❥Furukawa

Alla inlägg den 1 april 2013

Av furukawa - 1 april 2013 23:50

Jag ska inte sova riktigt än, men ville bara säga godnatt! ^^

Vet inte riktigt varför, men det känns bra att avsluta "blogg-dagen" genom att säga godnatt, eller nåt cx

Och så lägger jag in en liten söt bild med! c;


  

Åh, Konata är så söt på sitt egna sätt! ^^

Av furukawa - 1 april 2013 22:28


 


Jag har nyss kollat på en film som heter Perfect Blue.

Det handlar om en tjej som heter Mima som sjunger i en grupp som heter CHAM!

Men Mima lämnar gruppen och bestämmer sig för att satsa på skådespelar-karriären istället.

En dag får Mima ett brev som hon tror är från en beundrare. I brevet står det en adress till en sida på internet.

När Mima går in på den sidan så är det en blogg som är skrivet ur hennes perspektiv exakt allt hon gör.

När Mima inser att hon blir spionerad blir hon allt mindre fokuserad på sitt jobb och tar dåliga beslut.


Jag ska inte berätta mer om den då jag själv hade svårt att hänga med i den och fattar den fortfarande inte riktigt helt  och hållet.


Filmen är från 1997, så det är alltså en väldigt gammal film men jag tyckte den var bra ändå!

Är du under 15 så skulle jag inte rekomendera att du ser den eftersom att den innehåller nakna och väldigt våldsamma scener vissa gånger!


BETYG: ♥♥♥

Den får 3 av 5 hjärtan!

Jag hade väldigt svårt att förstå den och den var lite konstig och jag kunde i alla fall inte riktigt hänga med i den.

Annars hade den nog fått 4 hjärtan! ^^


 

Av furukawa - 1 april 2013 17:38

Jag är som sagt inte alls erfaren när det gäller anime och jag kan räkna på endast 2 händer hur många anime jag har sett!

Men av de som jag har sett hitills så är nog Clannad den absolut bästa jag har sett!


Clannad är en så himla söt men ändå en väldigt ledsam anime.

Den handlar om tredjeårseleven Tomoya Okazaki som en dag när han är påväg till skolan råkar stöta på Nagisa Furukawa.

Nagisa är en ganska tyst och blyg tjej men otroligt söt! Hon är ett år äldre än Tomoya men får gå om ett år eftersom att hon var sjuk större delen av sitt sista år.

En av hennes största drömmar är att gå med i drama klubben på hennes skola eftersom att hon inte kunde gå med året innan p.g.a att hon var sjuk. Eftersom att Tomoya inte har något speciellt att göra så hjälper han Nagisa att återskapa drama klubben igen.

Under denna period träffar Tomoya andra tjejer som han hänger med som han lär känna väl och hjälper dem med sina individuella problem.


Jag tycker verkligen att Clannad är en anime värd att se på. Jag fastnade för den efter första avsnittet!

Hur ledsam den än kan vara ibland så är den ändå fylld med roliga stunder som får ens smilegropar att dra sig!

Det finns en fortsättning på Clannad som heter Clannad After Story.

Jag ska inte avslöja om vad den handlar om för då förstör jag för er som vill kolla på Clannad.

Men jag kan lova att efter ni har sett Clannad så kommer ni inte att tveka en sekund utan klicka in på Clannad After Story direkt!

Det var exakt det jag gjorde.


Ni måste nog förstå hur mycket jag älskar denna efter mitt val av användranamn! ^_^


     

   

Av furukawa - 1 april 2013 16:19

Kul att du klickade in på min blogg! :)

Detta är tänkt att vara en typ av en anime blogg av något slag!

Det kommer förmodligen inte vara den bästa ni läst eftersom att jag då är nybörjare inom sånt här!

Men jag hoppas att det ska gå bra ändå och jag hoppas på några läsare ;3


Jag har aldrig bloggat på bloggplatsen innan utan mer på blogg.se där jag haft flera bloggar tidigare och har även en aktiv där nu.

(Kommer inte skriva ut den här)

Så detta är nytt för mig så ni får gärna komma med lite tips och hjälpa mig om ni är på det humöret ;D


Jag vet att min blogg är ful nu, men jag ska fixa den och klura ut lite hur allt funkar på bloggplatsen och även försöka göra en header så fort jag har laddat ner photoshop ^^


Hoppas att ni hittar tillbaka hit igen, hejdååå!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hallå där!
Kul att du klickade in på just min blogg!^^
Här kommer du att få läsa lite om min vardag och lite om Japan och dess kultur. Men för det mesta kommer jag att blogga om anime. Om det är något du gillar så tveka inte att besöka min blogg igen!

Fråga mig

101 besvarade frågor

Omröstning

Jag vet inte vad jag ska fråga :c
 ååwh, så synd! :'c
 nähe, vad bra!
 det gör inget! ^^
 okej :3
 Hej jag är en potatis
 Katter är söta
 BARRELS!
 men JAG vet en fråga! :D

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Purple Bow Tie

Skapa flashcards