❥Furukawa

Alla inlägg den 8 april 2013

Av furukawa - 8 april 2013 13:02

 

Jag vill först och främst tacka Soraya-Chan som visade länkar till vart man kunde ladda ner detta


Det handlar om en tjej, Merui, som älskar tv-spel. Hon spelar ofta ett MMORPG som heter Rivenwell Online med hennes online-kompis Fiona. När en kille med användarnamnet Alistair snor en sak från henne i spelet, så är hon fast besluten av att hämnas på honom. Olyckligtvis vet hon inte vem han är på riktigt. Hon får sedan reda på att det är en av tre killar på hennes skola skulle kunna vara Alistair; Travis, Shiro, Derek.


Detta är faktiskt det första otome spel som jag har spelat ^^

Det var mycket roligare än vad jag trodde det skulle vara!

Man kan få olika slut beroende på vilka beslut man tar under spelets gång.

SJÄLVKLART fick jag ett dåligt slut Dx

Men jag sparade precis innan så att jag fick se alla sluten efter mina beslut.

Men de kan också ändras återigen på grund av vilka beslut du tar ^^

Så jag ska spela om det någon gång när jag har tid :)


Det tog inte alls långt tid att spela, ca 2 timmar tror jag att jag spelade ut det på.

Lite mer kanske ;D


Gå in på Soraya-Chan's blogg där hon har skrivit länkar till vart du kan ladda ner det, det är 100% gratis! :'D


 

Av furukawa - 8 april 2013 10:25

Jag har länge tyckt att den japanska "stilen" lolita har varit väldigt intressant på många sätt!

Så jag tänkte ta och skriva lite om den och de olika stilarna inom lolita! ^_^


___________________________________________________________________________________________________________________


Lolita är en japansk subkultur kopplad till en speciell klädstil, som utmärks av klassisk elegans och flickaktig stil. Den är influerad av rokoko och den viktorianska eran.


Det var i stadsdelen Harajuku i Tokyo under det sena 1980-talet som klädstilen växte fram. Vissa lolitaflickor klär sig bara i någon av de många stilarna inom lolita, medans för andra så är lolita en hel livsstil! Det finns även stilar för pojkar som till exempel Elegant Gothic Aristocrat.


Inom den japanska lolitakultuen syftar benämningen lolita mer på en gullig ungdomlighet och oskuldsfullhet. Lolita är mer docksöt, i samklang med japansk modern populärkulturs passion för det söta (kawaii). Till stilen används oftast rosetter och söta klackar. Till den söta stilen använder de oftast mycket rosa i kläderna. De brukar färga sitt hår i olika färger och sätter ofta på sig en peruk. De brukar ha vackra mönster på sina kläder som till exempel Carneval Lolita som ofta brukar använda bl.a karuseller.


_______________________________________________________________________________________________________________________________________________



SÅÅ, det var en liten kort sammanfattning om själva lolitakulturen ^^

Jag kommer skriva mer sen men mer inriktad på en speciell stil inom lolita.

Hoppas ni tyckte det var intressant! ;D


 

Jag tänker för det mesta på sådana här söta klänningar och rosetter när jag tänker på lolita ^^

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards