❥Furukawa

Alla inlägg den 7 april 2013

Av furukawa - 7 april 2013 15:23

 

Egentligen såg jag klart på denna för lite mer än 2 månader sen, men jag tänkte att jag kunde skriva om den ändå! ^^

ANTAL AVSNITT: 24

 

Shirou Emiya förlorade sina föräldrar när han var ung och adopterades sedan av en sorceror (ungefär som en trollkarl) vid namn Kiritsuga Emiya. Trots att han var full av beundran av hans adoptivpappa och längtade efter att bli en allierad med rättvisa, så har Shirou begränsande befogenheter och kunde inte bli en stark sorceror som sin pappa. Det är tills en dag som han dras in i 'the Holy Grail War' då han var tvungen att kalla på en kvinnlig "Servant" som kallas Saber för att skydda sig själv. Det visar sig att The Holy Grail War innebär en serie strider mellan mäktiga sorcerors för att kämpa för att få tag på en relik som kommer att uppfylla ens önskningar. Det finns sammanlagt sju "Masters" som kan kalla på sina respektive "Servants". Dessa "Servants" måste hemlighetshålla sina riktiga namn för att inte avslöja sina svagheter. Berättelser krestar kring Shirou och hans komplikationer i The Holy Grail War.

 

Jag tycker att detta är en väldigt bra anime! Jag hade nästan aldrig tråkigt när jag tittade på den och den var för det mesta intressant! Vissa gånger tycker jag att det kunde vara svårt att hänga med vad de snackade om. Jag är inte en sån person som förstår allt för djupa och komplicerade saker. Men i de stora hela så är den bra och väldigt intressant faktiskt!



   

♥7 av 10 hjärtan♥



     

   


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards