❥Furukawa

Alla inlägg den 13 april 2013

Av furukawa - 13 april 2013 19:24

Jag har sett en del bloggar som har gjort länkbyte med varandra! Ni som inte vet vad är ett länkbyte är så är det att man gör reklam för varandras bloggar.  Alltså, du skriver om min blogg och länkar den och jag gör samma sak med din. På så sätt får man lite fler andra läsare! ;D Tycker det är smart :3


Vill du göra länkbyte med mig så säg till!

Har bara ett par krav:


♥Du ska helst blogga om liknande saker som jag gör. T.ex anime, manga, Japan... Jag tror ni vet vad jag menar! ^^

♥Du ska gärna vara en aktiv bloggare, att du uppdaterar ett par gånger i veckan i alla fall!

♥Detta är egentligen inget krav, men det vore bra om du följer min blogg och kommenterat lite! Men det är inget krav, det är bara något som skulle varit kul! ^^


Har lust att göra ett länkbyte med mig så skriv det i en kommentar eller ställ det i en fråga!

Kraaam!


 

Av furukawa - 13 april 2013 17:38

Denna animen såg jag också klart på för ett tag sen. Verkligen en av de bästa jag har sett, jag älskar den!


 

Andraårseleven (Ungefär 2:an på gymnasiet) Yukitero Amano är en kille som har problem med att få vänner. Han ser sig själv som en åskådare och och skriver ner allt han ser i en dagbok som han har i mobilen. Plågad av ensamhet, började Yukitero att fantisera saker som till exempel en vän som heter Deus Ex Machina som tydligen är Herre över tid & rum. När han ser Yukiteros hemska tillstånd så ger Deus honom en ny förmåga. Hans dagbok kommer nu att visa händelser som kommer att ske inom en snar framtid. Yukitero tvingas delta i ett överlevnadsspel där vinnaren efterträder Deus.

 

GENRE: Action, Mystery, Shounen, Supernatural, Psychological, Thriller, Drama, Horror, Romance, Tragedy, Ecchi.



 

OH MY GOD säger  jag bara! Jag satt verkligen som fastklistrad vid datorskärmen när jag kollade på denna! Den var så himla bra så jag kan inte riktigt beskriva hur mycket jag gillar den! Den var spännande från start till slut, karaktärerna var perfekta på sitt egna unika sätt. Man liksom drogs fram och tillbaka om vad man skulle tycka om en speciell person. Är hon galen? Men hon är ju så..söt? Helt sjukt alltså, ni måste kolla på den själva helt enkelt. Jag blev så ledsen när den tog slut, jag vet inte om det kommer en säsong 2. Jag tror inte att det gör det men jag tycker att det slutade på ett så speciellt sätt så jag tycker verkligen att det borde komma en säsong 2 som kan klarna upp lite saker! HÄR har ni en länk där ni kan kolla på den, samma sida som jag också kollade på!♥




   

 

♥10 av 10 hjärtan♥


 

           

Av furukawa - 13 april 2013 13:32

Av alla stilar så är Punk Lolita än av de svåraste att lyckas bära snyggt för oerfarna lolitas. Punk Lolita har influenser från den västerländska punken. Man bär ofta traditionella punkelement som till exempel kedjor, skotsrutiga kjolar, patinerade kläder och nitar. Punk Lolita är en stor stil för de lolitas som helt enkelt älskar sin rebelliska sida. Vanliga accessoarer i Punk Lolita är mini-hattar, diadem med rosetter, kattöron (nekomimi), nitbälten, nitarmband, säkerhetsnålar och slipsar.


       

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards