene drenched in rain~



Sen så finns det en annan "låt" på hans skiva som jag älskar. Han sjunger inte i den utan det är bara ett pianosolo.

Jag älskar verkligen piano så jag kan inte låta bli att ta med denna på min lilla lista:


TIMESCAPE

 

Av furukawa - 14 april 2013 12:23

 

Jag kollade på en film igår kväll som heter 5 centimeters per second.


 

Tohno Takati och Shinohara Akari, två mycket nära vänner och klasskamrater, slits isär när Akaris familj flyttar till en annan region i Japan på grund av hennes föräldras jobb. Trots separationen håller de kontakt via brev. När Takati får reda på att han familj också ska röra på sig bestämmer han sig för att träffa Akari en sista gång. Medans åren går, fortsätter de gå sina egna vägar, deras avständ växer långsamt och deras kontakt med varandra bleknar. Ändå kommer de fortfarande ihåg varandra och de stunder de upplevt tillvammans och undrar om de har chansen att mötas igen.


GENRE: Drama, Romance, Slice of Life.



 

Jag tycker att 5 centimeters per second är en så otroligt vacker film! Nästan vackrare än vad AVATAR är, som för övrigt är min favortifilm, men bara NÄSTAN! Vill du kolla på en rolig film som får dig skratta så att tårarna rinner så är denna inget för dig. Men tårarna, de kommer rinna. Som bara den! Detta är en väldigt dramatiskt film, det är verkligen en tankeställare. Du känner dig helt tom efteråt, jag satt typ 5 minuter efter filmen var slut och bara tänkte. Det är en film man bara måste se! HÄR kan du se den!



 

 

♥10 av 10 hjärtan♥


           

Av furukawa - 14 april 2013 12:04

 

Detta såg jag när jag loggade in idag, blir så himla glad!♥

Typ ett litet rekord för mig, i vanliga fall brukar jag få 1 kommentar eller fråga var tredje dag.

Så detta är mycket för mig i alla fall! ^^


Och sen skulle jag kolla på statistiken och så hade jag fått besöksrekord där också! :D

 

Herregud, jag vet inte vad alla gjorde på min blogg just igår!

Men tack så jättemycket för att ni besöker min blogg, det får mig att vilja uppdatera mer!

Ni får JÄTTEGÄRNA skriva tips om vad jag ska blogga om. Ni har fria händer!


Angående länkbytet så är det ett par som har varit intresserade och det gör mig jätteglad! :3

Ska ta kontakt med er som vill och så får vi se när vi ska ta det! ^_^


Btw, jag vet att jag måste fixa och organisera min inägg i lite kategorier!

Jag vet inte varför jag inte har gjort det, antar att jag har varit laaaat!

Me det ska det bli ändring på nu!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards