❥Furukawa

Alla inlägg den 10 april 2013

Av furukawa - 10 april 2013 16:50

 

Ja, nu när jag väl tänkte sätta mig ner och skriva det här inlägget om Vocaloid så vet jag inte vad jag ska skriva riktigt..

För er som inte vet vad Vocaloid är så är det ett program där du skriver in en text och väljer melodi och sedan väljer du en karaktär som ska sjunga detta! Det finns olika karaktärer med sin egna unika sångröst.


Förstår ni bättre vad Vocaloid är nu? :3 Gör ni inte det så ber jag er att söka på det själva på internet.

Ni kan söka på t.ex "Vocaloid vad är det?" "Vad är Vocaloid?" "Vocaloid fakta" eller något åt det hållet ^^


Jag fick en kommentar innan av en tjej som frågade vart man kunde ladda ner eller köpa det.

Och då har jag varit duktig och gjort lite efterforskningar på internet och kan säga att du tyvärr inte kan ladda ner Vocaloid gratis någonstans. Och om du nu skulle hitta en sida att ladda ner det ifrån (vilket jag tvivlar på att du gör) så är det med stor sannolik helt olaglig nedladdning.


Vocaloid måste man betala för och du kan köpa det HÄR. Men då är det bara själva programmet utan några karaktärer, och det kostar 700:-

Jag tror det är så i alla fall, det var vad jag kunde läsa mig till.

Jag tror att du måste lägga till eller köpa karaktärerna till det.

Allt står inte på engelska utan det är på japanska också som jag inte kan läsa, heheh..

Men ni kan ju läsa själva eller be någon som är bra på engelska att översätta åt er! ^^


Den mest kända karaktären som Vocaloid är nog Miku Hatsune!

Vet du inte vem det är så kanske du känner igen henne och hennes röst från låten "Levan Polka"?

(Lägger in en video nedanför)


Hoppas ni tyckte om det här inlägget! Kommentera i fall du gjorde det ^^

Om du inte gjorde det, kommentera det också och skriv vad du tyckte var dåligt! ;D



Av furukawa - 10 april 2013 16:28

Jag måste bara få visa en sak. Det är egentligen inte en så jättestor grej men jag blev bara lite sur när jag såg det >:c


 

Detta meddelandet skrev jag i rampljuset (ni som har blogg på bloggplatsen kommer förstå vad jag menar, det är som små meddelanden man kan skriva som alla kan se) och som ni ser skrev jag det idag 14.55

Och för en liten stund sen så slängde jag blicken upp dit för jag brukar göra det ibland för, ja jag gör det! :3

Och så såg jag detta:


 

Detta skrev hon idag 15:37 alltså efter att jag hade skickat mitt!

Så hon har härmat lite det jag skrev. Kan du inte försöka komma på något eget liksom? :/


Jag är inte arg på henne eller något sånt. Detta var ju inte en sån jättestor sak nu!

Men jag blir fortfarande lite irriterad för jag tycker inte om när folk härmat något som jag har gjort eller kommit på.

Ska skicka iväg en liten (snäll!) kommentar till henne nu och hoppas att hon inte blir arg och säger att hon inte hade sett mitt utan kommit på det själv och blablabla ni vet allt det där ;)


Det var bara det jag ville säga snabbt! Du vinner inget på att sno andras idéer!

(Återigen jag vet om att detta inte var en stor grej, det hade varit värre om hon hade snott ett helt inlägg! Men ville bara påpeka!)

Va dig själv och klura ut nåt eget och va stolt över det istället!♥

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards